یک ماه تا کنکور با فاطمه سادات جعفری رتبه ۳ مدیریت بازرگانی ۹۵ ( مصاحبه + )

مدیریت بازرگانی

لطفا خودتون رو معرفی کنید

فاطمه سادات جعفری-رتبه ۳ مدیریت بازرگانی ارشد ۹۵- رشته قبولی مدیریت بازرگانی بین الملل دانشگاه تهران‏

 

شرایط شما دو ماه قبل از کنکور به چه صورت بود . چه مقدار مطالعه و امادگی برای کنکور داشتید وشرایط روحی شما در حال ‏نزدیک شدن به کنکور به چه صورت بود؟

من دقیقا به همون صورت قبلی مطالعه کردم و ساعات مطالعم رو افزایش یا کاهش ندادم فقط سعی کردم چیزی رو کنار نذارم هر روز همه دروس رو مطالعه کنم و مرور کنم دروس مدیریت اسلامی و تئوری مدیریت و زبان رو تموم نکرده بودم و همچنان مطلب جدید به همراه مرور  مطالب قبلی داشتم چون دیگه فرصتی برای مرور نبود و اینکه روزانه یک فصل اقتصاد (یک روز در میون خرد و کلان) به همراه تمام تستهاش مرور میکردم و بعد از گذشت ۱۴ روز یعنی ۱۴ فصل دوباره مرور رو از اول شروع میکردم، به همین ترتیب روزانه  یک فصل از مدیریت بازاریابی، ۲۰ تست ریاضیات ( البته تستهایی که علامت داشتند و قبلا مارک کرده بودم از کتاب ۲۰۰۰ تست) + ۲۰ تست امار که بهتره این تست ها تقسیم بشن به جای زدن کل ۲۰ تست از یک فصل در یک روز از هر فصل ۵ تست می­زدم و این روند برای تحقیق در عملیات هم باید باشه یعنی ۲۰ تست و از فصل­های مختلف، برای زبان دوستان بهتره حتما تست­های کنکور سال­های گذشته رو بزنند و روزی یک متن کار کنند و حتما این متن و تست­ها مربوط به سوالات سراسری سال­های گذشته باشه! سعی کنید تا قبل از عید تست های سالهای ۹۱ به بعد رو نزنی چون بعد از عید به نظر من باید روز در میون برای خودتون ازمون کنکور برگزار کنید و دقیقا با شرایط کنکور ۲٫۵ ساعت زمان بذارید و ادامه روز اون ازمون رو تحلیل کنید و هر سوالی که غلط داشتید و یا بلد نبودین دقیقا اون قسمت کتاب که مربوط به اون سوال هستش رو دوباره بخونید و تا یاد نگرفتید کنار نکشید و حتی مارک کردن سوالات کنکور رو هم فراموش نکنید و یکی دو هفته مونده به کنکور اصلی دوباره سوالایی که بلد نبودین رو مطالعه کنید هرچند بهتره سوالات دو سال آخر حتما همشون دو بار خونده بشن حداقل!

فکر میکنید بهترین ومهم ترین کار در این زمان باقی مانده تا کنکور چیست که باعث پیشرفت و رسیدن به نتیجه ی دلخواه ‏داوطلب در روز کنکور میشود ؟

ب نظر من از همین امروز سعی کنید تا ۱۵ اسفند حتما اکثر دروس رو تموم کنید و در بدترین حالت تنها دو درس ناتموم باقی بمونه بعد از اون تا حدود ۷ فروردین ماه مرور به شیوه ­ای که گفتم داشته باشید یعنی ۲۰ تست ریاضی و امار و تحقیق روزانه-یک فصل بازاریابی با تستهاش+ یک فصل اقتصاد با تستهاش البته همه تستهایی که مشکل داشتین و حتما تستهای قبل از ۹۱ یعنی اخرین تستی که میزنید مربوط به سال ۹۰ باشه! زبان متن و تست! تئوری مدیریت حتما اگر تموم شده مرور به هر شیوه ­ای که فکر می­کنید براتون راحته… مدیریت اسلامی حتما کتاب دوهزار تستو بخونید اگر خوندید تستهارو مرور کنید سوالات پیش بینی اقای علی احسانی خیلی خیلی کمک می­کنند و همینطور برای درس آمار سوالات دکتر طورانی! و از ۷ اسفند برنامه روز در میون به این شیوه باشه یعنی یک روز کنکور و تحلیل کنکور به صورت خیلی خیلی دقیق و فرداش مرور به همین روش! از کنکور سال ۹۵ شروع کنید حتما سوالات کنکور که مشکل داشتین مارک کنین و بعد از اتمام کنکور ها دوباره کل سوالا ۹۵ و ۹۴ رو حل کنید و سوالات مارک شده کنکور های قبلی رو مطالعه کنید.‏

 

فکرمیکنید چه استراتژی و عواملی باعث موفقیت شما در کنکور شد ( ماه های پایانی منتهی به کنکور و به طور ویژه یک ماه ‏اخر ) و اگر به زمان کنکور خود بر میگشتید چه کارهای دیگر رو انجام و چه اشتباهاتی رو تکرار نمیکردید ؟   من از مرورهای خودم کاملا راضی هستم به نظر من مرور واقعا لازمه و در واقع اگر نباشه شما دو بار ضرر کردید یکی اینکه نمیتونید تست بزنید و دومی اینکه زمانی رو که برای بار اول گذاشتید هدر میره! این دوماه خیلی خیلی مهمه اونقدر مهم که ممکنه شمایی که عالی درس خوندی به خاطر خسته و نا امید شدن از کسی که تازه درس خوندنو شروع کرده عقب بیفتین! هر روز بخوند هر روز همه درس­هارو بخونید هر روز مرور کنید اعتماد به نفس داشته باشین! خستگی معنی نداره هرچقدر بخونین همونقدر نتیجه میگیرین، کنکور مدیریت یه فرمول داره (بخونی=قبولی) اینو یکی از رتبه های خوب سالهای قبل گفته بود و من از روز اول برای خودم تکرار کردم، تنها چیزی که به خاطرش پشیمونم مدیریت اسلامی هستش که فوق العاده درس مهم و تاثیرگذاریه اما من براش هیچ تلاشی نکردم لطفا بخونید و فقط از خدا کمک بگیرین و به خدا توکل کنین اگر اون بخواد و خیر باشه و شما تلاش کرده باشین حتما میشه لازم نیست الان به اون قسمتش فکر کنین که اگه نخواد چی! چون این دقیقا همون دشمن درونی شماست که می­خواد موفق نشین! تلاش کنین و مطمئن باشین و جز خدا و خودتون کسی نیست که شمارو در راه رسیدن به هدفتون کمک کنه قسم می­خورم که شعار نم­یدم چون تنها دلیل ارامشم تو دو ماه آخر توکل کردن بود و اینکه از خودش خواستم و شد!

موفق باشین

*** مشاوره کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ با رتبه های برتر ( کلیک کنید ) ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.