اخرین وضعیت کنکور ارشد مدیریت کسب و کار ۹۷ ( مدیریت اجرایی + MBA )

کنکور اخرین وضعیت کنکور ارشد مدیریت کسب و کار 97 ( مدیریت اجرایی + MBA )مدیریت کسب و کار

با سلام خدمت همراهان سایت رتبه برترها

می توان گفت رشته  ی مدیریت اجرایی و MBA در یک دهه اخیر از پرطرفدارترین رشته های کنکور ارشد بوده و  این تقاضا به قدری بالاست که دانشگاه ها بصورت رسمی پاسخگوی داوطلبین نبوده و دوره های آزاد این رشته از استقبال بالایی برخوردار شده است

اما کنکور ۹۶ این دو رشته با حواشی بسیار همراه شد. در یک اقدام عجیب رشته مدیریت اجرایی منسوخ و MBA به رشته مدیریت کسب و کار تغییر نام داد.  منسوخ شدن اجرایی اعتراض  داوطلبین این رشته را بهمراه داشت و سازمان سنجش در یک حرکت شتاب زده کنکور اجرایی را باقی نگه داشت و قرار بر این شد داوطلبین اجرایی و MBA  باهم مورد سنجش قرار گیرند.

کنکور به همین منوال برگزار شد و رتبه داوطلبین منتشر شد.

ابهام در نحوه محاسبه تراز رشته مدیریت کسب و کار بقدری بالا بود که سازمان سنجش پس از انتشار رتبه ها در اطلاعیه ای رتبه ها را اصلاح و دوباره منتشر کرد. در این حین همواره داوطلبین رشته مدیریت کسب و کار به تصمیمات مسئولین سنجش و وزارت علوم معترض بودند و جالب اینجاست بعضا این اعتراضات همسو نبوده و چند دستگی هایی در بین داوطلبین مشاهده می شد و در اخر سر سازمان سنجش کشور در اطلاعیه ی تکمیلی کمی ظرفیت پذیریش این رشته را در دانشگاه های شهر تهران افزایش داد .

در هر صورت کنکور رشته کسب و کار سال ۹۶ با تمام حواشی به پایان رسید.

اما وضعیت کنکور رشته مدیریت کسب و کار در سال ۹۷ بعید است به سرنوشت سال ۹۶ دچار شود. با توجه به تجربه تلخ سال گذشته قطعا سازمان سنجش بسمت دو قسمت کردن کنکور رشته مدیریت کسب و کار نخواهد رفت.

به احتمال زیاد کنکور رشته مدیریت کسب و کار سال ۹۷ به سبک سابق کنکور MBA یعنی پاسخ به سه درس ریاضی، جیمت و زبان خواهد بود. هرچند که امیداواریم وزارت علوم یا سازمان سنجش در یک اطلاعیه شفاف در مورد آینده کنکور این رشته پر داوطلب توضیحات کامل را ارائه دهند تا درآینده اتفاقات سال گذشته تکرار نشود.

نزدیک ترین کنکور برای داوطلبین کنکور ارشد مدیریت اجرایی سابق ، شرکت در کنکور ارشد مجموعه مدیریت ( کد ۱۱۴۲ ) و یا مدیریت کسب کسب و کار ( کد ۱۱۴۸ ) میباشد . پیشنهاد میشود داوطلبانی که پایه ی ریاضی و زبان قوی تری دارند کنکور ارشد مدیریت کسب و کار را شرکت کنند و افراد دیگرخود را برای کنکور مجموعه مدیریت که شامل رشته های مدیریت بازرگانی ، مدیریت دولتی ، مدیریت صنعتی ، مدیریت فناوری اطلاعات و … میشود اماده کنند . البته ناگفته نماند رشته ی مدیریت شهری هم در کنکور ارشد مجموعه مدیریت کسب و کار وجود دارد با دروس : زبان ، جیمت ، تئوری مدیریت ، دانش مسائل روز و ادبیات فارسی ( مثابه دروس مدیریت اجرایی سابق ) که داوطلبان در صورت علاقه میتوانند در کنکور این رشته شرکت کنند

با تشکر رتبه برترها

کپی با ذکر منبع بلامانع است

>>> توجه <<<

برای مشاوره کنکور ارشد مدیریت کسب و کار سال ۹۷ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.