ارامش ذهن ( کنکور ارشد ۹۶ )

ارامش ذهن قبل جلسه کنکور

#بازنشر

متاسفانه تو فرهنگ ما یه خصوصیت بد وجود داره که تو زندگی ما تاثیر میزاره . خوداگاه یا ناخوداگاه ما میدونیم که توسط مردم انالیز میشیم و به این فکر میکنیم که مردم در مورد ما چی فکر میکنن و چی میگن . این داستان تو تمام مراحل زندگی ما ایرانیا وجود داره و کنکور هم ازش مستثنا نیست.

باور کنید موفقیت و یا شکست ما هیچ تاثیری تو زندگی دیگران نداره و فقط برای چند ساعت یا چند روز موضوع صحبت کردن افراد میشیم

کنکور ۹۳ یادمه که همه میدونستن من از تابستون برای کنکور دارم میخونم و بدتر از اون همه میدونستن که من چقدر مصمم هستم و حتی از رتبه های کنکور ازمایشی من خبر داشتن . از کتابخونه بگیرید تا دوست و اشنا و فامیل های دور و نزدیک.

من به شخصه ادمیم که برای مردم و حرفشون زندگی نمیکنم اما باید این رو قبول کرد که نمیشه از تاثیر انرژی های بد یا خوبشون در امان بود و بالاخره هرچقدر هم سرت به کار خودت باشه اثرشون رو میذارن.

خودم و همه به من امیدوار بودن و این باعث میشد یک فشار خیلی سنگین روانی روی من باشه با اینکه همه ی سختی ها رو خودم کشیدم و تلاش هارو خودم کردم اما دیگران یا از روی دلسوزی یا از روی نیت خوب یا بد من رو تحت نظر داشتن و به خودم میگفتم اگر خودم نتیجه نگیرم میتونم با خودم کنار بیام اما جواب دیگران رو چی بدم ! به قول معروف شاه میبخشه و شاه علی خان نمیبخشه!

این فشارها و استرس ها بالاخره سر جلسه ی کنکور کار خودش رو کرد و من خورد شدم و سه ساعت زمان کافی نبود برای پیدا کردن خودم و کنترل ذهن خودم.

برای کنکور ۹۴ که ثبت نام کردم فقط خانواده ی درجه یکم و دو سه تا از دوستای صمیمیم مطلع بودن که من دارم برای کنکور میخونم و از تیغ برنده ی نگاه دیگران در امان بودم

من سر جلسه ی کنکور راحت بودم و با خیال راحت به سوالات جواب میدادم چون برای زندگی خودم نیازی نبود که به دیگران جواب پس بدم و مسئولیت تصمیمام گردن خودم بود..

دوست من برای خودت زندگی کن نه حرف مردم موفقیت و شکست تو هیچ تاثیری تو زندگی دیگران نداره . در روزهای منتهی به کنکور و خود کنکور این مطلب رو به خودت یاداوری کن که تو فقط مسئول زندگی خودت و تصمیماتت هستی

موفق باشید …

نویسنده روزبه قوی پنجه رتبه ۵۱ کنکور کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ۹۴

*** مشاوره کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ با رتبه های برتر ( کلیک کنید ) ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.