مصاحبه با آقای داود رحیم زاده رتبه ۲۹ ارشد مدیریت کسب و کار ۹۶

نمونه کارنامه ارشد مدیریت کسب و کار 96

با عرض تبریک و تشکر بابت اینکه سایت رتبه برترها رو برای مصاحبه انتخاب کردید لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

سلام خیلی ممنون که این فرصت رو در اختیار من قرار دادید. من ، داود رحیم زاده هستم. رتبه ۲۹ مدیریت کسب و کار MBA.
با درصدهای     GMAT 44 %     ریاضی ۷۵%       زبان ۵۷ %

 

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

مهندسی مواد متالورژی صنعتی از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) – قزوین و با معدل ۱۳

 

وضعیت دوره ی کارشناسی شما به چه صورت بود ایا در این دوره دانشجوی موفقی بودید ؟

راستش من مهندسی مواد رو بدون هیچ شناخت و پیش زمینه قبلی انتخاب کردم. و به مرورِ زمان اشتیاقم  نسبت به رشته و دانشگاه رو از دست دادم. به طوری که در طول دوره لیسانس فقط فرجه ها رو درس میخوندم و هیچ علاقه ای به درس و دانشگاه نداشتم.در نهایت فهمیدم مهندسی به هیچ عنوان برای من مناسب نیست.

 

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

بله. از مشاوره هایی که زیر نظر استاد عرفانیان بود استفاده میکردم و جا داره همینجا از ایشون و مدیر سایتشون تشکر کنم که من رو بی چشمداشت راهنمایی میکردند.در مورد آزمون ها ، من کنکورهای آزمایشی پژوهش رو انتخاب کردم. البته آزمون های مدرسان رو هم داشتم و بعضی هاش رو از خودم آزمون میگرفتم. در کل از آزمونهای پژوهش راضی بودم چون وقت کافی برای رسیدن به بودجه بندی هر آزمون وجود داشت.
و به جز دو آزمون معمولا آزمونها رو تک رقمی میشدم و همین خودش انگیزه بخش بود.به نظرم وجودِ این آزمونها کاملا ضروریه.خودم تا قبل از آزمون اول نمیدونستم که چقد تو ریاضی ضعف دارم.بعد از اون آزمون ، بیشتر زمان و تمرکزم رو ریاضی گذاشتم.البته این خیلی مهمه که برای مباحثِ هر آزمون آماده باشی و گرنه ارزیابی درستی صورت نمیگیره.

 

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

تقریبا از تابستون و با ریاضی شروع کردم.البته از قبل استارت زبان رو زده بودم .در اوایل روزی ۵-۴ ساعت مطالعه داشتم. و از مهر به بعد ساعتهای مطالعه رو زیاد کردم و در دو ماهِ آخر مونده به کنکور ۸-۹ ساعت مرور و تست زنی داشتم.

 

ایا دانشگاه خاصی برای قبولی مورد نظرتون بود ؟ قبل و بعد از کنکور حدس چه رتبه ای رو داشتید ؟

بله . من عزمم رو برای شریف جزم کرده بودم وقبولی تو این دانشگاه واسم خیلی اهمیت داشت.البته این که امسال شریف ظرفیت خودش رو از ۱۱۰ به ۶۸ کاهش داد خبر ناراحت کننده ای بود.

بعد از کنکور زیاد به رتبه ام فکر نمیکردم. چون هرکاری که در توانم بود انجام داده بودم . فقط منتظر نتیجه بودم.چه خوب ، چه بد.

 

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟

 شریف. مالی – بازاریابی – استراتژی – رفتار – و ….

 

چقدر با سایت رتبه برترها آشنایی داشتید ؟ از کدام یک از خدمات سایت ما استفاده میکردید ؟

بله.مطالب سایت رو میخوندم و کم و بیش از مصاحبه ها و نظرات  دوستان استفاده میکردم.

 

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

GMAT : برای شروع کتاب اصلی عرفانیان عالیه. درسنامه روان وخوبی داره و نکات لازم رو به دور از پیچیدگی و فرمول های اضافی آموزش میده.بعد از اون برای حل مسائل بیشتر و به روز تر میتونید از کتابِ اصلی مدرسان استفاده کنید. من خودم سر فصلهای این دو کتاب رو به موازات هم پیش می بردم. بعد از اتمام فازِ اموزشی ، کتاب ۲۰۰۰ تست عرفانیان رو شروع کردم که به نظرم منبعِ تست مناسبی هست و در نهایت در ۳ ماه پایانی کتاب ۵۰ آزمون رو کار کردم.مطلبی که لازمه بگم اینه که GMAT خصوصا در بخش کفایت و حل مسئله واقعا نیاز به خلاقیت و ایده پردازی داره.برای حل سوالات این قسمت نیاز به دانشِ ریاضیاتی چندانی نیست اما نیازمند یه ذهن باز و خلاقه.برای همین توصیه میکنم تست زیاد کار کنید که با روش های حل سوالات مختلف آشنا بشید و به جای نگاه کردن به راه حل ، سعی کنید خودتون سوال رو حل کنید حتی اگه ۱۰ دقیقه طول بکشه.

ریاضی : کتاب های آقاسی رو خوندم . درسنامه ها و مثال ها و تست های خودِ کتابو کار میکردم. جلدهای یک ریاضی ۱ و ۲ رو چند بار خوندم و دوره کردم و بعد از تسلط سراغ جلدهای ۲ رفتم و اولویت یک هاش ( تو سایت خودِ آقای آقاسی اولویت یک ها رو لیست کرده) رو کار کردم. کتاب ریاضی مدرسان هم خوبه.باید ببینید با کدومش راحت ترید.یه مقدار سلیقه ایه.من به شخصه کتابای آقاسی رو کامل ترین میدونم.

زبان : با ۵۰۴ شروع کردم و برای بالا بردن مهارت درک مطلب روزانه یه متن از کتاب ناصر زاده (درک مطلب MBA) میخوندم.بعد essential toefl  و بعد ۱۱۰۰٫ ۱۱۰۰ کتاب خوبیه به خصوص که متنهای زیاد و پیشرفته ای داره. و بعدش تقریبا نصفی از کتاب high School  رو خوندم و در نهایت برای تست زنی ۷۰ آزمون تافل رهنما (واژگان) رو کار کردم. به نظرم یادگیری لغات برای کسانی که زبان ضعف دارند باید از تابستون شروع بشه و حتما با متد خاصی همراه باشه. متد لایتنر یا تیک ۸ یا این که از برنامه هایی مثل memrise  استفاده بشه. من خودم لایتنر کار کردم و راضیم اما نیاز به حوصله و فلش کارت درست کردن داره و ممکنه برای بعضیا حوصله سر بر باشه .  برای گرامر هم ۵۰ آزمون گرامر رهنما رو کار کردم ( مطالعه و تست) و در نهایت در دو-سه ماه پایانی دایجست گرامر رو خوندم.دایجست کتاب پیشرفته تریه. البته دوستانی که پایه ضعیف تری دارن میتونن از ۱۷۰ نکته بارونز استفاده کنن اما به هیچ عنوان کافی نیست ( با توجه به زبان دو سال اخیر)

 

سخن پایانی 

کنکور MBA ،به استثنای پر حاشیه بودنش ،چندان کنکورِ آسونی نیست اما به اون سختی ای که خیلیام فکر میکنن نیست. به نظرم وجودِ برنامه ای منظم که بهش پایبند باشید و اعتقاد به هدف ، موفقیت نسبی رو امکان پذیر میکنه. البته تفریحات و دورهمی با دوستان و خانواده هم برای حفظ روحیه ضروریه.

جا داره که در درجه اول از خانواده ام که همیشه پشتیبان من بودند و همینطوردوستانم تشکر کنم .

و در نهایت این رو بدونید که هیچ وقت برای شروع زود نیست.

>>> توجه <<<

برای مشاوره کنکور ارشد مدیریت کسب و کار سال ۹۷ کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.