مصاحبه با اقای فرزاد خدارحیمی رتبه ۱۶ ارشد مدیریت کسب و کار ۹۶ (MBA)

نفرات برتر ارشد مدیریت کسب و کار 96

با عرض تبریک و تشکر بابت اینکه سایت رتبه برترها رو برای مصاحبه انتخاب کردید لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

سلام و درود خدمت شما و همه دوستان
فرزاد خدارحیمی رتبه ۱۶ مدیریت کسب و کار (MBA)

ریاضی: ۷۱٫۲۶

GMAT: 41.67

زبان: ۶۶٫۱۱

 

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟
رشته مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان بودم و با معدل ۱۵٫۹۴ دانش آموخته شدم.

وضعیت دوره ی کارشناسی شما به چه صورت بود ایا در این دوره دانشجوی موفقی بودید ؟

درس هایی رو که دوست داشتم،که معمولاً بعضی از درسای اصلی رشته بودن، رو خوب میخوندم ولی خیلی از درس ها مخصوصاً عمومیا رو هم توجه نمیکردم و معدلم رو پایین میاوردن.

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

به کلاس کنکور کلاً اعتقاد نداشتم و ندارم. ولی آزمون آزمایشی شرکت کردم (رتبه هام حدود ۳۰-۵۰ میشد و بهترین رتبه ام هم ۱۶ بود :دی). خب به عنوان محکی برای برنامه ها و تلاش های آدم خوبه. ولی باید با استراتژی مناسبی درس خوند و این استراتژی رو با آزمون ها محک زد.

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

تقریباً از مهر کم و بیش میخوندم ولی بطور جدی از آذر شروع کردم به حدود روزی ۱۰ ساعت درس خوندن. حدودای عید کمتر شد ولی بعد از عید به روند سابق برگشت.

ایا دانشگاه خاصی برای قبولی مورد نظرتون بود ؟ قبل و بعد از کنکور حدس چه رتبه ای رو داشتید ؟

خب دانشگاه شریف برند بسیار خوب و سطح بالایی داره و دانشگاه تهران هم در زمینه علوم انسانی سرآمده. ولی چون رشته ام مهندسی بود به دانشگاه شریف علاقه بیشتری داشتم.
قبل از کنکور حدس نمیزدم فقط به نقاط ضعف و قوت ام فکر میکردم و استرس داشتم که آیا تلاشم نتیجه میده یا نه. بعد از کنکور هم اصلاً استرس نداشتم چون میدونستم تمام تلاشمو انجام داده ام و با توجه به سطح عجیب و غریب سوالات ۹۶ اصلاً نمیشد انتظار رتبه ای رو داشت.

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟

۱٫شریف مالی

۲٫شریف بازاریابی

۳٫شریف استراتژی

۴٫شریف منابع انسانی

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

ریاضی: کتاب های جناب آقاسی، البته کتاب ریاضی مدرسان رو نخوندم ولی مثل اینکه دوستان میگفتن خوبه ولی کمی بیش از حد مطالب رو توضیح داده. من خودم چند ماه بعد از سربازی تصمیم گرفتم که در کنکور MBA 96 شرکت کنم، یعنی حدود ۴-۵ سال از پاس کردن ریاضی ۱ و ۲ میگذشت و بنا به دلایلی اون موقع هم درست و حسابی نخونده بودمشون. وقتی میخواستم شروع کنم، کاملا ریاضیم ضعیف و ذهنم کند شده بود به طوری که سرجلسه اشتباهات فاحش در جمع و تفریق انجام میدادم که باعث میشد دوباره سوال رو ازنو حل کنم. ولی با استفاده از این کتاب ها و تکنیک های دیگه تونستم ریاضی و محاسبات ذهنیم رو بهبود ببخشم. برای خوندنشون هم توصیه ام اینه که سوای از اینکه چه منبعی رو انتخاب میکنین برخلاف GMAT ریاضی فقط تمرین و تکرار میخواد. یعنی شاید لازم باشه نکته های هر مبحث رو چندین بار بخونین و تست هاشو بزنین تا خوب مسلط بشین بعد به سراغ تست های جدید تر و گسترده تر برین. و روش های خاصی هم برای پایین آوردن تعداد غلط ها توی ریاضی وجود داره که اگه دوستان کسی بخواد بدونه چجوری، من با توضیحات بیشتر درخدمتش هستم.

GMAT: من از کتاب های مدرسان استفاده کردم، کتاب اصلی و بانک تست. GMAT روش مطالعه متفاوتی با ریاضی داره، به این صورت که فقط در زمینه املاء باید تکرار انجام بدین تا مسلط شین. تقریباً در بقیه زمینه ها باید تست های جدید و گسترده بزنین.

زبان: زبان منبع خاصی نداشتم. زبانم از قبل خوب بود ولی حتما برنامه memrise رو بهتون پیشنهاد میکنم.کلاً واسه تافل، آیلتس، کنکور و … خوبه. لغات رو باهاش برین جلو. زبان متن زیاد بخونین و سعی کنید دانش زبانیتون رو بالا ببرین.

 

سخن پایانی 

هدف داشته باشید و برنامه ریزی کنید. با هر سطح علمی و هر شرایطی میشه موفق بود. کافیه به خودتون ایمان داشته باشید و بدونید که خودتون سرنوشت خودتون رو رقم میزنید. اصلاً درگیر هیاهوی کلاس گرفتن و فلان استاد و فلان موسسه نشید. خودتونو بسنجید و گول نزنید. بهترین راه رو برای تقویت خودتون پیدا کنید و براش برنامه ریزی کنید. حتی لازم نیس کتاب ها رو به روز تهیه کنید با هزینه خیلی کمتری دست دوم تهیه کنید. ولی حتماً اگه براتون امکانش باشه تو آزمون های آزمایشی شرکت کنید تا خودتون و برنامه هاتون رو محک بزنید. اگر امکانش هم نبود خودتون از خودتون آزمون آزمایشی بگیرید و نقاط ضعفتون رو پیدا کنید. و در آخر سر جلسه کنکور انتظار همه چیز رو داشته باشید روش مناسبی رو برای تمرین قبل از کنکور در نظر بگیرید تا به سرنوشت خیلی از دوستانی که سطح علمی بالایی داشتن ولی بخاطر روند سوالات سال ۹۶، متاسفانه نتوانستند نتیجه زحماتشون رو بگیرند، دچار نشوید (GMAT به شکل بی سابقه ای سخت و وقتگیر بود به طوری که بسیاری از دانشجویان دچار اضطراب شدید و ناتوانی در تمرکز برای ادامه آزمون شدند). در پایان براتون آرزوی موفقیت در تمامی مسیر های انتخابیتون رو دارم.

>>> توجه <<<

برای مشاوره کنکور ارشد مدیریت کسب و کار سال ۹۷ کلیک کنید

2 thoughts on “مصاحبه با اقای فرزاد خدارحیمی رتبه ۱۶ ارشد مدیریت کسب و کار ۹۶ (MBA)

  1. سلام و عرض خسته نباشید به تیم رتبه برتر .
    خواست بدونم چطوری میتونم با آقای خدارحیمی ارتباط بگیرم ؟

    1. سلام فرم ثبت نام طرح مشاوره رو پر کنید . به این صفحه مراجعه کنید اطلاعات لازم داده شده : منوی سایت : مشاوره با رتبه های برتر – مشاوره رشته های مدیریت – مشاوره مدیریت کسب و کار . با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.