مصاحبه با اقای احسان اسماعیل زاده رتبه ۱۴ ارشد مدیریت بازرگانی ۹۵

مصاحبه با اقای احسان اسماعیل زاده رتبه 14 ارشد مدیریت بازرگانی 95 - رتبه برترها

با عرض تبریک و تشکر بابت اینکه سایت رتبه برترها رو برای مصاحبه انتخاب کردید لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟
به نام یگانه خالق خوبی ها.
با عرض سلام. منم تشکر میکنم از سایت خوبتون که البته زمان زیادی نگذشته باهاش آشنا شدم ولی اطلاعات خوبی تونستم ازش کسب کنم. احسان اسماعیل زاده هستم.زبان ۶۱ ریاضی ۶۰ مدیریت از دیدگاه اسلام ۴۴ تئوری مدیریت ۴۴ تحقیق ۰ اقتصاد خرد و کلان ۸۲ بازاریابی ۶۰ .

رتبه ۱۴ بازرگانی ۷ منابع انسانی ۸ کارآفرینی ۱۰ فناوری اطلاعات ۱۶ تکنولوژی ۱۹ دولتی ۴۰ صنعتی.

دانلود نکته و تست تئوری مدیریت کلیک کنید

دانلود کامل ترین جزوه مدیریت اسلامی کلیک کنید

دانلود بروز ترین جزوه اقتصاد کلیک کنید

دانلود بروز ترین جزوه امار و احتمالات  کلیک کنید

دانلود کامل ترین جزوه مدیریت تولید کلیک کنید

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟
مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل – ۱۳٫۸

وضعیت دوره ی کارشناسی شما به چه صورت بود ایا در این دوره دانشجوی موفقی بودید ؟
دوره کارشناسیم واسم دوره ای شیرین پر از تجربه و فراز و نشیب های زیاد بود. با اینکه به رشته مکانیک علاقه داشتم ولی دو سال پیش احساس کردم ارشد مدیریت میتونه واسم به منزله یه فرصتی باشه واسه یادگیری یه مهارت و کسب تجربیات جدید که راه رسیدن به اهداف و انتظاراتی که از خودم داشتمو تسهیل میکرد. به نظرم ادامه دادن یا ندادن یه رشته بستگی به هدف فرد داره نه تفکر اطرافیان و روند دانشجوهای دیگه و معتقدم واسه رسیدن به موفقیت همیشه بیش از یه راه وجود داره. و بطور کلی ادامه دادن بدون داشتن هدفی مشخص فقط تلف کردن عمره.

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

در کلاس نه ولی در آزمون های آزمایشی شرکت میکردم و بنظرم شرکت در آزمون ها تنها در صورت مطالعه و رسیدن به مباحث آزمون کمک خیلی زیادی به برنامه ریزی منظم و مرور به شیوه صحیح و حفظ انگیزه فرد میکنه ولی نکته مهمتر در مورد آزمون اینکه دوستان حتما پاسخ سوالهایی که اشتباه جواب دادنو مطالعه کنن. به نظرم در صورت داشتن زمان کافی به شرکت در کلاس نیازی نیست چون خدا رو شکر کتابای خیلی خوبی واسه درسا موجوده و عزیزان با مطالعه اونا میتونن به سطح آمادگی مطلوب برسن.

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟
با توجه به تغییر زمان آزمون ، بطور جدی از اواسط آبان ماه شروع کردم. زیاد به کمیت زمان مطالعه توجهی نداشتم بیشتر کیفیت برایم اهمیت داشت .بنظرم مشخص کردن یک محدوده زمانی مثلا یک روز یا یک هفته برای یک سری از مباحثی که خودمون انتخاب میکنیم کاریردی تره و انعطاف بیشتری داره. اما در کل فکر میکنم بطور متوسط روزانه ۴-۵ ساعت و از اواسط فروردین ۹۵ روزی ۶-۷ ساعت مطالعه داشتم
ایا دانشگاه خاصی برای قبولی مورد نظرتون بود ؟ قبل و بعد از کنکور حدس چه رتبه ای رو داشتید ؟

بله هدفم دانشگاه تهران بود.واقعیتش قبل کنکور هدفم کسب رتبه ۱-۳ بود ولی سر کنکور با توجه به اینکه سطح سوالات دروس نقاط قوتم به نسبت آزمون های آزمایشی راحتتر بود و سبک سوالات تئوری و بازاریابی جدید ، حدود نیم ساعت وقت اضافی آوردم که همین باعث شد بدلیل حذف و عدم مطالعه دروس تحقیق در عملیات و آمار که اینکار براساس مطالعه درصدهای سال های گذشته داوطلبان برتر بود از این ناحیه خیلی متحمل ضرر بشم با اینحال تقریبا میدونستم زیر ۲۰ میارم.

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟
بازاریابی بین الملل دانشگاه تهران – بازاریابی بین الملل علامه – بازاریابی بین الملل شهید بهشتی
منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

با توجه به پایه خوبم در درس زبان فقط ۵۰۴ واژه ضروری و زبان عمومی آرمان اشراقی ولی در کنار آن کتاب درک مطلب ونوس هم گزینه خیلی مفیدی برای داوطلبین میتونه باشه.ریاضی بنظرم رنجبران نکاتش کامل و عالیه.تئوری کتاب مدرسان کتاب خوبیه. اقتصاد خرد و کلان کتاب فوق العاده استاد نظری.بازاریابی فقط مناجاتی خوندم که البته با تغییر منبع امسال توصیه میکنم در کنار مناجاتی لنکستر و مسینگهام رو هم مطالعه کنن و مفهومی بخونن چون سبک سوالات به این سمت رفته .مدیریت از دیدگاه اسلام هم کتاب پورعزت و مقیمی به نظرم مناسبن.

سخن پایانی
به نظرم عزیزان اول از همه از خودشون بپرسن چرا میخوان ادامه تحصیل بدن و چرا این رشته رو واسه ادامه انتخاب کردن. اونوقت واسه خودشون اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در نظر بگیرن و با توکل به خدا تلاش کنن و هیچوقت ناامید نشن و مطمئن باشن موفق میشن. اگه واسه رتبه عالی میخونن هیچ درسی رو حذف نکنن.در پایان ذکر یکی از جملات مورد علاقم برای دوستان خالی از لطف نیست : دنيا در برابر فردي كه آرزو مي كند و براي تحقق آن تلاش مي كند ، زانو خواهد زد.
با آرزوی موفقیت های روزافزون برای تکاتک اعضای این سایت و همه داوطلبان گرامی.

کاملترین جزوه تئوری مدیریت رتبه برترها

>>> توجه <<<

برای مشاوره کنکور ارشد مدیریت سال ۹۷ کلیک کنید

 

2 thoughts on “مصاحبه با اقای احسان اسماعیل زاده رتبه ۱۴ ارشد مدیریت بازرگانی ۹۵

  1. سلام لطفا راهنماییم کنید میخوام برای ارشد ۹۶ بخونم وقصدمم رتبه خوبه ومخصوصا دانشگاه تهران اما در ریاضی ضعیف هستم نمیدونم چکارکنم به نظرشما کتابهای مدرسان بخونم واسه تمام دروس کافیه یا اشتباه میکنم
    تشکر از صبرتان در پاسخ دادن سوالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.