مصاحبه با اقای مهدی حسینی نسب رتبه ۵۷ ارشد مدیریت اجرایی ۹۵

رتبه های برتر مدیریت اجرایی 95

با عرض تبریک و تشکر بابت اینکه سایت رتبه برترها رو برای مصاحبه انتخاب کردید لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

خیلی ممنونم . سید مهدی حسینی نسب هستم . رتبه ۵۷ مدیریت اجرایی در سال ۹۵ . درصدهای بنده در کنکور از این قرار هست :

زبان ۷۸ / جیمت ۳۰ / دانش ۴۲ / تئوری ۲۳ / فارسی ۵۶

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

بنده در زمان کنکور ، دانشجو ترم ۷و ۸ مهندسی کامیپوتر در دانشگاه شاهد بودم . معدل فارغ التحصیلی بنده ۱۶ بود .

وضعیت دوره ی کارشناسی شما به چه صورت بود ایا در این دوره دانشجوی موفقی بودید ؟

از نظرم خودم ، بله . بنده جز سهمیه استعداد درخشان دانشگاه بودم ؛ یعنی می تونستم در رشته خودم در همون دانشگاه ( به صورت مستقیم و بدون کنکور ) ادامه تحصیل بدم . ولی تصمیم گرفتم که EMBA رو انتخاب کنم .

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

بله . بنده از خدمات موسسه پژوهش استفاده می کردم . در کلاس های تئوری استاد پرچ و جیمت استاد عرفانیان شرکت داشتم و در آزمون های پژوهش هم شرکت کردم . رتبه های بنده در این آزمون ها مختلف بود ، از ۱۵ تا ۷۰ داشتم . ولی اگه میانگین ۳ آزمون جامع رو بگیرم ، تقریبا همین ۵۰ میشد .

با توجه به این که من از پس زمینه کاملا فنی می اومدم ، این کلاس ها من رو از صفر به جایی که الان هستم رسوند . توصیه بنده به باقی دوستان هم هست .

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

فرایند تغییر رشته بنده  و تغییر از یه رشته فنی به رشته ای انسانی ، خیلی سریع و عجیب بود . من اوایل تیر ماه تصمیم گرفتم که کنکور اجرایی بدم ، و از اواخر تیر هم کلاس های پژوهش شروع شد . البته اون موقع هنوز مشخص نبود که کنکور بهمن هست یا اردبیهشت . ولی به نظرم برای موفقیت بهتره با شیب ملایم از اوایل تابستان کار رو شروع کرد .

برنامه مطالعاتی بنده از ۳ فاز تشکیل می شد ، فاز اول تابستان بود که کلاس ها شروع شد و داشتم به فضای مطالب انسانی عادت می کردم . سعی می کردم زیاد به خودم فشار نیارم . در حد همون مطالب و تکالیفی که استادها در طول کلاس می گفتند انجام می دادم . فاز دوم مهرماه و شروع ترم ۷ بود ، ترمی که من سعی کردم واحد های زیادی بردارم که برای ترم ۸ واحد زیادی باقی نمونه ، میزان مطالعه من در بازه مهر تا دی خیلی کم شد ، به طوری که یک ماه دی رو به خاطر امتحان ها اصلا چیزی نخوندم ! فاز سوم به بهمن تا اردبیهشت بر می گرده که کم کم ساعات مطالعه رو بالا بردم ( از بعد از عید هیچ کلاس دانشگاه رو نرفتم ) و ۲ ماه اخر به ۱۰ ساعت رسونده بودم . البته باید بگم که ۱۰ ساعت یه عدده و کیفیت واقعا مهمه !

باید سعی کرد که روتین و برنامه مطالعاتی دقیقی داشت . یعنی اینکه شما بدونید بعد از اینکه یک درسی رو تموم کردید ، چیکار باید بکنید ، این وسط نباید زمانی صرف فکر کردن به اینکه ‘حالا چی بخونم’ بشه …

ایا دانشگاه خاصی برای قبولی مورد نظرتون بود ؟ قبل و بعد از کنکور حدس چه رتبه ای رو داشتید ؟

گرایش اجرایی کلا ۴ دانشگاه اصلی داره ، من هم از ۴ تاشون راضی بودم ! هدفم این بود که بتونم همین امسال کنکور ارشد رو بدم و یکی از این ۴ تا قبول بشم . ان شا لله که این اتفاق هم می افته !

با توجه به رتبه ها و درصدهای بنده در ازمون های پژوهش ، قبل و بعد از کنکور در همین حدود تخمین می زدم . خدا رو شکر  .

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟

تهران / تهران (ش) / بهشتی / بهشتی (ش) / علم و صنعت / علامه / علم و صنعت (ش) / علامه (ش)

البته باید بگم که بنده گرایش مدیریت هم کنکور دادم و اونجا هم رتبه های نسبتا قابل قبولی آوردم . به همین خاطر بعد از این انتخاب ها ، مدیریت فناوری اطلاعات ، مدیریت بازرگانی و مدیریت تکنولوژی رو هم زدم .

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

تئوری : من اول جزوه های استاد پرچ رو مطالعه کردم ، بعد کتاب جامع ایشون ، بعدش هم کتاب تست ایشون ! هر کدوم رو شاید ۲-۳ بار خوندم ، ولی فک کنم اون عمق لازم رو نداشتم . نباید کمیت رو در نظر بگیرید . کیفیت مهمه ! من کتاب های مقیمی رو هم ۲ بار خوندم . سعی کنید این کتاب ها رو با طمانینه بخونید . کسی دنبالتون نکرده ، اگر هم زود تموم کنید جایزه ای نمی گیرید ، پس با تعمق مطالعه کنید .

[easy-notify id=2399]

دانش : کتاب دانش مسیح خواه و کتاب های اقای مقیمی . والا الان هم از من بپرسن ، هنوز نمی دونم این دانش می خواد چی دانشجو رو بسنجه ! به نظرم تست های سالهای گذشته می تونه به شما یه معیار خوبی بده که چه چیزهایی مدنظر طراحان سوال هست .

جیمت : جزوه های استاد عرفانیان ، کتاب جیمت استاد عرفانیان ، کتاب ۲۰۰۰ تست اقای عرفانیان .

زبان : کتاب دو جلدی زبان عمومی زیر ذره بین … به شدت این کتاب رو توصیه می کنم . به نظرم رتبه بنده نشون داد که شما اگه زبان رو خوب بزنید ، چقدر می تونه رتبه رو جابجا کنه ، به هیچ وجه دست کم نگیریدش . حتما روی زبان وقت بذارید . هرچقدر بیشتر وقت بذارید ، خودتون سود کردید .

فارسی : کتاب اقای علیزاده

برای کنکور های سال پیش : کتاب مجموعه سوالات کنکور ارشد – نگاه دانش

 

سخن پایانی

 

یه جمله ای از رابرت داونی جونیور روی دیوار اتاق من هست که میگه : “به حرفشون گوش کن ، لبخند بزن ، سرت رو تکون بده ، بعدش همون کاری رو که داشتی انجام می دادی ، ادامه بده ! ” در این دوره کنکور ارشد ، از همه جا انواع پالس های منفی و حواس پرتی ها و بهونه ها به سمت شما میاد ، کسی موفق میشه که بهشون توجه نکنه ، چون نمی تونید ازشون فرار کنید . ممکنه هر روز یکی بگه این کتاب خوبه ، اون کتاب بده ، این استاد فلان بود … شما هدف داشته باشید و به اون پایبند باشید . نکته ی دیگه ، استفاده کردن از تجربیات رتبه های سال های قبل هست ، حتما به هر طریقی ، ایمیل و پیام باهاشون ارتباط داشته باشید .

 انگار همین دیروز بود من داشتم مصاحبه رتبه های برتر سال ۹۴ رو می خوندم … الان دارم یکی از این مصاحبه ها رو می نویسم . چشم به هم بزنید ، با یه “یا علی ” ، شما هم سال ۹۶ توی همین سایت عالی “رتبه برترها” دارید مصاحبه می کنید ! شک ندارم !

کاملترین جزوه تئوری مدیریت رتبه برترها

>>> توجه <<<

برای مشاوره کنکور ارشد مدیریت کسب و کار سال ۹۷ کلیک کنید

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.