مصاحبه با محمدحسین گنجی رتبه ۳۱ ارشد مدیریت اجرایی ۹۵

رتبه 31 ارشد مدیریت اجرایی 95 - رتبه برترها

 

با عرض تبریک و تشکر بابت اینکه سایت رتبه برترها رو برای مصاحبه انتخاب کردید لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

سلام. با تشکر از شما و سایت مفیدتون

من محمدحسین گنجی هستم. درصدهای بنده در کنکور مدیریت اجرایی سال ۹۵ به این صورت بوده است: زبان: ۲۹ / جی مت:۳۷ / دانش مسائل روز: ۴۴/ نظریه های عمومی مدیریت: ۶۲ / زبان فارسی: ۵۹

رتبه ۳۱ کنکور در گرایش مدیریت اجرایی و ۴۱ در مدیریت شهری

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

رشته تحصیلی من مهندسی کامپیوتر بوده در دانشگاه شهید بهشتی. با معدل ۱۳٫۵ فارغ التحصیل شده ام.

وضعیت دوره ی کارشناسی شما به چه صورت بود ایا در این دوره دانشجوی موفقی بودید ؟

تقریبا از معدلم هم پیداست که دانشجوی خوب و درسخوانی در دانشگاه نبوده ام (:

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

من در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم و فقط کلاس جمع بندی تئوری مدیریت آقای پرچ را در حدود ۲ هفته مانده به کنکور شرکت کردم که فکر میکنم حدود ۱۵ ساعت کلاس بود. شرکت در این کلاس برای من مفید بود و فکر میکنم ۱۰ تا ۱۵ درصد در نتیجه ام در این درس تأثیرگذار بود. ولی در کل برای شرکت در کنکور این رشته احساس نیاز جدی برای شرکت در کلاسها نمیکنم و مطالعه ی منظم از منابع درست رو از هر چیزی مهم تر میدونم.

بنده در آزمون‌های مدرسان شریف شرکت میکردم که البته آزمون های اولیه را چون مطالعه را خیلی دیر شروع کردم اکثرا غایب بودم. ولی رتبه ام در ۳ آزمون پایانی به ترتیب ۲۸۵، ۵۲ و ۳۷ بود.

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

من به دلیل اینکه تا بهمن ۹۴ دانشجو بودم و البته همراه با اون مشغول به کار هم بودم، خیلی دیر شروع به مطالعه کردم. در واقع ماه بهمن و اسفند ۹۴ را حدودا هفته ای ۲ تا ۳ روز درس میخواندم ولی از بعد از عید تقریبا هر روز بین ۸ تا ۱۰ ساعت مطالعه کردم. البته این مدت زمان کم باعث شد روی درس زبان اصلا وقتی نگذارم و کاملن با اطلاعات قبلی که داشتم در جلسه کنکور حاضر شوم که در نهایت درصد خوبی هم از آن کسب نکردم.

ایا دانشگاه خاصی برای قبولی مورد نظرتون بود ؟ قبل و بعد از کنکور حدس چه رتبه ای رو داشتید ؟

علاقه شخصی ام به تحصیل در دانشگاه تهران بود. چراکه در دانشگاه شهیدبهشتی دوره کارشناسی را گذرانده بودم و ترجیح میدادم در دانشگاه دیگری هم تجربه تحصیل را داشته باشم. قبل و بعد از کنکور با توجه به میزان آمادگی که در خودم حس میکردم و سوالاتی که در کنکور پاسخ داده بودم، انتظار رتبه حدود ۶۰-۷۰ را از خودم داشتم.

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟

دانشگاه تهران ، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علامه طباطبایی. هرکدام به ترتیب روزانه و شبانه.

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

برای درس تئوری مدیریت کتاب سوالات طبقه بندی شده آقای پرچ را به شدت پیشنهاد میکنم. به نظرم اولین اولویت برای مطالعه باید همین کتاب باشد و در صورتی که به طور کامل مسلط هستید میتوانید سراغ سایر منابع بروید. ولی مطالعه دقیق و تسلط بر این کتاب حتی به تنهایی، میتواند تا ۸۰ درصد شرکت کننده را بالا بکشد.

برای درس جی مت به نظرم کتاب آقای صداقت نسبت به سطح فعلی کنکور کمی ساده است و دانشجو باید با سوالات پیچیده تری پیش از کنکور دست و پنجه نرم کرده باشد. کتاب آقای عرفانیان را خودم نخواندم ولی فکر میکنم در حال حاضر برای این درس منبع بهتری است.

  • برای دانش من کتاب آقای اشراقی را خواندم. البته حدود ۷۰ درصد آن را. همه میدانند که مهم ترین چیز در سالهای اخیر برای این درس تسلط به قوانین کشور است. البته علاوه بر حدود ۱۰ تستی که مستقیما از درس تئوری مدیریت در این درس پرسیده میشود. فکر میکنم در پاسخگویی به سوالات این درس کمی شانس هم دخیل است. چرا که معمولا حدود ۷ ۸ تست یا بیشتر قانون داده میشود و علی رغم ده ها قانونی که باید مطالعه شود، تست ها هر سال فقط از بین حدود ۲ تا ۳ قانون انتخاب شده است. حالا اینکه شما آن یکی دو قانون را مطالعه کرده اید یا نه یا آنها را فراموش کرده اید، بسیار تعیین کننده است.
  • درس زبان فارسی من کتاب آقای زیتعلی را خواندم. البته نهایتا چون خودم هم اندکی زمینه شخصی در این درس داشتم نهایتا اکثر تست ها را با معلومات خودم زدم و نمیدانم مطالعه این کتاب چقدر برای من تأثیرگذار بوده است.

سخن پایانی 

فکر میکنم انتخاب منابع درست مهم ترین بخش موفقیت در کنکور را تشکیل میدهد. داوطلبان حتمن با مشورت و چشم باز منابع را انتخاب کنند تا پس از وقت گذاری چند ماهه دچار تردید نشوند و زمانشان از بین نرود.

من شخصا شرکت در کلاس را علی الخصوص برای درس تئوری مدیریت ضروری نمیدانم چرا که خود داوطلب با وقت گذاری صحیح میتواند همه مطالب را بدون مشکل بیاموزد. ولی شرکت در کلاس جمع بندی این درس را پیشنهاد میکنم.

برای همه عزیزان آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم با پشتکار و برنامه ریزی صحیح بتوانند به هدفشان برسند.

>>> توجه <<<

برای مشاوره کنکور ارشد مدیریت کسب و کار سال ۹۷ کلیک کنید

کاملترین جزوه تئوری مدیریت رتبه برترها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.