معرفی گرایش های مهندسی صنایع در مقطع ارشد

معرفی گرایش های مهندسی صنایع در مقطع ارشد - رتبه برترها

سنجش به صنایع  ، سنجش به صنایع …… صنایع به گوشم

باز هم شاهکاری دیگر توسط سازمان سنجش !!!!!

نویسنده خانم فاطمه مهری رتبه ۴۵ ارشد مهندسی صنایع ۹۴ دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف

کم کم داریم به اومدن جوابا نزدیک می شیم و همونطور که میدونید آقای توکلی ( چهره نام آشنای کنکور که حتی از زمان پدر و مادرهامون تو سنجش بوده ) تو مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفته که رتبه های کنکور ۹۵ تو دهه سوم خرداد میاد. امیدوارم خبرای خوبی براتون رخ بده. منم فرصتو غنیمت دونستم گفتم تو این زمان کمی که به جوابا مونده و با توجه به شاهکارهای سنجش ( البته بعد از شاهکار اصلی سنجش که زمان آزمونو از بهمن به اردیبهشت تغییر داد ) خواستم یکم در مورد رشته وگرایش ها بیشتر توضیح بدم بلکه کمکی به منتظران جواب باشه و کمکی هم به کنکوریای سال بعدمون.

سنجش ، امسال ترکوند. یه سری از گرایش های صنایع رو مثل بهره وری حذف کرد. یه سریا رو تغییر اسم داد. مثلا گرایشی مثل مدیریت سیستم و بهره وری رو کلا حذف کرد ( نمی دونم دلیل این کارشو  ) هرچند که تو صحبت هایی که رییس دانشکده صنایع شریف داشت ، گفته شد که به جاش قراره مدیریت مهندسی آورده بشه و یک سری نامه نگاری ها شده که برای امسال بچه ها رو جذب کنند و اگر نشد برای ۹۶ دیگه حتمیه این قضیه. اما خب شما کنکوریای ۹۵ هم ناامید نباشین و توکلتون به خدا باشه بلکه امسال این گرایشو حتمی کنند. البته روی صحبتم با اوناییه که از رشته های دیگه میان به صنایع. خود بچه های صنایع که تغییر چندانی براشون نبوده و همون گرایش های قبلین . فقط گرایش سیستم اقتصادی و اجتماعی که تو سال ۹۴ اسمش گرایش مدل سازی سیستم های کلان شد ، دوباره امسال برگشت به همون اسم قبلیش !!!!!

باز هم دلیل این کارشون مشخص نبود که چرا اصلا از اول تغییرش دادن که بازم برگردونن به همون اسم قبلی. هرچند که گفته ها حاکی از اینه که بچه های سیستم ۹۴ شریف رسما بیانیه زدن که اسم گرایششون برگرده به همون اسم اصلی.

اما خب فارغ از این بحث ها بهتره یکم در مورد خود صنایع بدونیم و گرایش های در حال حاضرش

مهندس صنایع همواره تلاشش براینه كه كارها رو به بهترین روش انجام بده.  در واقع این رشته تلفیقی از دانش رشته‌های اقتصاد، مدیریت و مروری كلی بر دروس رشته‌های مهندسی مختلفه. یك مهندس با برنامه‌ریزی در تولید، كنترل كیفیت، استفاده‌ی موثر از نیروهای انسانی، حفظ تجهیزات و امكانات با كمترین ضایعات، سعی میکنه در این مراكز بیشترین سود برای سازمان ها رو ایجاد کنه. به همین دلیله که وظایف كاری یك مهندس صنایع خیلی وسیع‌تر از بقیه مهندسا  است.

اما گرایش های ارشد مهندسی صنایع در حال حاضر تو دفترچه کنکور ۹۵

 

عناوين دروس امتحاني :

  1.   زبان عمومي و تخصصي (انگليسی)
  2.   تحقيق در عمليات ۱و ۲
  3.   تئوري احتمال و آمار مهندسي
  4.   دروس تخصصي (طرح ريزي واحدهاي صنعتي ، كنتر ل كيفيت آماري، برنامه ريزي و كنترل پروژه ، برنامه ريزي و كنترل توليد و موجودي ها، اقتصاد مهندسي)
  5.   رياضي عمومي ۱و ۲
  6.   اقتصاد عمومي ۱و ۲
  7.   اصول مديريت و تئوري سازمان

 

 

 

 

         گرايش

 

ضرايب دروس امتحاني به ترتيب دروس( از راست به چپ )

۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷
بهينه سازي سيستمها ۲ ۳ ۲ ۵ ۰ ۰ ۰
سيستمهاي سلامت ۲ ۳ ۲ ۵ ۰ ۰ ۰
مديريت نوآوري و فناوري ۲ ۳ ۲ ۵ ۰ ۰ ۰
سيستمهاي مالي ۲ ۲ ۲ ۵ ۰ ۰ ۰
لجستيك و زنجيره تأمين ۲ ۲ ۲ ۵ ۰ ۰ ۰
مديريت پروژه ۲ ۲ ۲ ۵ ۰ ۰ ۰
سيستمهاي اقتصادي و اجتماعي ۱ ۱ ۱ ۰ ۱ ۱ ۰
آينده پژوهي ۳ ۱ ۱ ۰ ۲ ۰ ۱

 

البته یک سری نقل قول هایی هست مبنی بر گرایش های دیگه مثل تعمیرات و نگهداری و …. . که ترجیح دادم راجبش چیزی نگم که سردرگم نشید .شاید که شایعه ای بیش نباشه .پس فعلا به همین دفترچه استناد کنید و تا هفته بعد صبر کنید تا دفترچه بیاد. بعد با خیال راحت انتخابتون رو بکنید و تصمیم بگیرید

یادتون نره … روزای خوب در راهه

2 thoughts on “معرفی گرایش های مهندسی صنایع در مقطع ارشد

  1. با عرض سلام و خسته نباشید ..من کارشناسی صنایع خوندم و میخوام برای ارشد مدیریت اجرایی شرکت کنم،ميخاستم درمورددرصد قبولی و بازارکار این رشته راهنمایی بفرمائید.

    1. سلام دوست عزیز
      سوال خودتون رو درصفحه مشاوره کنکور مدیریت اجرایی بپرسید
      تا بچه ها اونجا کامل پاسخ بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.