دو ماه تا کنکور با امیر شفیعی رتبه ۳۸ ارشد مهندسی صنایع ۹۴ ( مصاحبه + )

امیر شفیعی رتبه 38 ارشد صنایع 94

لطفا خودتون رو معرفی کنید 

با سلام امیر شفیعی هستم رتبه ۳۸ کنکور مهندسی صنایع سال ۱۳۹۴در حال حاضر دانشجوی مهندسی صنایع بهینه سازی سیستم ها در دانشگاه صنعتی شریف میباشم‏

 

شرایط شما دو ماه قبل از کنکور به چه صورت بود . چه مقدار مطالعه و امادگی برای کنکور داشتید وشرایط روحی شما در حال ‏نزدیک شدن به کنکور به چه صورت بود؟

خب بازه دو ماه مانده به کنکور شاید حداقل برای من مهم ترین زمان بود زمانی بود که تو بحبوحه امتحانات دانشگاه (ترم هفت کنکور داشتم و کنکور ما بهمن بود) بیشترین فاصله رو با کنکور گرفتم بدترین رتبه های آزمونا، استرس فراموش کردن درسا همه و همه توی این دوماه سرنوشت ساز رخ داد همه این عوامل باعث شد تا منی که شاید به قول خودمونی بازی بازی میخوندم با روزی چهار پنج ساعت بعد از امتحانات پایان ترم برسونم خودمو به روزی هشت، نه ساعت و همه درسایی که استرس فراموشی شونو داشتم یه دور بخونم تا بتونم از اون رتبه های بد آزمونها فاصله بگیرم و توی کنکور حداقل توی ذهن خودم موفق بشم.

 

فکر میکنید بهترین ومهم ترین کار در این دو ماه باقی مانده تا کنکور چیست که باعث پیشرفت و رسیدن به نتیجه ی دلخواه ‏داوطلب در روز کنکور میشود ؟

شاید درست نباشه که یک نسخه ثابت برای این دوماه تجویز کرد ولی خب کاری که من کردم این بود که برای درس تحقیق در عملیات که استرس شدیدی بابت فراموش کردنش گرفته بودم و همیشه هم بهش این دیدو داشتم که اینو بلدم و آسونه و از این جور حرفا و وقت کم گذاشته بودم به یکباره تصمیم گرفتم که باید کلشو از اول بخونم و کتاب تستو باز کردم جلوم و فک کنم توی کمتر از یک هفته کل تستای کتابو یا زدم یا دیدم که آسونه و نتیجه اون که اعتماد به نفس بالایی بهم داد توی این درس که تونستم توی کنکور ۷۳ درصد بزنم تحقیقو!!! توی بقیه درسا شاید استرس کمتر بود این روش و داشتم که یه آزمون میگرفتم از خودم (قبل از آزمون های جامعی که یک هفته مونده به کنکور همه رو میزدم) توی اون درس و جاهایی که حس میکردم ضعیف ترم زوم بیشتری میکردم. البته که فک کنم منطقی باشه که درسی مثل کنترل پروژه رو وقت گذاشت و کلشو یه بار خوند چون آسونه و راحت جمع میشه.

 

 

فکرمیکنید چه استراتژی و عواملی باعث موفقیت شما در کنکور شد ( ماه های پایانی منتهی به کنکور و به طور ویژه دو ماه ‏اخر ) و اگر به زمان کنکور خود بر میگشتید چه کارهای دیگر رو انجام و چه اشتباهاتی رو تکرار نمیکردید ؟  ‏

شاید همون جدی گرفتن بیشتری که تو ماهای آخر گرفتم بیشترین تاثیر رو توی رتبه ای اوردم داشت که البته رتبه های بد آزمون های آزمایشیم توی اون برهه زمانی بی تاثیر نبود پس توصیه میکنم رتبه بد بیارید 😀 ولی اگه برگردم به اون زمان و قبل کنکور میدونستم که با این تلاش این رتبه رو میارم شاید بیشتر تلاش میکردم تا تک رقمی بشم، زودتر کنکورو جدی میگرفتم.

*** مشاوره کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ با رتبه های برتر ( کلیک کنید ) ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.