مصاحبه با اقای سعید امیرعبداللهیان رتبه ۱ ارشد مدیریت اجرایی ۹۵

مصاحبه با اقای سعید امیرعبداللهیان رتبه 1 ارشد مدیریت اجرایی 95 - رتبه برترها

با عرض تبریک و تشکر بابت اینکه سایت رتبه برترها رو برای مصاحبه انتخاب کردید لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید؟

با سلام، سعید امیرعبداللهیان هستم رتبه ۱ کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و ۱ مدیریت شهری،  درصدهای کنکور به تربیت: زبان ۷۰ ، جیمت ۵۲ ، دانش ۶۲ ، تئوری ۵۸ ، ادبیات ۶۵

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟

لیسانس مهندسی مکانیک دانشگاه شهید بهشتی با معدل ۱۵٫۸۲

وضعیت دوره ی کارشناسی شما به چه صورت بود آیا در این دوره دانشجوی موفقی بودید ؟

زیاد به معدل و نمره‌های کلاسی توجه نمیکردم ولی از آنجایی که هر ترم واحدهای درسی کمتری نسبت به سایرین برمی‌داشتم وضعیت نمراتم بد نبود و فرصت مطالعه آزاد بیشتری داشتم همچنین با ۹ ترم شدن دوره لیسانس و تغییر تاریخ کنکور به اردیبهشت ماه شرایط مناسبی برای تغییر رشته برایم ایجاد شد. در واقع مسئله مهمی که وجود دارد این است که تغییر رشته به مدیریت اجرایی مثل یک شروع از اول است و اگر به موقع کار را شروع کنید از همان ابتدا می‌توانید رقبایتان را پشت سر بگذارید.

آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته‌اید؟ (تقریبا چه رتبه‌هایی در کنکور آزمایشی کسب می‌کردید؟ ) چقدر این کلاس ها و آزمون ها را موثر می‌دانید؟

بله در درس تئوری مدیریت کلاس رفتم. خوبی کلاس‌های تئوری این بود که با شروع آنها تازه متوجه شدم چجوری باید تئوری را خواند و روی کدام قسمت‌ها تمرکز کرد. همچنین در آزمونهای آزمایشی شرکت کردم که در زمان‌بندی تست‌های کنکور به من کمک شایانی کرد. در آزمون‌ها همیشه رتبه‌های ۱ و ۲ کسب می‌کردم ولی به هیچ وجه اینگونه تصور نکنید که برای رتبه برتر شدن حتما بایستی در آزمون‌های آزمایشی رتبه خوب آورد چرا که پارامترهای متفاوتی در آزمون‌ها و کنکورها تعیین کننده رتبه هستند.

[easy-notify id=2399]

 

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟

شروع من از اواخر شهریور بود ولی چون نسبتا پایه زبان و ریاضی خوبی داشتم نیازی نبود روی این دو موضوع وقت بزارم. همچنین هر چه جلوتر میرفتم ساعات مطالعه‌ام بیشتر می‌شد. میشه گفت بعد از عید حداقل روزانه بیش از ۹ ساعت مفید مطالعه و تست داشتم.

 

آیا دانشگاه خاصی برای قبولی مورد نظرتون بود؟ قبل و بعد از کنکور حدس چه رتبه ای رو داشتید ؟

از ابتدا با هدف دانشگاه تهران و رتبه۱ شدن شروع کردم که به من خیلی انرژی می‌داد. ولی بعد از کنکور با توجه به درصد ضعیفی که در تئوری داشتم فکر نمی‌کردم یک رقمی بشم. و یک شدن برایم غافلگیر کننده بود.

 

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟

دانشگاه تهران، باید با مطالعه بیشتری در مورد گرایش‌ها تصمیم بگیرم اما فعلا به گرایش استراتژی علاقه‌مند هستم.

 

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی آنها برای داوطلبان دارید؟

اگر وقت کافی دارید و رتبه‌ تک رقمی را مد نظر دارید مطالعه منابع اصلی بدون شک لازمه، جزوه‌ها و کتاب‌های کمک درسی می‌توانند بهتون کمک کنند البته اگر درست و به جا استفاده بشن. البته من به جای تهیه همه منابع اصلی کتاب جامع آقای پرچ را تهیه کردم. بیش از هر چیزی پیشنهاد می‌کنم منابعی که تهیه می‌کنید به روز باشند (به خصوص برای دانش و جیمت و همچنین تئوری) چرا که همواره در حال تغییر اند. برای دانش من از کتاب آقای اشراقی و سایتهای اینترنتی نظیر سایت دانش مسائل استفاده کردم. برای جیمت هم کتاب آقای عرفانیان.

 

سخن پایانی

پیشنهاد می‌کنم وقتی تصمیم به کاری گرفتید تا لحظه آخر پای تصمیم‌تون بایستید و عقب نکشید. شرکت توی کنکور مثل یه ماراتن چندین ماهه هست، قطعا بارها خسته خواهید شد و به استراحت نیاز خواهید داشت ولی چیزی که مهمه اینه که در مجموع مسیرتون رو ادامه بدید.

کاملترین جزوه تئوری مدیریت رتبه برترها

>>> توجه <<<

برای مشاوره کنکور ارشد مدیریت کسب و کار سال ۹۷ کلیک کنید

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.