گام های اخر ( کنکور ارشد ۹۶ )

روز های پایانی کنکور ارشد 96

به روزهای آخر مطالعه برای کنکور داریم نزدیک میشیم کم کم .. روزهایی که شاید خیلی نشه مطلب جدیدی یاد گرفت ولی مهم ترین و حیاتی ترین روزها برای جمع بندیه … الان در این یکی دو هفته قاعدتا باید کنکورهای سال  های پیش رو از خودتون امتحان بگیرین و سوالاتی که نتونستید جواب بدید یا با شک جواب دادید دوباره مباحثشون دوره بشه . و خلاصه هایی که خودتون تهیه کردین رو مطالعه بکنید.

این حرفها شاید براتون تکراری بوده و خیلی شنیده بودید و خودتون هم بدونید .

پس میرم سراغ تجربه خودم راجع به شب کنکور و روز آزمون . نکته ای که هست اینکه پیش فرض من بر اینه که کسانی که در حال خوندن این متن هستن ، همونطور که از اسم سایت مشخصه رتبه های “برتر” احتمالی سال بعدن ! یعنی دوستانی که آمادگی کافی دارن، تلاش زیادی کردن و شاید همین تلاش زیاد باعث بشه یه مقدار نگران و مضطرب باشن در مورد ماحصل تلاششون . وگرنه سایر دوستان که خُب استرسی نباید داشته باشن و قاعدتا به مدیریت اضطراب نیازمند نیستن

و باز هم تاکید میکنم که اینها تجربیات و تفکرات من بوده و هست و ممکنه بعضیا کاملا نظرشون نقطه مقابل بنده باشه .

اولین نکته اینکه همه چی رو خیلی طبیعی و مثل روزهای عادی باهاش رفتار کنید ! مثلا اینکه چون من فردا کنکور دارم باید امروز ناهار این غذا رو بخورم، شبش این غذا رو و از این دست صحبتا شاید از نطر پزشکی و نشاط  و شادابی یک مقدار تاثیر داشته باشه ولی به نطرم اضطرابی که وارد میکنه اثر منفی تری خواهد داشت .من برای کنکور کارشناسی یادم هست برای اینکه خواب کافی داشته باشم ساعت ۹ رفتم توو تخت که بخوابم ! منی که زودتر از ۱۲ و ۱ شب نمیخوابیدم . و همین کار باعث شد ۴ صبح خوابم ببره ! ولی برعکسش، شب کنکور ارشد مثل شب های قبل همه چی سعی کردم عادی باشه و خیلی بهتر جواب گرفتم .

پس سعی کنید مثل روزهای عادی رفتار کنید … قرار نیست با یک آزمون زندگی شما تحت تاثیر قرار بگیره و فقط با نتیجه‌ اون سنجیده بشید . دیگه ۱۸ ساله نیستیم و این کنکور هم کنکور کارشناسی نیست

اما در مورد روز آزمون …

اولین چیزی که خیلی به چشمم اومد جمعیت زیادی بود که قبل از امتحان دیدم. به هیچ وجه از این تعداد آدم نترسید در مورد رشته خودم که مدیریت اجرایی بود چون رشته شناور هست خیلی ها میان سر جلسه که فقط ببینن چی هست!! و من مطمئن بودم که توو این چند هزار نفر با اغماض ۵۰۰ نفر شاید حرفی برای گفتن داشته باشن !

در مورد دفترچه سوالات و جواب دادنش هم با همون ترتیبی که تو آزمونهای آزمایشی جواب میدادین عمل کنید به نظرم. عادتتون رو به هم نزنید . مهم ترین نکته، مهم ترین نکته، مهممم ترین نکته اینه که به سوالات هیچ حسی نداشته باشید ! یعنی هر سوال فقط برای همون سوال. اگر یه سوال سخت بود رد شید ! دو تا سخت بود،سه تا، چهار تا ! اجازه ندید سختی و آسونی سوالها مدیریت کنه احساسات و تصمیماتتون رو ..که البته بسیــــار کار سختیه ولی اطمینان داشته باشید اگر این کارو بکنید نصف راه رو رفتید ! یعنی سعی کنید منطقی شروع کنید، منطقی و زیرکانه ادامه بدید و به دور از احساسات تا آخر آزمون پیش برید.

اینها خلاصه مطالبی بود که به ذهنم اومد، امیدوارم تونسته باشم کمک هرچند کوچیکی کرده باشم .

موفق باشید و “برتر” …

نویسنده سامان ساوه درودی رتبه ۴۴ کنکور کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ۹۴

*** مشاوره کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ با رتبه های برتر ( کلیک کنید ) ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.