معرفی دکتر علیرضا علی احمدی

دکتر عیرضا علی احمدی - رتبه برترها

طرح معرفی اساتید دانشگاهی

دکتر علیرضا علی احمدی، ریاست دانشکده مهندسی پیشرفتِ دانشگاه علم و صنعت ایران

اين وزير محترم (دکتر علیرضا علی احمدی) كه بياناتشان را شنيديد، ايشان همانطور كه من ديدم و فهميدم، يك عنصر فعال، پيگير و پركارى هستند. ( مقام معظم رهبری در دیدار فرهنگیان اردیبهشت ۱۳۸۷)

 

دکتر عليرضا علی احمدی، استاد و عضو هیات علمی گروه فن آوری اطلاعات دانشکده مهندسی صنايع دانشگاه علم و صنعت است. وی دارای دکترای تخصصی، رشته تحصيلی مديريت توليد تحقيق در عمليات از دانشگاه تربيت مدرس و فوق ليسانس مهندسی صنايع از این دانشگاه و مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی از دانشگاه علم و صنعت است.

 

حوزه های تخصصی فعالیت ایشان مدیریت راهبردی ، مدیریت تحقیق و توسعه ، مدیریت پروژه، مدیریت علمی و فرهنگی ، مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت تولید و بهره وری است.

 

دکتر علی احمدی در سالهای ۸۴ تا ۸۶ رئیس دانشگاه پیام نور و در سالهای ۸۶ تا ۸۸ وزير آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بودند. از گوشه ای از دیگر سوابق شغلی ایشان میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

 

رئیس کمیسیون سبک زندگی اسلامی ایرانی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو شورای عالی اداری در دولت نهم، مشاور برنامه ریزی راهبردی رئیس جمهور و مسئول تنظیم برنامه دولت نهم، رئیس هیات رئیسه صندوقهای بازنشستگی و رفاه کارکنان صنعت نفت ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰، مشاور تحقیقاتی و صنعتی وزارتخانه های صنایع و معادن، نیرو، دفاع ، علوم تحقیقات و فناوری ، نفت (پتروشیمی )، صدا و سیما از ۱۳۶۵ تا ۱۳۸۴ و …

 

تالیفات علمی و انتشارات

انتشار بیش از ۱۴۰ مقاله علمی پژوهشی ، علمی ترویجی  ISI و ISC در مجلات معتبر و کنفرانسهای بین المللی داخلی و خارجی .

تالیف و انتشار بیش از ۲۰ عنوان کتاب از جمله:

مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات و کاربردهای آن ، نگرشی جامع بر برنامه ریزی استراتژیک ، استراتژی رقابت و نوآوری در کسب و کار ،تصمیم گیری با معیارهای چندگانه، ارزیابی کار و زمان و …

کتاب “نگرشی جامع بر برنامه ریزی استراتژیک”  ایشان که در بسیاری از دوره های آموزش برنامه ریزی استراتژیک توسط اساتید تدریس می شود به چاپ شانزدهم و در هر نوبت چاپ بین ۵۰۰۰ – ۳۰۰۰ جلد رسیده است.

 

سوابق تدریس دانشگاهی

 

دکتر علی احمدی سابق تدریس در دانشکده مهندسی صنایع و دانشکده مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت ایران، پیام نور، امیر کبیر، شهید بهشتی و . . . را در کارنامه خود دارد .

مقطع دکتری: مدیریت استراتژیک، برنامه ریزی توسعه صنعتی و تکنولوژیکی، کاربرد نرم افزارهای بهینه سازی، روش تحقیق ، تئوری پردازی و فلسفه و متدولوژی تحقیق.

مقطع کارشناسی ارشد: سازماندهی و رهبری، روش تحقیق، برنامه ریزی استراتژیک، توسعه اقتصادی، تئوری تصمیم گیری، زمان سنجی پیشرفته، مدیریت انتقال تکنولوژی، برنامه ریزی عملیات صنعتی.

مقطع کارشناسی : تحقیق در عملیات، ارزیابی کار و زمان، کنترل پروژه، مدیریت کارخانه، اصول مدیریت، طرح ریزی واحدهای صنعتی.

دکتر علی احمدی که از چهره های شاخص مدیریتی و دانشگاهی کشور هستند در دانشکده پیشرفت و دانشکده صنایع دانشگاه علم و صنعت مشغول به تدریس می باشند

تا درودی دیگر بدرود …

*** مشاوره کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ با رتبه های برتر ( کلیک کنید ) ***

کپی با ذکر منبع بلا مانع میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.