مصاحبه مفصل با اقای حسین اتشی رتبه ۲۸ ارشد مدیریت اجرایی ۹۴

حسین اتشی رتبه 28 مدیریت اجرایی 94

با عرض تبریک و تشکر بابت همکاری با رتبه برترها لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

ضمن عرض سلام و خدا قوت خدمت همه ی شما عزیزان که تصمیم دارید به بچه های کنکوری کمک کنید و همچنین آرزوی موفقیت و عاقبت بخیری برای دوستانی که ان شاالله  قصد دارند امسال در کنکور شرکت کنند.

حسین آتشی ، رتبه ی ۲۸ مدیریت اجرایی و ۶۹ مدیریت شهری با درصد های:

زبان  : سفید

جی مت : ۴۰٫۸۳

دانش مسائل روز : ۳۳٫۳۳

تئوری مدیریت : ۶۶٫۶۷

زبان فارسی : ۵۸٫۶۷

 

 

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

فارغ التحصیل رشته ی مهندسی صنایع از دانشگاه شهید باهنر کرمان هستم با معدل  ۱۵٫۶۰ ؛

 

در زمان کارشناسی وضعیت تحصیلی شما به چه صورت بود ایا در این دوره موفق بودید ؟

با توجه به زمانی که برای درس صرف می کردم در دوره ی کارشناسی از وضعیت تحصیلی ام راضی بودم .

 

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

کلاس کنکور شرکت نمی کردم ولی در آزمون های آزمایشی ماهان شرکت کردم  از این آزمون ها  کاملا راضی هستم. رتبه هام متغییر بود ولی اکثرش دو رقمی بود البته یکی دوتا هم سه رقمی داشتم.

آزمون های آزمایشی جدا از سطح آزمون ها و جامعه ی آماری که دارند به نظرم خیلی می تونه مفید باشه ، به خصوص اینکه باعث نظم در مطالعه و با برنامه ریزی مطالعه کردن میشه.

البته هر چه این آزمون ها استاندارد تر و با جامعه ی آماری بالاتری باشند بهتره ،

 

 

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

 

به طور جدی و منظم مطالعه رو از مهر ماه شروع کردم (البته  سال قبل هم کنکوراجرایی شرکت کرده بودم ) .

مطالعه رو با روزی ۲ و ۳ ساعت شروع  و به تدریج و خیلی آرام  به ساعت مطالعه ام اضافه کردم به طوری که  در هفته های نزدیک به کنکور به ۸ و ۹ ساعت هم رسید.

من ساعت مطالعه هام رو هر روز دقیق به تفکیک دروس یاداشت می کردم و این کار رو خیلی مفید میدونم چون به نظرم باعث میشه فرد به صورت کمی و مقداری از میزان تلاشش باخبر باشه و سعی کنه با اضافه کردن به زمان درس خوندنش “با خودش” رقابت کنه.

ریز ساعت مطالعه هام رو براتون میگم البته تاکید میکنم زمان مطالعه یه امر کاملا فردی است و هر فرد با توجه به توانایی هاش می تونه ساعت مطالعه مخصوص به خودش رو داشته باشه و با توکل به خدا موفق هم بشه.

زبان :  ۷۴ ساعت

جی مت : ۶۷ ساعت

زبان فارسی :۸۵ ساعت

دانش مسائل روز :۹۴ ساعت

تئوری مدیریت : ۲۱۰ ساعت

[easy-notify id=2399]

  • یه نکته ی مهم : انسان باید آرمان گرایی و واقع گرایی رو باهم داشته باشه ، یعنی اصلا سعی نکنید از همون روز اول رو خودتون خیلی فشار بیارید بلکه با یک رویکرد منطقی آروم آروم شروع به مطالعه کنید و باشیب ملایم ! پیش برید به طوری که در دو_ سه هفته ی اخر مطالعه بتونید حدکثر توانتون رو به کار ببرید و روزی که دیگه درس خوندن رو تموم می کنید اصلا حس خستگی نداشته باشید و به قول معروف در اوج دست از درس خوندن بردارید و برید سر جلسه ی کنکور.

 

 

قبل و بعد از جلسه ی کنکور چه رتبه ای برای خود متصور بودید ؟

اصلا به رتبم فکر نمی کردم چون اعتقاد داشتم تلاشم رو در حد توان انجام دادم و با توکل به خدا هر نتیجه ای که بگیرم بهترین هست.البته ی بعد از جلسه ی کنکور خیلی اطمینان داشتم که رتبه ی زیر ۳۰ خواهم آورد ، که البته نتیجه نهایی زیاد تفاوت نداشت با اون چیزی که فکر می کردم.

 

 

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟ ( اگر در حال حاضر هر یک از این انتخاب ها را قبول شده اید نام دانشگاه و گرایش ان را ذکر کنید )

انتخاب های من به ترتیب :

مدیریت اجرایی دانشگاه های :  تهران ، شهید بهشتی ، علامه ،علم و صنعت ، فردوسی مشهد ، شهید باهنر کرمان

اکنون در رشته مدیرت اجرایی دانشگاه علامه گرایش مدیریت استراتژک تحصیل می کنم

 

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

زبان : با توجه به اینکه زبان رو در نهایت سفید زدم ، در مورد منابع مطالعاتی زبان اظهار نظری نمی کنم.

جی مت : دو جلد کتاب  اقای احمد صداقت رو کامل خوندم و دوره کردم و از کتاب اقایان وکیلی – مسیح خواه هم به عنوان منبع کمکی استفاده کردم.

 

زبان فارسی : کتاب اقای دکتر زینلی  ، کتاب زبان فارسی انتشارات ماهان  و همچنین بعضی از تست های کنکور های  ادبیات فارسی کارشناسی  از کتاب های زرد کانون که از کنکور دوسال پیش برادرم درمنزل به جا مونده بود ! رو حل کردم.

  • نکته : با توجه به اینکه خیلی به ادبیات و شعر علاقه دارم ( در عین حال که اصلا تو این زمینه استعداد ندارم !!) از درس زبان فارسی به عنوان زنگ تفریح استفاده می کردم ، به طوری که هر زمان از خوندن دروس دیگر احساس خستگی می کردم با خوندن ادبیات و مخصوصا زدن تست های قرابت معنایی دوباره انرژی می گرفتم.

در کنار کتاب هایی که گفتم کتاب ” دیوان اشعار امام خمینی”  هم  فوق العاده زیبا ست و در بالا بردن توان درک مفهوم شعر به من خیلی کمک کرد.

دانش : کتاب اقای دکتر اشراقی  رو کامل خوندم ( البته بعضی قسمتاشو حذف کردم ) و از کتاب آقای  مسیح خواه هم به عنوان منبع کمکی استفاده کردم. البته قانون خدمات مدیریت کشوری رو هم دو روز مونده به کنکور یه نگاهی بهش انداختم .

البته من با توجه به اینکه در دانشگاه فعالیت های تشکلی هم داشتم  و دارم  و  پیگیر اخبار و وقایع روز بودم ،  خیلی این درس منو اذیت نکرد ولی واقعا امسال سوالاش مشکل بود  چون معمولا سوالات کنکور های قبل رو عمدتا بالای ۵۰ درصد میزدم.

تئوری مدیریت : کتاب مبانی سازمان و مدیریت دکتر رضاییان و کتاب مدیریت عمومی دکتر الوانی رو ابتدا خوندم اما کاملا با نگاه غیر کنکوری  و فقط برای آشنایی با رفرنس های اصلی .

منبع اصلی که برای کنکور خوندم کتاب تئوری مدیریت انتشارات ماهان بود که واقعا بهم کمک کرد.

  • نکته ۱: من در سه هفته نزدیک کنکور تست های کنکور های سال های گذشته تا سال ۸۵ رو تقریبا کامل حل کردم که برای اینکار می تونید از کتاب هشت ازمون ماهان و مجموعه سوالات ارشد مدیریت اجرایی انتشارات نگاه دانش استفاده کنید .شیوه ی تست زدنم هم به صورت تک درس بود یعنی یه درس رو در زمانش تست هاشو میزدم و اصلا تست مجموعه ای حل نکردم و برای شبیه سازی کنکور فقط از ازمون های ازمایشی استفاده کردم.
  • نکته ۲ : چون واقعا به تئوری مدیریت علاقه داشتم و دارم این درس رو واقعا کمتر به دید کنکور خوندم و هدفم این بود با نظریات مختلف مدیریت غربی آشنا بشم و ازطرفی خیلی تلاش کردم نظریات ایرانی و اسلامی مدیریت رو هم بخونم به همین خاطر در ایام مطالعه ی کنکور کتاب ” مدیریت و فرماندهی ایت الله مکارم ” و ” کتاب عیار مدیران رهبر فرزانه ی انقلاب ” رو هم در کنار  منابع کنکور می خوندم و برای خودم یاداشت برداری میکردم.اینکار باعث می شد گذر زمان رو وقتی تئوری می خوندم اصلا احساس نکنم و اصلا هم مطالب رو  به هیچ عنوان حفظ نمی کردم بلکه کاملا تحلیلی  تئوری مدیریت رو می خوندم . اینکار کمکم کرد وقتی تو کنکور و کنکور های آزمایشی به تست هایی بر می خوردم که برام جدید بودن یا طراحان با شیطنت کمی ادبیات تست رو پیچونده بودن بتونم با تحلیل کردن تست رو حل کنم.
  • نکته ۳ : به دوستانم که قصد شرکت در کنکورمدیریت رو دارن با توجه به اینکه تئوری مدیریت درس مهمی هست و منابع اصلی زیادی هم داره پیشنهاد می کنم در تابستون کتاب های مبانی سازمان و مدیریت دکتر رضاییان و مدیریت عمومی دکتر الوانی رو حتما به صورت تحلیلی بخونن و از اواخر شهریور و مهرماه یکی از کتاب های دکتر پرچ ( که البته من این کتاب رو خودم نخوندم ) یا کتاب ماهان رو شروع کنن به خوندن اونم به صورت کنکوری.

 

 

سخن پایانی

  • در هر کاری اگه ما تصویر درستی از هدف داشته باشیم می تونیم از پس چالش هایی که در مسیر دستیابی به اون هدف برامون پیش میاد بر بیاییم ، پس حتما قبل از شروع به مطالعه برای کنکور ارشد ببینید هدفتون چیه ؟ و وقتی که تصمیم گرفتید با توکل به خدا و ائمه قدم در مسیر بذارید .اگه هر کاری رو اینطوری شروع کنیم سختی های او کار نه تنها برامون آزار دهنده نیست بلکه برامون شیرین نیز میشه.( جمال کعبه چنان می کشاندم به راه / که خارهای مغیلان حریر می آید)
  • اگر در آزمون های آزمایشی شرکت می کنید حتما دقت کنید که در این ازمون ها باید تا جایی که امکان داره ایراد هاتون رو برطرف کنید نه اینکه فقط به فکر رتبه یا ترازتون باشید که مثلا یه وقت پایین نیاد.من خودم در اولین آزمون آزمایشی که دادم رتبم ۱۰ شد ولی در بقیه آزمون ها یکی پس از دیگری رتبم بدتر شد تا جایی که در آخرین آزمون که ۶ روز مونده بود به کنکور  رتبم حدود ۲۵۰ شد! ولی چون هدفم رو از ازمون ها رفع نواقصم تعیین کرده بودم هیچ وقت امیدم رو از دست ندادم و همیشه تلاشم رو بیشتر می کردم تا نواقصم رو با توجه به فرصتی که آزمون های آزمایشی در اختیارم قرار میده برطرف کنم.
  • << حیفم میاد این حرف رو نگم >>

هر کسی برای حل چالش هایی که در زندگی براش پیش میاد  نیاز به الگو هایی داره که با الگو گرفتن از اون ها  بتونه چالش ها  رو پشت سر بذاره .  خوشبختانه ما در کشورعزیزمون از این الگو ها کم نداریم ولی حیف که  خیلی از  اونا رو زمانی  می شناسیم که دیگه در بین ما نیستند ، یکی از الگو های من مخصوصا در زمانی که با مشکلات مواجه میشم بعد از اینکه از خدا و ائمه کمک می گیرم ؛ دانشمند پارسای بی مدعا شهید تهرانی مقدم هست . به طوری که در ایام درس خوندن برای کنکور هر زمان که یه مقدار به مشکل برمی خورم (  چه مشکلات درسی و چه  مشکلات غیر درسی که ممکنه در سال کنکور برای همه پیش بیاد ) با نگاه کردن مستند  ” مردی با آرزو های دور برد ” که گوشه هایی از زندگی و تلاش های ایشون هست اون قدر احساس شرمندگی نسبت به ایشون می کردم و اونقدر مشکلات پیش اومده برای خودم رو در برابر سختی هایی که ایشون و همکارانش متحمل شدن کوچیک می دیدم که بلافاصله با توان چند برابر کارم رو شروع میکردم ؛ به نظرم شما دوستان هم می تونید از نور این ستاره ها  خیلی استفاده کنید.

در پایان از همه ی  عزیزانی که برای موفقیتم تلاش کردند تشکر می کنم .

 

 

” زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست

هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود

صحنه پیوسته به جاست

خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد … ۱۴۲۰ ”

کاملترین جزوه تئوری مدیریت رتبه برترها

برای دانلود جزوه دانش مسائل روز رتبه برترها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.