پایان ماراتن کنکور ارشد ۹۶

پایان کنکور ارشد 96

کنکور کارشناسی ارشد ۹۶ هم پرونده‌ش بسته شد و فقط مونده اعلام نتایج…  ماحصل یک سال تلاش (کمی بیشتر و کمتر برای بعضی ها ) در ۳-۴ ساعت خلاصه شد، روی پاسخ نامه اومد، تحویل داده شد و تمام! و این تموم شدن باید به معنی واقعی کلمه “تموم شدن” باشه .. فکر کردن به نتیجه، به اشتباهاتی که انجام شد، به سوالاتی که جواب داده نشد و … الان فقط میتونه لذت این رهایی و آزادی رو کم کنه و باعث تشویش فکر و ذهنتون بشه .

داوطلبا به نظرم الان دو دسته میشن .. دسته اول کسایی که وقتی پاشونو از جلسه گذاشتن بیرون همه چی براشون به زباله دان تاریخ پیوست و سرخوش و خوشحال به زندگی نرمال و طبیعی بازگشتند!

و دسته دوم  “ماشین‌حساب به دستان”ـی که هنوز عرقشون خشک نشده، مترصد محاسبه درصداشون و مقایسه با سال های قبل و بررسی های آماری و تحقیقات میدانی هستن! حتی رویت شدند افرادی که برای پیدا کردن درصدهای دیگران و شبیه سازی جامعه چند هزار نفری کنکور با ۷ نفر از رفیقاشون و محاسبه ترازشون (!) هم در تلاش بودن ! چجوووری آخه ؟! و چرا ؟

الان باید انتخاب کنید که جزء کدوم دسته باشید.وقتی خیلی راحت میشه صبر کرد تا اعلام نتایج ؛وقتی میشه فارغ از این هیاهو یه سفر چند روزه رفت، میشه با خیال راحت و بدون عذاب وجدان(!) فیلم و سریال و فوتبال و … دید، میشه با انرژی بیشتر برگشت سرکاری که دوستش داری، و هزار تا کار دیگه کرد، چرا باید ذهن رو درگیر چیزی کنیم که دیگه کنترل و نتیجه ش از دستمون خارجه؟ اگر هم فکر میکنیم نتیجه چیزی نخواهد شد که انتظارشو داشتیم، با عجله و شتابزده تصمیم گرفتن برای خوندن مجدد یا هر کار دیگه قطعا نتیجه بهتری نداره.

اگر سوالات سخت بود، آسون بود، غیرمتعارف بود یا هر چیز دیگه مطمئن باشید برای بقیه هم این وضعیت بوده و در مجموع شک نکنین همون نتیجه ای که از قبل فکر میکردین–حالا با یک مقدار بالا و پایین- همون هم خواهد شد ..پس تنها کاری که میشه کرد اینه که صبر کرد تا زمان اعلام نتایج .

 

بازم یه خسته نباشید جانانه میگم بهتون و مطئنم به چیزی که لایقش هستید و براش زحمت کشیدین خواهید رسید ..

*** مشاوره کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ با رتبه های برتر ( کلیک کنید ) ***

نظرات درباره: “پایان ماراتن کنکور ارشد ۹۶

  1. با سلام، میخواستم بدونم با رتبه ۱۲۸ رشته علوم سیاسی گرایش علوم سیاسی براساس سامانه تخمین رتبه ایا روزانه یزد میتونم قبول بشم؟ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.