مصاحبه با آقای میلاد عیدی رتبه ۲۸ ارشد ژنتیک ۹۵

میلاد عیدی رتبه 28 ارشد ژنتیک

با عرض تبریک و تشکر بابت اینکه سایت رتبه برترها رو برای مصاحبه انتخاب کردید لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

میلاد عیدی هستم

رتبه ۲۸ ارشد ژنتیک انسانی

ژنتیک ۷۴ درصد با ضریب ۵

زبان ۷۰ درصد باضریب ۲

سلولی و مولکولی ۶۷ درصد با ضریب ۲

بیوشیمی ۱۸ درصد با ضریب ۱

 

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

بنده ورودی سال ۸۹ رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی بابل هستم و در سال ۹۳ با معدل ۱۷/۰۱ فارغ ‌التحصیل شدم.

وضعیت دوره ی کارشناسی شما به چه صورت بود ایا در این دوره دانشجوی موفقی بودید ؟

در دوره کارشناسی همیشه دوست داشتم درسخون باشم،ولی نبودم و امتحانات رو بیشتر شب امتحان میخوندم ولی در این مدت با کمیته تحقیقات دانشگاه همکاری هایی داشتم که نقطه عطف آن ارائه یک مقاله با همکاری چند تن از دوستان در زمینه آنتی بیوگرام بود که در همایش دانشجویان علوم پزشکی بابل توانستیم تندیس بهترین پوستر_مقاله رو کسب کنیم.

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

از سال ۹۳ که بنده از دوره کارشناسی فارغ ‌التحصیل شدم،به شهرستان خودم یعنی کلاله (استان گلستان) برگشتم و طرح خدمت پیراپزشکان رو در بیمارستان حضرت رسول اکرم  (ص) آغاز کردم؛متاسفانه در منطقه شرق استان گلستان هیچ موسسه ای در زمینه رشته های ارشد پزشکی فعالیتی ندارد و حتی برای خرید کتب پزشکی هم بایستی به گرگان مراجعه میکردم؛به همین دلایل از شرکت در آزمون های آزمایشی و کلاس محروم بودم.

البته شاید اگر هم امکانات فراهم میبود به کلاس های کنکور مراجعه نمیکردم؛چرا که اعتقادی به آنها ندارم.

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

از اونجایی که من شاغل بودم واقعا نمیشد برنامه ریزی روزانه داشته باشم؛ولی برای خودم دو نوع برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داشتم؛در کوتاه مدت مشخص میکردم که در طی هرهفته باید چقد مطالعه کنم و چه بخش هایی رو تموم کنم.

در برنامه بلند مدت هم مشخص میکردم در طی دوماه آینده بایستی به کجا برسم و چه کارهایی کنم.

یک نکته دیگه در مورد من این بوده که سیر مطالعاتی من تا اینکه امسال نتیجه گرفتم نزدیک به دوسال طول کشید؛و روی عمیق بودن یادگیری و فهم مطالب خیلی کار کردم.البته در این بین دوره هایی یک ماهه و دوماهه بود که مطالعه نداشتم.

 

ایا دانشگاه خاصی برای قبولی مورد نظرتون بود ؟ قبل و بعد از کنکور حدس چه رتبه ای رو داشتید ؟

ان شاءالله تربیت مدرس یا دانشگاه علوم پزشکی مشهد قبول میشم ولی در کل ازونجایی که ظرفیت رشته ژنتیک انسانی کم و تعداد شرکت کننده بسیار زیاد هست قبولی در این رشته یک پیروزی بزرگ محسوب میشه.

قبل از آزمون پیش بینیم این بود که رتبم حول و حوش ۳۰ بشه ولی بعد از آزمون فکر میکردم حدودا ۵۰ بشم ولی ازونجایی که سوالات امسال سخت بود و میانگین درصدها اومده بود پایین،رتبم ۲۸ شد.

 

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟

تهران،بهشتی،بهزیستی،تربیت مدرس،مشهد،ایران،اصفهان….

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

ژنتیک:امری رو بخونن(۸ بار ۱۰ بار) و اگر فرصت کردن بخش هایی از هزاره که با امری همپوشانی ندارند رو بخونن؛در مورد تست زدن درس ژنتیک زیاد وسواس به خرج ندن و تست های سال های اخیر واقعا کفایت میکنه؛بیشتر سعی کنن به صورت عمیق و مفهومی مطالب رو یاد بگیرن.

سلولی و مولکولی: محمدنژاد و کنارش تست دوجلدی IQB فوق العادس و کفایت میکنه.

زبان: لزگی رو یک بار تمام تمرین هاشو از اول تا اخر کتاب حل کنن و در این حین تمام لغات خط به خطشو که بلد نیستن در بیارن و توی برگه های کوچیک یادداشت کنن،رویهر برگه ۶ ۷ تا لغت،ترجیحا سایز برگه ها اندازه کف دستتشون باشه که هرجا وقت داشتن بخونن.بعد از لزگی برن و لغات تمام آزمون های ارشد پزشکی ۱۰ ۱۲ سال اخیر رو کار کنن و لغاتی از اونها که بلد نیستن رو هم با همین روش مرور کنن.بعد اینکه تموم شد یادگیری اولیه،شروع کنن لغاتشون که روی برگه های کوچیک دارن رو دسته بندی کنن.

لغات با مضامین مطالعه،تحقیق و بررسی؛با مضامین درد و سختی و و و…در کنار اینها یه سری مهارت تست زنی برای وکب و ریدینگ هم یاد بگیرن دیگه فک میکنم ۸۰ درصد واس کسی که قبل از این اقدامات ۲۰ میزده،تضمین شدس.

بیوشیمی: احسانی یا گنجینه یا محمدی،نه همش.

در کل میتونم این توصیه رو داشته باشم با توجه به ضریب ۱، زیاد روی بیوشیمی وقت نذارن البته اگر میخوان زیر ۱۰ بشن باید بالا بزنن بیوشیمی رو…

 

سخن پایانی

پیشنهاد من به تمام عزیزان کنکوری(هر کنکوری) اینه که این دوران رو به مانند یک نمونه کوچیک از زندگیشون ببینن.شما در این دوران هرچه بیشتر بابرنامه بودن رو تمرین کنین میتونین زندگی بابرنامه تری داشته باشین.

هیچ چیز به شیرینی این نیست که شما هدفی رو مشخص کنین،برای رسیدن بهش برنامه ریزی کنین،تلاش کنین،با سختیها مبارزه کنین و در نهایت با توکل به خدا به اون هدفتون برسین.

>>> توجه <<<

برای مشاوره کنکور ارشد ژنتیک سال ۹۷ کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.