امادگی کنکور کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ۹۶

امادگی کنکور ارشد مدیریت اجرایی 96 - رتبه برترها

بهترین زمان برای استارت کنکور به فاکتور های زیادی بستگی داره مثل این که شما دارین رشته ی خودتون رو ادامه میدین یا تغییر رشته میدین . یا چقدر اشنایی با مطالب دارین و پایه درسیتون چطوره.. و اما مهم ترین چیز اینکه آیا شما برای دانشگاه خاصی و بازه ی رتبه ی خاصی هدف دارین یا “هر چه پیش آید خوش آید”ه !؟

هیچ قانونی وجود نداره برای اینکه کسایی که میخوان بهترین رتبه ها و بهترین دانشگاه هارو بیارن حتما از تابستون شروع کنن به خوندن ! این قضیه خیلی خیلی به شرایط فرد و نحوه برنامه ریزی و مدیریت خودش برمیگرده اما مطمئنا کسایی که از تابستون شروع میکنن به خوندن , مطالب بیشتری رو میتونن بخونن و بی دغدغه مطالب با کیفیت بهتری تو ذهنشون حک میشه و اما مدیریت اجرایی

نویسندگان : سامان ساوه درودی و روزبه قوی پنجه رتبه های ۴۴ و ۵۱ ارشد مدیریت اجرایی ۹۴

مهم ترین درس کنکور مدیریت اجرایی تئوری مدیریته . کسی که نتونه درصد خوبی تو این درس تو کنکور بزنه باید با رتبه های خوب و دانشگاه های خوب خداحافظی کنه. البته همیشه استثنا هست و هر سال افراد کمی هستن که میتونن درصد کم تئوریشون رو با درصد های درس های دیگه جبران کنن.

تئوری مدیریت درس شیرینیه و برای کسی که با افکار مدیریتی و نظریات مدیریتی از قبل اشنایی داشته باشه این درس شیرین تر هم میشه . به نظر من بهترین زمان برای خوندن تئوری مدیریت تابستون هست با منابع اصلی که شما تو نظریات و مطالبش غرق میشین و گذر زمان رو احساس نمیکنین و با کیفیت هر چه تمام تر مطالب تو ذهنتون حک میشه و در کنارش میتونین از جزوات تکمیلی و خلاصه هم استفاده کنید.

 

توی درس جیمت هم تابستون فرصت خوبی هست که با چهارچوب طراحی سوال آشنا بشید . تو این درس هرچقدر بیشتر تست بزنین باعث قوی تر شدنتون میشه . شما با زدن تست های بیشتر میتونین راز حل کردن مسائلش رو به دست بیارین و به قول معروف قلق جیمت میاد دستتون و هر نوع تستی رو به سادگی بزنین.

 

تو تمام رشته ها درس زبان درسی نیست که شما بتونین تو سه چهار ماه ببندینش و انتظار درصد خوبی هم از خودتون داشته باشین مخصوصا اگه زبانتون خوب نیست . زبان تو تمام رشته ها یک درس تاثیرگذار و مهمه که با رتبه ی شما بیشتر از چیزی که فکر میکنین میتونه بازی کنه . بهترین زمان برای شروع کردن زبان از تابستونه . شما با فرصت زیاد شروع به خوندن و فراگیری زبان کنید . تا جای ممکن برنامه ای برای خودتون داشته باشین که هر روز بخونینش و دوره کنید . زبان به شدت درس فراری هست . اگه شما چند روز کنار بذاریدش و به مرور مطالب نپردازین ممکنه همه چیز یادتون بره و  زحماتی که براش کشیدین بی فایده باشه.

 

در مورد درس زبان فارسی که نسبت به ۴ درس دیگه کاملا فضای متفاوتی داره و اصلا در مورد ضرورت بودن یا نبودش در کنکور اجرایی بحث های زیادی هست –  باید به این نکته اشاره کنیم که این درس برای اکثر داوطلبا جزء دروسی نیست که از ابتدای کار و در کنار شروع درس هایی مثل جیمت و تئوری مدیریت مطالعه بشه . البته شاید افرادی باشن که بخاطر علاقه شون به این مباحث و به عنوان تفریح یا به هر دلیل دیگه ای از تابستون ادبیات بخونن . ولی برای اکثر داوطلبا شاید بشه گفت زمانی که شروع به خوندن ادبیات میکنن یکی دو ماه قبل از کنکوره. البته قطعا این به معنی کم اهمیت بودن این درس نیست و شاید شما با شکوندن این کلیشه و استارت زودتر برای این درس بتونید کاملا نتیجه نهایی‌تون رو تحت تاثیر قرار بدین ! درصد بالا یا پایین فارسی بسیار میتونه در رتبه کلی تاثیرگذار باشه . که در این مورد و به طور کلی در مورد نحوه مطالعه ادبیات و زبان فارسی در آینده در مطلبی جداگانه بحث خواهد شد .

دانش مسایل روز : شاید بشه گفت غیر قابل پیش بینی ترین و بدقلق ترین(!) درس کنکور اجرایی برای خیلی از داوطلبا این درس هست .

همونطور که از اسم این درس مشخصه انتظار میره که شما همه چیز رو بدونید !! با همین صراحت !

درسی که در اون از مفاهیم پایه ای مدیریتی (که در درس تئوری های مدیریت مطالعه میشه) ، مفاهیم و اطلاعات کاربردی و عمومی مدیریت مثل اقتصاد ، حسابداری و .. ، اطلاعات و اخبار روز کشور ، قوانین و مقررات، شاخص ها و اعداد و ارقام و به طور کلی هر چیزی که فکرش رو بکنید که در زمینه های مدیریتی میتونه مورد استفاده قرار بگیره ، از اون سوال مطرح میشه !

قطعا و قاعدتا با این توضیحات مشخصه که درس دانش مسایل روز درسی نیست که بشه در یک هفته-دو هفته یا حتی یک ماه و دو ماه بسته بشه ! باید از ابتدای کار و شروع مطالعه برای کنکور تا جایی که میتونید اطلاعاتتون رو بالا ببرید. روزی نیم ساعت اخبار روز رو دنبال کنید ، در زمان های استراحت نگاهی به قوانین و سایت های مرتبط بندازید .. در کل این درس درسی نیست که داخل یکی دو کتاب جمع آوری شده باشه و با خوندن اونها بتونید به درصد مشخصی برسید ..

پس قبل از اینکه برنامه مطالعاتیتون فشرده بشه و به زمان کنکور نزدیک بشید برای این درس برنامه ریزی کنید..

فقط یه نکته ی مهم باید یادتون باشه وقتی از تابستون دارید شروع میکنید به خوندن ,  به صورت تفریحی بخونید و خودتون رو خسته نکنید و تمام انرژیتون رو مصرف نکنین و از اون مهم تر تفریح و دور همی با دوستان و خانواده و یا هر عاداتی که بهتون ارامش میده رو ترک نکنین چون ذهنتون احتیاج به استراحت و ارامش داره تا بتونه مطالب رو ذخیره کنه .

باز هم تاکید میکنم از تابستون شروع کردن کاملا بستگی و به شرایط فردی و فاکتور های دیگه داره. خیلی از دوستان دو رقمی و تک رقمی من بعد از  تابستون شروع کردن به خوندن و نتیجه گرفتن.

موفق باشین …

 

برای دانلود جزوه دانش مسائل روز رتبه برترها کلیک کنید

6 thoughts on “امادگی کنکور کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ۹۶

  1. سلام
    ممنون
    برای تئوری مدیریت منابع کامل معرفی کنید…بقیه دروس هم به طور کامل معرفی کنید باتشکر

    1. سلام امین عزیز انقدر عجله نکنید 😉 راجب موسسه و منابع هم مفصل صحبت میکنیم . اگر بخواین رتبه ۱ هم بشین الان زوده برای شروع کردن . الان فقط زبانتون و تقویت کنید . زبان پایه ۵۰۴

  2. خیلی عالی بود ممنون بابت راهنماییاتون ..میتونم با یکی از بچهای رتبه برتر مدیریت اجرایی درتماس باشم برای راهنمایی ارشد۹۶ نیاز دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.