دو ماه تا کنکور با زانیار سیف پناهی رتبه ۶۱ ارشد مهندسی شیمی ۹۴ ( مصاحبه + )

لطفا خودتون رو معرفی کنید

با عرض سلام

زانیار سیف پناهی هستم  رتبه ۶۱ ‏ مهندسی شیمی ۹۴

دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)

 

 

شرایط شما دو ماه قبل از کنکور به چه صورت بود . چه مقدار مطالعه و امادگی برای کنکور داشتید وشرایط روحی شما در حال ‏نزدیک شدن به کنکور به چه صورت بود؟

 

به طور کلی تا دو ماه قبل از کنکور حدود ۵۰ درصد اکثر منابع کنکور رو تمام کرده بودم. در این مدت بار ها پیش اومد با این تفکر که وقت باقی مانده خیلی محدود و حتی امکان قبول شدن رو ندارم، دست از کنکور بردارم. معمولا در این زمان ها بجای اینکه نیمه خالی یعنی درسهای باقی مانده رو ببینم سعی در مرور مجدد مطالب قبلی را داشتم به طوریکه با قوت قلب بیشتری سعی در ادامه راه پر افت و خیز کنکور رو داشتم.

فکر میکنید بهترین ومهم ترین کار در این دو ماه باقی مانده تا کنکور چیست که باعث پیشرفت و رسیدن به نتیجه ی دلخواه ‏داوطلب در روز کنکور میشود ؟

به نظر من داوطلبان عزیز این دوماه باقی مانده رو به دو بازه یک ماهی تقسیم کنند. ماه اول اختصاص دارد به پیشرفت و ادامه درس ها و اما ماه دوم که به نظرم مهمترین برهه کنکور است باید به طور کامل صرف مرور و حل سوالات سالهای قبل شود. در این مدت شاید از وضعیت خود ناراضی باشید که کامل نخوندین و سراغ مطالب جدید بروید. این اشتباهی است که اکثر داوطلبان انجام میدن این نکته را بخاطر بسپارید که هیچ رتبه برتر کنکوری ۱۰۰ درصد سوالات رو پاسخ نمیدهد. پس لزومی برای شروع مطالب جدید ندارید و در این ماه مطالب قبلی را تثبیت کنید.

 

فکرمیکنید چه استراتژی و عواملی باعث موفقیت شما در کنکور شد ( ماه های پایانی منتهی به کنکور و به طور ویژه دو ماه ‏اخر ) و اگر به زمان کنکور خود بر میگشتید چه کارهای دیگر رو انجام و چه اشتباهاتی رو تکرار نمیکردید ؟ 

مهم ترین کاری که به نظرم عامل موفقیت من در کنکور بود مرور های مکرر مطالب بود. اگر به زمان کنکور برمی‌گشتم بهترین کار ممکن یعنی حل بیشتر سوالات کنکورهای قبل بود را انجام می دادم. ‏

*** مشاوره کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ با رتبه های برتر ( کلیک کنید ) ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.