مصاحبه با اقای نوید یزدانجویی رتبه ۵۹ مهندسی فناوری اطلاعات (IT) سال ۹۴

نوید یزدانجویی رتبه 59 مهندسی فناوری اطلاعات IT - رتبه برترها

با عرض تبریک و تشکر بابت همکاری با رتبه برترها لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه ی کنکوریای عزیز. نوید یزدانجویی هستم  رتبه ی ۵۹ کنکور رشته ی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیکی  سال ۹۴ درصدای من حول و حوش مقادیر زیر بودند (حافطم یاری نمیکنه پوزش میطلبم عزیزان)

زبان  ۴۱%

دروس مشترک عمومی  ۴۰%

مدیریت  ۷۵%

دروس مشترک تخصصی ۴۵%

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

لیسانسمو در رشته ی فناوری اطلاعات  از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با معدل ۱۴٫۵۰ گرفتم

در زمان کارشناسی وضعیت تحصیلی شما به چه صورت بود ایا در این دوره موفق بودید ؟

در دوره ی کارشناسی وضعیت دروس تخصصیم خوب بود اما دروس عمومی و پایه خیر.

زبانمم بد نبود.

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

کلاس کنکور که خیر چون اعتقادی به کلاس رفتن نداشتم بنظرم خود فرد باید یک موضوعو هر چقدرم سخت باشه با سرچ و جستجوی زیاد متوجه بشه و وقتی متوجه شد مطمئنا هیچ وقت از یادش نمیره.

آزمون آزمایشی مؤسسه ی مدرسان شریف شرکت میکردم بنظرم نسبت به مؤسسات دیگه واقعا سؤالاتش استاندارد تر بودن چون من تو خونه سؤالات مؤسسات دیگرم میزدم همشونو میدیدم به این نتیجه رسیدم.

رتبه هام کلا بازه ی بین ۲ تا ۲۵ بود  اهان یادم میاد یک بار خیلی خراب کردم ۶۶ شدم.اما اصولا به نسبت بد نبود.

در کل آزمون ازمایشی نظم خوبیو تو درس خواندن براتون ایجاد میکنه که باعث میشه کاملا در راستای هدفتون گام بردارین.من بیشتر بخاطر ایجاد نظم تو درس خواندنم سراغ آزمون ازمایشی رفتم چون میدونستم اگر به زمانبندی خودم اتکا کنم هرگز موفق نمیشم.

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

از مهر ماه شروع کرده بودم اوایل روزی ۴ یا ۵ ساعت ولی یک ماه آخر که دوره بسیار مهم جمع بندی بود حتی به روزی مفید ۱۰  ۱۱  ساعت هم رسید.(شاید به یقین بگم هرچی بخونید ولی یک ماه آخر که جمع بندیه رو نخونید امکان موفقیتتون بسیار کم میشه .من خودم تمام تلاشم رو در دوره ی جمع بندی کردم.)

 

قبل و بعد از جلسه ی کنکور چه رتبه ای برای خود متصور بودید ؟

چند روز قبل کنکور واقعا استرس داشتم که نکنه نشه اوایل  که شروع کردم واسه زیر صد تلاش کردم رفته رفته که به کنکور نزدیک شدیم گفتم صد تا صد و پنجاه هم خوبه ،همشم بخاطر استرس بود چون من دیر شروع کرده بودم خیلیا از تابستون میخونن اما من نمیتونستم،بعد کنکور حس میکردم نزدیک صد تا صد و بیست بیارم ،اما خدارو شکر به نسبت تلاشم رتبم بد نشد.

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟ ( اگر در حال حاضر هر یک از این انتخاب ها را قبول شده اید نام دانشگاه و گرایش ان را ذکر کنید )

به‌نحو زیر انتخاب کردم فقط من گرایشارو زیاد یادم نیست عذر میخوام:

آیتی آیتی دانشگاه تهران

آیتی تجارت امیرکبیر

آیتی آیتی دانشگاه تهران شبانه

آیتی تجارت امیرکبیر شبانه

آیتی تجارت علم و صنعت روزانه

آیتی گرایشاشو یادم نیست شهید بهشتی

آیتی گرایششو یادم نیست دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران

آیتی تجارت خواجه نصیر

 

که در آخر گرایش تجارت الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شدم

 

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

زبان رو چون زبانم بد نبود کم مطالعه کردم اما کنابی که داشتم زبان ارشد زیر ذره بین بود

من گسسته نخوندم.با اینکه گسستم خوب بود ولی از دوستام شنیدم بجاش رو درسای دیگه ای سرمایه گذاری کنم.

 

ساختمان داده رو کتاب پوران پژوهش و کتاب مقسمی و جزوات کلاس خصوصی دکتر یوسفی که تو مانشت بود رو دانلود کردم خوندم

طراحی الگوریتم کتاب ۶۰۰ مسئله ی دکتر قدسی و به همراه اسلایداش که تو نت پیدا کرده بودم و کتاب پوران پژوهش و متاب مقسمی و یه جزه از دکتر قلزم که تو مانشت دانلود کردم

شبکه کتاب رویکرد بالا به پایین کروس و کتاب دکتر حقیقت جلد یک برای لایه های پایین و کتاب مدرسان برای لایه های بالا و حل المسائل کتاب کروس چه زبان اصلی چه ترجمه که بنظرم تمرینات این کتاب عالیه و دو روز آخر جزوه ی دکتر خوانساری از مانشت دانلود کردم نگاه کردم که به یقین میتونم بگم سؤالات سال مارو ایشون طرح کردن چون من ۲ سؤال شبکرو تو اون جزوه دیدم.

نرم افزار کتاب مدرسان

مدیریت کتاب مبانی مدیریت استیفن رابینز که همه ی سواللت کنکور از این کتاب بود و تنها موسسه ای که بر مبنای این کتاب سوال مدیریت در آزمون ازمایشی هاشو طرح میکرد مؤسسه ی ماهان بود که من دانلود میکردم میزدم سوالاتشو.

دیتابیس چون عاشق این درس بودم و هستم هنوزم  فقط کتاب مقسمی

هوش کتاب راهیان ارشد واقعا عالی بود

سیستم عامل کتاب دکتر حقیقت عالیه البته یه جزووه ی کلاس کنکورشون هم از مانشت دانلود کردم که واقعا مکمل کتابشون بود

سخن پایانی

ایشاال… که دوستان همگی موفق بشید و به هدفی که دارید برسید و جواب تلاشی که میکنید و بگیرید  من واسه درس خوندن دیر شروع کردم ولی اگه واقعا میخواید بخونید برای کنکور سنکین بخونید  و هرگز در راهی که میرید دچار تردید نشید که مطمئنا میشه .تفریحات در کنار درستونوداشته باشید ولی سرد نشید از خوندن .ثابت قدم بودن واقعا مهمه شاید بیشتر از هر چیزی کنکور به من ثابت قدم بودن برای رسیدن به هدف رو یاد داد بازم میگم یه ماه آخر و همه همتتونو  و تلاشتونو بکنید که یه ماه آخرو هرکی بخونه اون میبره.ایشاال… زودی ببینیمتون تو بهترین دانشگاه های کشورمون و حتی خارج از کشورمون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.