معرفی منابع زبان عمومی کنکور ارشد و دکتری

بهترین منابع زبان عمومی کنکور ارشد و دکتری

با سلام خدمت همراهان سایت رتبه برترها

در کنکور ارشد و دکتری در تمامی رشته ها، درس زبان نقش مهم و حیاتی ای در رتبه داوطلب ایفا میکنه. بارها در رشته های مختلف دیده شده که فرد به واسطه‌ی درصد بالای درس زبان صاحب رتبه ی خوبی شده و ظرفیت دانشگاه های خوب کشور رو به خودش اختصاص داده . از طرفی یکی از رایج ترین اشتباهات داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری سفید گذاشتن این درسه؛ غافل از اینکه حتی حداقل درصد زبان هم در جا به جایی رتبه ی افراد نقش موثری ایفا میکنه.
دغدغه داوطلبان تمامی رشته ها، پیدا کردن منبع مناسب برای این درس هست . بخصوص برای داوطلب هایی که پایه قوی‌ای در این درس ندارند.

اگر سرچ کوچیکی تو اینترنت داشته باشید، تو پیشنهادات منبع درس زبان اسم کتاب های مختلفی مثل ۵۰۴ و ۱۱۰۰ واژه و از این قبیل رو میبینید. خیلی وقت ها منابع متفرقه و زیاد باعث سردرگمی و نتیجه نگرفتن در درس زبان میشه. بهترین کار برای داوطلب پیدا کردن منبعی هست که به صورت تخصصی برای سبک سوالات کنکوری ارشد و دکتری تالیف شده باشه.

یکی از کتاب های موجود در بازار که در سال های اخیر، به طور خاص برای کنکور ارشد و دکتری تالیف شده و از کیفیت خوبی برخورداره کتاب زبان عمومی زیر ذره بین هست. اگر به مصاحبه های رتبه های برتر رشته های مختلف هم سری بزنید ، میبینید که خیلی از رتبه های برتر این کتاب رو به عنوان منبع مطالعاتی خودشون معرفی کردند

این کتاب از ۴ جلد تشکیل شده که ۳ جلد اول مربوط به زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد و جلد چهارم مربوط به زبان دکتری و ازمون های استخدامی هست . هر جلد این کتاب مربوط به مباحث متفاوتی هست . جلد ۱ این کتاب در مورد بخش واژگان ، جلد ۲ مربوط به بخش گرامر و جلد ۳ تمام تست های کنکور ارشد و دکتری رشته های مختلف رو گرداوری کرده. هر جلد این کتاب ویژگی های خاص و منحصر به فردی داره که باعث متمایز شدنش بین منابع موجود در بازار میشه ، به طور مثال جلد ۱ این کتاب :
* از ۳۵ منبع از جمله کتاب ۵۰۴ و کتاب ۱۱۰۰ واژه استفاده شده و شما رو از خوندن این دو کتاب مهم و کتاب های دیگه بی نیاز میکنه.

*تمام واژه هایی که کنکور ارشد و دکتری ( تمامی رشته ها ) استفاده شده رو با ذکر تعداد دفعات تکرار گردآوری کرده و این باعث میشه بدونید چه واژه هایی یادگیریشون مهم تره.

*در این کتاب درس‌بندی لغات بر اساس موضوع هست ، نه صرفا الفبایی.

*۲۶۰۰ واژه و ۵۰۰۰ مثال ترجمه شده که به طور ویژه برای کنکور تالیف شده.

*اموزش نکات تست زنی و ….

و اما حرف اخر :
کتاب زیر ذره بین جزء منابعی هست که در سال های اخیر امتحان خودش رو پس داده و همپوشانی زیادی با سوالات کنکور داشته. همچنین یکی از بهترین مزیت هاش که کمتر کتاب موجود در بازار داره اینه که هرسال ویرایش میشه و اصلاحات جدید داخلش انجام میشه و با کنکور سازگارتر میشه . پس در صورت تهیه این کتاب سعی کنید اخرین ویرایش این کتاب رو تهیه کنید.

کپی با ذکر منبع بلا مانع است

رتبه برترها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.