مصاحبه با آقای مهدی آهنگری رتبه ۳۲ مهندسی مواد ۹۴

مهدی آهنگری رتبه 32 مواد

با عرض تبریک و تشکر بابت همکاری با رتبه برترها لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

مهدی آهنگری رتبه ۳۲ مهندسی مواد

زبان ۳% – ریاضی ۳۵% – فیزیکی ۴۷% – مکانیکی ۷۳% – ترمو ۷۸%

 

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

مهندسی متالورژی صنعتی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین معدل ۱۴٫۰۸

 

در زمان کارشناسی وضعیت تحصیلی شما به چه صورت بود ایا در این دوره موفق بودید ؟

راستش نه. اگه بخوام رک بگم بجز ترم یک و دو که واقعا در طول ترم درس خوندم و معدلم بالا شد بقیه ترم ها رو شب امتحانی رفتم.

 

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

در کلاس ها شرکت نکردم. ولی در آزمون جامع ماهان شرکت کردم که رتبه ۲۰۰ – ۲۵۰ و در نهایت ۴۰۰ رو گرفتم. آزمون فایده ای که داشت برای من فقط عادت به نشستن سر جلسه بود چون پنج سال بود این جوری سر جلسه ننشستم. البته فایده دیگه این بود که طمع نکنم. یعنی برای هر درس یک درصد معین که میدونم کافیه رو بزنم و رو بقیه سوالات ریسک نکنم.

 

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

از اواخر شهریور. اوایل روزی چهار ساعت و به مرور زیاد شد چون کلاس دانشگاه نمیرفتم. چهل روز آخر از هشت صبح تا یازده شب. قاعدتا یه سه ساعت هم پرتی داشتم.

قبل و بعد از جلسه ی کنکور چه رتبه ای برای خود متصور بودید ؟

راستش میدونستم خوب میشم. چون از بچه های پارسال هم پرسیده بودم و البته نتایج سال قبل رو هم پرسیدم و فهمیدم خوب میشم.

 

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟ ( اگر در حال حاضر هر یک از این انتخاب ها را قبول شده اید نام دانشگاه و گرایش ان را ذکر کنید )

انتخاب اولم مهندسی خوردگی دانشگاه تهران ( قبولی ) بود و بعدی هم شناسایی دانشگاه تهران. انتخاب بعدی هم همین گرایش ها تو شریف. خوشبختانه اولی رو قبول شدم.

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

کتابهایی که در دانشگاه خوب نخوندم و شب امتحان نگاهشون میکردم. همین. البته کتب تست ماهان رو هم میزدم ولی فرقی نداشت واسم فقط تست مهم بود برام.

 

سخن پایانی

ما به عنوان برادر کوچک تر یک نصیحت اولیه کنیم به دوستامون. البته شاید نصیحتم به درد سال آخری ها نخوره. اولا که لیسانسو جدی بگیرید. الان داریم چوبشو میخوریم ما. دوما تو کنکور طمع نکنید و سعی کنید دروس تخصصی رو تا یه درصدی که همه میزنن شما هم بزنید و بیشتر از اون وقت نذارید. سوم اینکه ریاضی رو واقعا جدی بگیرید. چهارم اینکه هیچ درسی رو سفید نذارید. من خودم زبان فقط یه تست زدم. دوستم زبان رو سفید گذاشت و فیزیکی رو بهتر از من زد و بقیه رو هم تقریبا با هم یکی زدیم ولی اون از من پایین تر شد. مشاور ماهان هم بهش گفت اگر زبان یک تست میزد رتبه اش زیر ۲۰ میشد. پنجم اینکه ریسک ممنوعه تو کنکور. شش اینکه یک بار قبل درس خوندن برید و کنکورای سال قبل رو ببینید تا بفهمید چجوری کنکور بدید و بخونید. از همه مهم تر اینکه هدف خودتون رو مشخص کنید و بر اساس اون کار کنید. این از همه مهمتره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.