مصاحبه با اقای حسین غلامرضایی رتبه ۴۲ ارشد مدیریت اجرایی ۹۵

مصاحبه با اقای حسین غلامرضایی رتبه 42 ارشد مدیریت اجرایی 95 - رتبه برترها

با عرض تبریک و تشکر بابت اینکه سایت رتبه برترها رو برای مصاحبه انتخاب کردید لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

حسین غلامرضایی هستم . رتبه ۴۲ مدیریت اجرایی

درصد های من :

زبان عمومی و تخصصی انگلیسی : ۴۵

استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت (جی مت) : ۳۹

دانش مسائل روز : ۳۸

نظریه های عمومی مدیریت : ۵۵

زبان فارسی : ۲۴

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبایی با معدل ۱۶٫۶۰

وضعیت دوره ی کارشناسی شما به چه صورت بود ایا در این دوره دانشجوی موفقی بودید ؟

ترم های اول به این دلیل که با دیپلم ریاضی به این رشته آمده بودم چندان خوب پیش نمی رفت ولی با گذر زمان علاقه ام به رشته مدیریت بیشتر شد و تصمیم گرفتم کارشناسی ارشد رو هم در رشته مدیریت ادامه دهم .

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

بله من کلاس جی مت استاد عرفانیان ( تابستان) و کلاس تئوری مدیریت استاد پرچ ( پاییز) را در موسسه پژوهش شرکت کردم و در اواخر فروردین ۹۵ نیز در کلاس دانش مسائل روز استاد مروج شرکت کردم که بسیار مفید بود . همچنین تمامی آزمون های موسسه پژوهش را نیز شرکت کردم .
آزمون ها فرصت خوبی برای نظم بخشیدن به درس خواندن و همچنین تشخیص نقاط ضعف و قدرت است و بنده به شدت توصیه میکنم .

در آزمون اول رتبه ۱۴۰ رو آوردم ولی سیری سعودی داشتم و تا آزمون های جامع نزدیک کنکور رتبه ام به ۲۰ رسید .

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

از مرداد  ۹۴ با کلاس جی مت پیش می رفتم و از اوایل آبان بقیه دروس رو به صورت جدی شروع کردم. من با توجه به سرفصل های آزمون ها برای هر روز برنامه ریزی حجمی داشتم ، ولی به صورت میانگین میشه گفت تا عید روزی ۴،۵ ساعت و بد از عید روزی ۱۰ ساعت .

ایا دانشگاه خاصی برای قبولی مورد نظرتون بود ؟ قبل و بعد از کنکور حدس چه رتبه ای رو داشتید ؟

مسلما رتبه تک رقمی و دانشگاه تهران مد نظرم بود ولی خب به اندازه آن تلاش نکردم ؛ البته تو این لحظه عذاب وجدانی هم ندارم بابت آن ندارم 🙂
قبل کنکور به خاطر نرسیدن بعضی درسها مثل ادبیات و زبان انتظار رتبه ی خیلی خوبی نداشتم ولی سره کنکور حال خیلی خوبی داشتم و بسیار حساب شده جلو رفتم. بعد از کنکور انتظار رتبه زیر ۶۰ رو داشتم .

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟

بنده به ترتیب روزانه و شبانه های مدیریت اجرایی دانشگاه های تهران , بهشتی , علامه طباطبایی و علم و صنعت را انتخاب کردم .

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

جی مت : کتاب تست جی مت آقای عرفانیان و کتاب ۲۰۰۰ تست آقای عرفانیان

تئوری مدیریت : برای این درس  من اولویتم با کتاب های مرجع نظیر کتاب مبانی سازمان دکتر رضاییان، دکتر الوانی و رابینز بود. و برای مباحث رفتار سازمانی و تجزیه و تحلیل سیستم ها از کتاب جامع مدیریت مهرداد پرچ استفاده کردم که همه کتاب های مورد نیاز درس تئوری مدیریت را به صورت خلاصه آورده است و به خصوص برای کسانی که کمتر وقت مطالعه دارند بسیار مفید است .
تقریبا درس تئوری به خاطر حجم بالای مطالب و اهمیت آنها باید حداقل ۴۰% از وقت داوطبان این رشته رو بگیرد .

دانش مسائل روز : کتاب آقای آرمان اشراقی

زبان : پک فلش کارت های DLM که تا فلش کارت ۲۳۰۰ خواندم (اصلا کافی نیست ) . و همینطور دو جلد کتاب زبان ارشد زیر ذره بین

ادبیات : زبان و ادبیات فارسی مدیریت اجرایی انتشارات ساکو نوشته آقای کلیشمی (کتاب بسیار کاملی است و به نسبت وقت بیشتری برای خواندنش باید صرف کرد) . اگر ادبیاتتون خوب نیست اصلا اون رو شوخی نگیرید و مطالعه مستمر داشته باشید .

 

سخن پایانی

پیشنهاد من اینه که به اندازه کافی استراحت داشته باشید و اصلا به خودتون سخت نگیرید و سعی کنید از مسیر کنکورتون لذت ببرید .
بدونید دارید چیکار میکنید و رو هدفتون تمرکز داشته باشید .
سعی کنید با کسی که سال قبل کنکور داده و موفق بوده ارتباط داشته باشید چون تو مسیر کنکور فرصت آزمون و خطا ندارید. و در همان ابتدای مسیر مدل بهینه درس خواندن خودتون رو بدستش بیارید .( من خودم راحت یه ۷،۸ مدل عوض کردم تا به مدل دلخواهم برسم ؛ مدل دلخواه منظور ترتیب و زمان خواندن دروس مختلف در طی روز است )
از فرصت عید خیلی خوب استفاده کنید.
یک نکته دیگه ای هم که به نظرم میرسه اینه که همیشه سعی کنید خودتون رو با شرایط وفق بدید. برای ما نزدیکای عید بود که کنکور دکتری برگزار شد و فهمیدیم تقریبا ۶۰٪ سوالهای درس تئوری از کتاب آقای مقیمی آمده و چاره ای جز خواندن ۱۰ فصل این کتاب حجیم نداشتیم ; برای همین کسی که توانست خودش رو با شرایط وفق بده وضعیت بهتری در زمان کنکور داشت .
امیدوارم هرکسی نتیجه تلاشی رو که میکنه ببینه . موفق باشید همگی

کاملترین جزوه تئوری مدیریت رتبه برترها

>>> توجه <<<

برای مشاوره کنکور ارشد مدیریت کسب و کار سال ۹۷ کلیک کنید

 

 

3 thoughts on “مصاحبه با اقای حسین غلامرضایی رتبه ۴۲ ارشد مدیریت اجرایی ۹۵

  1. سلام
    چرا با قبول شدگان گرایش MBA مصاحبه نکردین؟ میخوام بدونم درصد های ریاضی و زبان برای این رشته برای رتبه زیر صد چطور باید باشه؟

  2. درود و عرض ادب

    احتراما به استحضار می رساند شرکت پویندگان صنایع موفق از سال ۱۳۸۲ بعنوان نماینده شرکت N&W ایتالیا در زمینه دستگاههای فروش اتوماتیک( Vending Machine ) نوشیدنی های گرم (مانند : چای تازه دم ، قهوه ،کاپوچینو ،شکلات داغ و…) نوشیدنی های سرد و تنقلات و غذای سرد (مانند : کیک ، شکلات ، چیپس ، بیسکویت ،شیر ،نوشابه ،آب معدنی ، انواع نوشیدنی های سرد و …) و دستگاههای اتوماتیک نوشیدنی های گرم Automatic coffee machine) ( مناسب برای شرکتها ،سازمانها، فروشگاهها ، مراکز درمانی ،آموزشی ، رفاهی ،ورزشی ،خدماتی ، تفریحی ، هتل ،بوفه ها ،رستوران ،کافی شاپ و … مشغول به فعالیت می باشد . لذا خواهشمند است از سایت شرکت پویندگان صنایع موفق دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.