مصاحبه با اقای احمدرضا جعفری کیا رتبه ۷۷ ارشد صنایع ۹۵

مصاحبه با رتبه های برتر ارشذ صنایع 95 - رتبه برترها

با عرض تبریک و تشکر بابت اینکه سایت رتبه برترها رو برای مصاحبه انتخاب کردید لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

احمدرضا جعفری کیا-رشته مهندسی صنایع

رتبه در زیرگروه بهینه سازی ۸۵

رتبه در زیر گروه مالی و لجستیک ۷۷

درصدها:

زبان ۳۰٫۹۴

تحقیق در عملیات ۴۹٫۵۳

آمار و احتمالات مهندسی ۳۵

دروس تخصصی ۳۱٫۲۰

 

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

مهندسی صنایع

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی

معدل ۱۴٫۱۴

 

 

وضعیت دوره ی کارشناسی شما به چه صورت بود ایا در این دوره دانشجوی موفقی بودید ؟

در دوره کارشناسی متاسفانه خیلی به درس و دانشگاه پایبند نبودم و بیشتر درگیر مسائل شغلی بودم و به جز سال آخر (سال کنکور) مطالعه جدی دیگری نداشتم.

 

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

من فقط در آزمون های آزمایشی شرکت کردم و برای هیچ درسی از کلاس استفاده نکردم رتبه ای که در آزمون ها به دست می آوردم به جز دو آزمون اول که بدون آمادگی حضور داشتم در بازه ۵۰ تا۱۰۰ بود و تنها آزمون آخر ۱۲۰ شدم.آزمون ها بسیار تاثیر داشت گرچه برخی ار بچه ها ادعا داشتند که از سطح کنکور بالاتر هست اما به جز درس اقتصاد مهندسی تقریبا بقیه دروس در سطح کنکور ۹۵ بود.

 

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

من از تابستان استارت کار رو زدم و چون میدانستم که در طول سال به علت حضور در دانشگاه و کلاس های آنجا وقت کافی ندارم سعی کردم تابستان پیشروی خوبی داشته باشم که خداروشکر موفق شدم اما در پاییز به طرز شدیدی افت مطالعه داشتم که این افت تا بهمن ماه ادامه داشت اما خوشبختانه از بهمن ماه به تدریج روند رو به رشدی داشتم.

 

ایا دانشگاه خاصی برای قبولی مورد نظرتون بود ؟ قبل و بعد از کنکور حدس چه رتبه ای رو داشتید ؟

هدف من قبولی در یکی از دانشگاههای تهران بود که از لحاظ رنکینگ و سطح علمی از دانشگاه دوره کارشناسی ام بالاتر باشد

قبل از کنکور حدس میزدم که زیر ۱۰۰ باشم ولی بعد از کنکور و بعد از انتشار کلید اولیه که متاسفانه حاوی غلط های بسیاری بود تا ۱۵۰ هم حدس زدم که بروم.

 

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟

بهینه سازی شریف-روزانه

بهینه سازی تهران-روزانه

بهینه سازی امیرکبیر-روزانه

لجستیک تهران-روزانه

لجستیک امیرکبیر-روزانه

بهینه سازی علم و صنعت-روزانه

که در انتخاب ششم قبول شدم

 

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

منابع مورد استفاده من همان منابع مرسوم برای بچه های کنکور صنایع بودکه تقریبا همه بچه های کنکوری از آنها با خبرند درباره نحوه مطالعه هم یک نکته خیلی ضروری و مهم است این که سعی کنید مباحثی که در کنکور اهمیت بیشتری دارد را بیشتر بخوانید و تست بیشتری حل کنید به عنوان مثال اگر فصل تخمین خرابی در طرحریزی را دو بار(به جای یک بار معمول) بخوانید بهتر است تامباحث مربوط به درس ارزیابی کار و زمان را که در کتاب دکتر نیکوفکر آورده شده بخوانید

 

سخن پایانی

سعی کنید با به دست آوردن اطلاعات قبولی های سالهای قبل یک رنج رتبه دلخواه با توجه به گرایش و دانشگاه برای خودتان انتخاب کنید و آن رنج به عنوان هدف شما باشد و سعی کنید در آزمون های آزمایشی به هدف دسترسی پیدا کنید زیرا به احتمال زیاد نتیجه کنکور حوالی نتایج آزمون های آزمایشی شما خواهد بود از این رو آزمون ها را بسیار جدی بگیرید.

*** مشاوره کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ با رتبه های برتر ( کلیک کنید ) ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.