مصاحبه با آقای محسن حیدری زاده طالخونچه رتبه ۲۳ ارشد مدیریت صنعتی ۹۶

محسن حیدری زاده طالخونچه رتبه 23 ارشد مدیریت صنعتی

با عرض تبریک و تشکر بابت اینکه سایت رتبه برترها را برای مصاحبه انتخاب کردید لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

با عرض سلام و ادب و احترام و تشکر بابت سایت خوبی که دارید.

محسن حیدری زاده طالخونچه هستم.

رتبه۲۳مدیریت صنعتی و رتبه۴۰مدیریت تکنولوژی

ریاضی وآمار: ۳۳٫۳۳
اقتصادخردوکلان: ۵۴٫۳۹
تئوری مدیریت:۴۷٫۷۸
مدیریت تولید:   ۷۳٫۳۳
اصول ومبانی مدیریت ازدیدگاه اسلام ۸٫۸۹
زبان: ۰

دانلود نکته و تست تئوری مدیریت کلیک کنید

دانلود کامل ترین جزوه مدیریت اسلامی کلیک کنید

دانلود بروز ترین جزوه اقتصاد کلیک کنید

دانلود بروز ترین جزوه امار و احتمالات  کلیک کنید

دانلود کامل ترین جزوه مدیریت تولید کلیک کنید

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

لیسانس مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد دارم و با معدل ۱۵٫۵۹ فارغ التحصیل شدم.

 

وضعیت دوره ی کارشناسی شما به چه صورت بودآيا در این دوره دانشجوی موفقی بودید ؟

در دوران کارشناسی کسب نمره بالا برایم اهمیتی نداشت و درک مطالب درسی برایم مهم بود.در کل در دوران کارشناسی دانشجوی موفقی بودم.

آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ (تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و آزمون ها را موثر میدانید ؟

در دو درس از دروس کنکور نیاز زیادی به کلاس های آموزشی داشتم، اما متاسفانه به علت عدم دسترسی به کلاس های آموزشی موفق به حضور در کلاس های آموزشی نشدم و در هیچ کلاسی شرکت نکردم و جزو معدود رتبه های برتر رشته پرطرفدار مدیریت صنعتی هستم که درهیچ کلاسی برای آمادگی در کنکور شرکت نکردم.البته شرکت نکردن در کلاس های آموزشی باعث شد در همان دو درس از دروس کنکور آن طور که می خواستم عملکرد موفقی در کنکور امسال نداشته باشم.فقط در دو آزمون آخر(جامع)مدرسان شریف شرکت کردم و در آخرین آزمون جامع با ۹۰درصد آمادگی رتبه ۷ را بدست آوردم.شرکت کردن در آزمون های جامع برای قرار گرفتن در شرایط آزمون مفیدهست.البته اگر دسترسی به کلاس های آموزشی داشتم حتما در کلاس های آموزشی شرکت می کردم.

 

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

از اواسط دی ماه شروع به مطالعه کردم و اوایل دوران مطالعه ام روزانه ۶ ساعت مطالعه داشتم و به مرور زمان بر ساعات مطالعه ام اضافه کردم و ماه آخر روزانه ۱۰ ساعت مطالعه مفید داشتم و هفته آخر ۱۲ ساعت در روز مطالعه مفید داشتم.البته سال گذشته نیز در دوران خدمت مقدس سربازی در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کردم و در رشته مدیریت صنعتی گرایش تولید وعملیات دانشگاه یزد پذیرفته شدم و یک ترم هم در دانشگاه یزد مشغول به تحصیل شدم و با اینکه دانشگاه یزد از نظر من یکی از دانشگاه های خوب کشور هست،اما اواسط دی ماه تصمیم گرفتم مجددا در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنم.

 

آیا دانشگاه خاصی برای قبولی مورد نظرتون بود ؟ قبل و بعد از کنکور حدس چه رتبه ای را داشتید ؟

دانشگاه خاصی را مدنظر نداشتم و هدفم پذیرفته شدن در یکی از دانشگاه های دولتی تهران بود.قبل از کنکور انتظار رتبه تک رقمی داشتم، اما بعد از کنکور به خاطر اتفاقاتی که اول و آخر جلسه کنکور برایم رخ داد انتظار رتبه ای بین۱۰تا۳۰ را داشتم.

 

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟

برخلاف اکثر رتبه های برتر رشته پرطرفدار مدیریت صنعتی که گرایش تولیدوعملیات،تحقیق درعملیات و…دانشگاه تهران را انتخاب می کنند اما من به خاطر علاقه ای که به گرایش تولید وعملیات دارم دو انتخاب داشتم:

۱- مدیریت صنعتی-تولیدوعملیات-روزانه-دانشگاه تهران

۲- مدیریت صنعتی-تولیدوعملیات-روزانه-دانشگاه شهید بهشتی تهران

 

چقدر با سایت رتبه برترها آشنایی داشتید ؟ از کدام یک از خدمات سایت ما استفاده میکردید ؟

از اوایل زمانی که برای آمادگی در کنکور شروع به مطالعه کردم با سایت رتبه برترها آشنا شدم ومصاحبه با رتبه های برتر سال گذشته را مطالعه می کردم و مطالعه این مصاحبه ها باعث افزایش انگیزه ام برای درس خواندن می شد.

 

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی آنها برای داوطلبان دارید ؟

تئوری مدیریت: کتاب مدرسان شریف و فلش کارت هایDLM را مطالعه کردم.چون زمان کافی برای مطالعه نداشتم بدون استفاده از روش لایتنر حدود چهارهزار فلش کارتDLM را مطالعه کردم.البته داوطلبان سال آینده منبعی را مطالعه کنند که حاوی کتاب آقای دکتر مقیمی باشد،چون سوالات زیادی از این منبع طرح شده بود.

ریاضی وآمار: چون در این درس پایه ی خوبی داشتم و زمان کافی برای آمادگی در کنکور نداشتم بر روی تست های ۱۰سال گذشته کار کردم و قسمت های بسیار کمی از کتاب آمار آقای دکتر هادی رنجبران را مطالعه کردم.البته به نظر من سوالات این درس در کنکور امسال از لحاظ وقت گیر بودن در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بود و میانگین این درس نسبت به سال های گذشته کاهش بسیارچشمگیری داشت.

مدیریت تولید: نسبت به این درس شناخت قبلی داشتم.چون سوالات این درس گلچینی از دروس اختصاصی رشته مهندسی صنایع می باشد و البته درصد بالایی که از این درس بدست آوردم را مدیون اساتید بزرگوارم در دانشگاه دوره کارشناسی ام هستم. کتاب مدرسان شریف را مطالعه کردم و بر روی تست های ۱۰ سال گذشته کار کردم.

اقتصادخردوکلان: هم برای اقتصاد خرد و هم برای اقتصاد کلان از کتاب آقای دکتر محسن نظری استفاده کردم.داوطلبان فرمول ها و نمودارها را به صورت تحلیلی کارکنند.نکته برداری ویادداشت برداری و خلاصه نویسی برای این درس ضروری است.

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام: جزوه پارت سوم و۱۰۰۰تست استادپورشفیع را مطالعه کردم.اما فرصت کافی برای مطالعه فایل های تکمیلی ایشان که در چند روز مانده به کنکور در سایت و کانال اختصاصیشان قرار دادند را نداشتم.البته داوطلبان سال آینده از انتشار ویرایش جدید کتاب آقای دکتر مقیمی مطلع شوند،چون سه ماه قبل از کنکور ویرایش جدید کتاب آقای دکتر مقیمی منتشر شد و سوالات از این منبع طرح شده بود و متاسفانه من از این موضوع مطلع نبودم و در حالی که انتظار درصد بسیار بالایی از این درس داشتم و کنکور را نیز با این درس آغاز کردم اما درصد بسیار پایینی از این درس بدست آورم و این اتفاق باعث شد برای چند دقیقه استرس شدیدی داشته باشم و تمرکزم را در آغاز کنکوربرای چند دقیقه به طور کامل از دست دادم.

زبان: اتفاقی که اول جلسه کنکور برایم رخ داد باعث شد وقت زیادی را از دست بدهم و در مدیریت زمان با مشکل مواجه شدم و فرصت پاسخگویی به سوالات درس زبان را پیدا نکردم.

 

 

سخن پایانی

توصیه من به داوطلبان کنکورکارشناسی ارشد سال آینده این است که با هدف و انگیزه درس بخوانید.تلاش،پشتکار،علاقه،انگیزه و داشتن روحیه خوب،موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد را تضمین خواهد کرد.تمام توان خود را برای موفقیت در کنکور به کار بگیرید و بر خدا توکل کنید.به موقع شروع به مطالعه کنید تا زمان کافی برای مطالعه دروس داشته باشید.با مطالعه مصاحبه رتبه های برتر امسال منابع را انتخاب کنید و حتما در طول دوران آمادگی برای کنکور مصاحبه رتبه های برتر را مطالعه کنید تا انگیزه بیشتری برای درس خواندن پیدا کنید.سعی کنید سرجلسه کنکور استرس نداشته باشید،کنترل استرس و فشار روحی در سر جلسه کنکور برای موفقیت شما بسیار حائز اهمیت می باشد. درپایان از خانواده ام و اساتیدبزرگوارم که من را در این مسیر کمک کردند تشکر می کنم و برای تمامی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سال آینده در سرتاسر کشورمان آرزوی موفقیت دارم.

 

 

>>> توجه <<<

برای مشاوره کنکور ارشد مدیریت سال ۹۷ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.