مصاحبه با خانم صدف عراقی رتبه ۳۴ ارشد مدیریت مالی ۹۵

نفرات برتر ارشد مدیریت مالی 95

با عرض تبریک و تشکر بابت اینکه سایت رتبه برترها رو برای مصاحبه انتخاب کردید لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

صدف عراقی هستم ، رتبه ۳۴ مدیریت مالی کنکور ۹۵

زبان ۴۵٫۵%

مدیریت اسلامی ۳۵٫۵%

ریاضی و آمار ۲۰%

تئوری های مدیریت ۳۷٫۷%

اقتصاد خرد و کلان ۴۱٫۶۷%

مدیریت مالی ۳۵٫۵%

مدیریت سرمایه گذاری و ریسک ۸۶٫۶%

حسابداری مالی و صنعتی ۳۷٫۷%

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

مدیریت مالی – دانشگاه شهید بهشتی – معدل ۱۶٫۸۲

وضعیت دوره ی کارشناسی شما به چه صورت بود ایا در این دوره دانشجوی موفقی بودید ؟

در دوره کارشناسی خصوصا ترم های اولش علاقه زیادی به رشتم نداشتم و خیلی فعال نبودم و به طور کلی می تونم بگم که دانشجوی شب امتحانی بودم . اما در دروس تخصصی قوی بودم.

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

خیر ، به دلیل اینکه مطالعه برای کنکور رو دیر شروع کردم ، فرصت زیادی برای شرکت در کلاس ها و آزمون ها را نداشتم. فقط در کلاس های نکته و تست آقای نوردرخشان و نکته و تست درس مدیریت اسلامی آقای پورشفیع شرکت کردم.

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

از اواخر دی ماه، چون به نسبت سایر داوطلبین دیر شروع کرده بودم سعی می کردم به طور پیوسته میانگین ۶ ساعت مطالعه در روز داشته باشم . ساعات مطالعه ام رو از کم به زیاد کردم به مرور ، ولی از اواخر بهمن به طور جدی حدود ۶ ساعت مطالعه رو داشتم.

ایا دانشگاه خاصی برای قبولی مورد نظرتون بود ؟ قبل و بعد از کنکور حدس چه رتبه ای رو داشتید ؟

از همون ابتدا خیلی دوست داشتم که دانشگاه تهران قبول شم و شکر خدا این اتفاق افتاد .

قبل از کنکور به رتبه زیر ۵۰ فکر می کردم ، ولی از جلسه که بیرون اومدم فکر می کردم حدود ۸۰ شم .

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟

دانشگاه تهران : مهندسی مالی – بانکداری – بیمه ( روزانه و شبانه )

دانشگاه شهید بهشتی : روزانه و شبانه

دانشگاه علامه طباطبایی : روزانه

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

زبان : زبانم کلا قوی بود و فقط کنکورهای چند سال اخیر رو تست زدم . اما توصیه می کنم حتی اگر در زبان خیلی قوی نیستید ، کنار نگذارید. چون خیلی از داوطلبین مالی این درسو کنار می گذارند و در نتیجه می تونه امتیاز خوبی باشه . می تونید فنون پاسخ به درک مطلب رو کار کنید.

مدیریت اسلامی : تا ۳ هفته مونده به کنکور بهش فکر نمی کردم، اما پشیمون شدم و روزای آخر در کلاس نکته و تست آقای پورشفیع شرکت کردم و جزوه پارت ۳ ایشون رو مطالعه کردم که واقعا تاثیرگذار بود.

تئوری مدیریت : فلش کارت های دی ال ام رو مطالعه کردم . ( این کار نیاز به زمان زیادی داره و اگر فکر می کنید فرصت کافی دارید یا به مطالعه دروس دیگه لطمه نمی زنه ، بخونید. )

اقتصاد خرد و کلان : کتاب آقای نظری و جزوه آقای اسداللهی ( توصیه می کنم با اقتصاد به عنوان یک درس کاملا مفهومی برخورد کنید و حفظ نکنید . این درس بسیار فرار است و نیاز به برنامه مطالعاتی دقیقی تا کنکور دارد. )

ریاضی و آمار : کتاب های آقای رنجبران ( حتما روی درس های آمار ۱ و بعضی مباحث ریاضی مثل مشتق ، حد ، ماتریس کار کنید و تمرین کنید و در تست زدن سرعت پیدا کنید . اگر سوالات مثل کنکور ۹۵ راحت باشد می تونید درصد خوبی بیارید که من متاسفانه به دلیل کمبود وقت در جلسه خیلی از سوالات راحت این درس رو از دست دادم . )

مدیریت مالی : کتاب آقای تهرانی و جزوه آقای اسد اللهی ( سخت ترین درس کنکور امسال مالی بود که شاید سخت ترین سوالات رو بین تمام این سال ها داشت . نیاز به توضیح نیست که دروس ضریب ۴ اهمیت بسزایی دارند و از همان زمان شروع مطالعه باید برنامه مطالعاتی خوب و منابع قوی در اختیار داشته باشین . اگر به گذشته بر می گشتم ، منابع بیشتری رو برای این درس می خوندم و جهت دارتر مطالعه می کردم.)

مدیریت سرمایه گذاری و ریسک : کتاب آقای گرجی آرا و کتاب ۲۰۰۰ تست( سوالات ریسک امسال به نسبت سال های پیش کمی ساده تر بود . از منبعی که مطالعه کردم خیلی راضی بودم ، چون تمام مطالب رو کامل و جامع و بسیار روان توضیح داده بود . بعد از اتمام هر فصل هم سوالات ۲۰۰۰ تست رو حل می کردم. اما این درس نیاز به تکرار و تمرین زیادی دارد و دقت در تمام فرمول ها و نمودارهاو مطالب لازم است . تا کنکور هم سعی کردم هر فصلی رو چندبار مطالعه کنم و سوالاتی که توی کتاب ۲۰۰۰ تست مشکل داشتم رو مرور کنم . )

حسابداری : کتاب مروری جامع بر حسابداری آقای نوروش ( متاسفانه نه به این درس از همان دوران کارشناسی علاقه ای داشتم و نه در آن قوی بودم . در نتیجه از مطالعه ام نتیجه مورد انتظار رو نگرفتم و کلا به زور می خوندمش . ضعف اصلی من همین درس حسابداری بود که باید حتما کلاس می رفتم ، ولی به خاطر اینکه دیر شروع کردم جایی شرکت نکردم . مطالعه این درس رو خیلی جدی بگیرین و اگر در آن قوی نیستین یا برایتان جدید هست حتما کلاس برید و تمرین زیاد رو فراموش نکنید. توی این درس با برنامه درست می شه به راحتی درصد بالای ۵۰ گرفت. )

 

سخن پایانی

اول اینکه اگر مصمم هستین که کنکور بدین و نتیجه دلخواهتونو بگیرین ، هرگز ترس و دودلی نداشته باشیدو فقط به آخرش و جایی که می خواهید باشید فکر کنید . مطمئن باشید اگر خوب و درست تلاش کنید و برنامه ریزی کنید نتیجه می گیرید . من خودم زمانی تازه درس خوندن رو شروع کرده بودم که خیلی از بچه ها حداقل یک بار بیشتر دروس خصوصا تخصصیارو مطالعه کرده بودن ، اما دست از تلاش نکشیدم و به موفق شدنم ایمان داشتم . مسلما گاهی استرس می گرفتم ، اما اجازه نمی دادم این نگرانی منو از مسیرم منحرف کنه .

سعی کنید یک برنامه درسی پیوسته داشته باشید و هیچ وقت خوندن رو برای مدت طولانی کنار نگذارید .

روی زمان بندی و سرعت عمل تست زنی خصوصا در حالتی مثل جلسه کنکور که فقط ۱۵۰ دقیقه برای این همه سوال فرصت هست، خوب کار کنید.شاید آزمونای آزمایشی برای این کار مفید باشند. من روی زمان بندی اصلا کار نکردم و چند روز مونده به کنکور، وقتی کنکور جامع دو سال قبل رو حل می کردم ، متوجه این ضعفم شدم و همین باعث شد خیلی از سوالات راحت ریاضی ، اقتصاد و زبان رو از دست بدم .

هیچ درسی رو سفید نگذارید و سعی کنید به چند سوالش حتما پاسخ دهید . رشته مالی چون ۳ تا درس تخصصیش هم تحلیلین هم محاسباتی ، اکثرا بیشتر زمان رو به پاسخ این دروس گذاشته و از بقیه درسا غافل می شن.

از انرژیتون به درستی استفاده کنید و به یاد داشته باشید روزای آخر خصوصا خود روز کنکور نباید خیلی خسته و بی حال باشید. استراحت و تفریح به موقع رو فراموش نکنید.

و در آخر اگر در درسی ضعیف هستین یا برایتان جدید هست ، حتما به کلاسای کنکور بروید و از همان اول خوب بخونیدو مرور و تست زدن زیاد در همه دروس رو از یاد نبرید.

موفق باشید

*** مشاوره کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ با رتبه های برتر ( کلیک کنید ) ***

4 thoughts on “مصاحبه با خانم صدف عراقی رتبه ۳۴ ارشد مدیریت مالی ۹۵

  1. سلام
    شاید سوالم مربوط به حوزه کاری شما نباشه ولی جایی و کسی رو نداشتم ازش سوال کنم
    من تکمیل ظرفیت بهمن قبول شدم و سه شنبه رفتم ثبت نام کردم دانشگاه آزاد ایلام
    نصف شهریه رو هم واریز کردم و کلیه مدارک رو هم تحویل دادم و انتخاب واحد کردم
    حالا پشیمون شدم
    همسرم میگفت اجازه میدم بری حالا نظرش برگشته و میگه نباید بری
    حالا تکلیف من برا انصراف چیه ؟
    شهریه رو کامل بهم میدن ؟
    هیچ کلاسی نرفتم و کلاسها اصلا شروع نشده
    برای کنکور سال بعد هم شرکت کردم ، این انصراف مانعی برای سال آیندم نمیشه ؟
    تروخدا زود جوابمو بدین تا اگر بشه زود برم و کارای انصرافم رو انجام بدم
    کمکم کنین کسیو ندارم ازش سوال کنم
    اخر هفته هم که هست کسی جواب نمیده از دانشگاه و تو خونه همسرم خیلی عصبیه و میخوام هرچی زودتر انصراف بدم
    فقط نگران شهریه و مدارکم هستم که با هزار دردسر پولش رو جور کرده

    1. سلام . هر دانشگاه قانون خودش رو داره برای انصراف . دانشگاه های ازاد هم قانون خودشون و دارن . فکر نمیکنم که پول شمارو پس بدن . اطلاعی هم کامل نداریم متاسفانه . شما باید از خود دانشگاه ازاد پیگیری کنین ( یا هر دانشگاه ازادی , قانون هاشون مشابه به هم هستن ) . کنکور شما هم مشکلی نداره فقط دانشگاه ازاد باید با انصراف شما موافقت کنه و مدارک شمارو پس بده

  2. سلام
    شما رو به خدا قسم میدم کمکم کنین و راهنمائیم کنین
    فکر کنین منم آجی کوچیکتون هستم
    دارم دیونه میشم
    کارم شده گریه
    بعد مدتها تلاش تونستم تو شهر خودم یعنی اهواز تو رشته مدیریت اجرایی قبول بشم ، تو سایت وزارت علوم هم چک کردم که اهواز مجوز داره
    ولی جدیدا شنیدم این رشته منسوخ شده برای سال ۹۶ و به رشته مدیریت کسب و کار تغیر نام داده
    حالا منی که میخوام از همین ترم بهمن شروع به تحصیل کنم چی میشه ؟
    یعنی دیگه نرم ثبت نام ؟
    آخه وقتی رشته ای منسوخ میشه بعد از فارغ التحصیلی و زمانی که میریم دنبال کار نمیگن این رشته منسوخ شده و بی اعتباره مدرک شما ؟
    بقران چند شبه کارم شده گریه کردن
    خیلی دلم میخواد این رشته رو بخونم
    ولی میترسم
    میترسم نکنه برم شروع کنم به خوندن و بعد ها چه در طول تحصیل و یا چه بعد از اتمام تحصیل برام مشکلی بوجود بیاد یا چه میدونم بگن مدرکت اعتبار نداره و هزار مشکل دیگه و بگن ما که اطلاع رسانی کردیم که این رشته منسوخ شده میخواستین نرین بخونین
    کمکم کنین
    من چیکار کنم ؟
    توروخدا زود جواب بدین
    اخه فردا یا پس فردا نوبت دارم برا ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.