مصاحبه با آقای مسعود ایمانی پناه رتبه ۳۶ ارشد مدیریت اجرایی

مسعود ایمانی پناه-رتبه 36 اجرایی

با عرض تبریک و تشکر بابت همکاری با رتبه برترها لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

با سلام و احترام

مسعود ایمانی پناه هستم. رتبه ۳۶ کنکور ارشد مدیریت اجرایی و ۲۱ مدیریت شهری

درصدها :

زبان عمومي وتخصصي /انگليسي : ۵۸٪

استعدادوامادگي تحصيلي(GMAT) : 32٪

دانش مسائل روز : ۱۹٪

تئوری مدیریت : ۴۹٪

زبان فارسی : ۷۵٪

 

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

مدیریت بازرگانی –دانشگاه پیام نور قم

با معدل ۱۶:۳۰ فارغ التحصیل شدم.البته با توجه به این که زمان ثبت نام کنکور، ترم ۷ بودم ، معدل اعلامی ام به سازمان سنجش ۱۵:۹۹ بود.

در زمان کارشناسی وضعیت تحصیلی شما به چه صورت بود ایا در این دوره موفق بودید ؟

نسبتآ و به ویژه در مقایسه با هم دانشگاهی ها بله . البته شاید این مسآله برای کنکور ارشد آن هم در رشته مدیریت که بخش قابل توجهی از ورودی های ارشد این رشته ، دارای مدرک لیسانس غیرمرتبط هستند خیلی مهم نباشد . مگر در مورد بحث تاثیر معدل. کما اینکه می بینیم برخی از افرادی که در در کنکور ارشد موفق بوده ان ، الزامآ معدل لیسانس بالایی نداشته اند.

 

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

در کلاس ها شرکت نکردم.

اما در همه مراحل آزمون های آزمایشی ماهان شرکت کردم. قصد تبلیغ موسسه خاصی را ندارم اما به دوستانی که در سال های آتی کنکور می دهند توصیه می کنم حتمآ در آزمون های آزمایشی شرکت کنند . به ویژه آن دسته از داوطلبانی که قصد کسب رتبه های عالی را دارند.

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

از اواسط شهریور (زمان برگزاری کنکور بهمن ماه بود) . بعضی از روزها دانشگاه بودم و بعضی از روزها به دلایلی مطالعه نداشتم. خیلی طبق قاعده و قانون و ساعت مقرری درس نمی خواندم . البته شاید اگر برنامه ریزی بهتری می کردم رتبه بهتری کسب می کردم . اما حداکثر زمانی که در طول یک روز درس می خواندم حدود ۶-۵ ساعت بود. با در نظر گرفتن روزهایی که مطالعه ای نداشتم،میانگین ساعات مطالعه از این کمتر خواهد شد. )

قبل و بعد از جلسه ی کنکور چه رتبه ای برای خود متصور بودید ؟

در اکثر آزمون های آزمایشی رتبه خوبی می آوردم(اکثرآ تک رقمی)

البته کنکور ۹۴ اجرایی کنکور سختی بود . ولی از آن جایی که سختی و آسانی کنکور برای همه است انتظار رتبه دو رقمی را داشتم.

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟ ( اگر در حال حاضر هر یک از این انتخاب ها را قبول شده اید نام دانشگاه و گرایش ان را ذکر کنید )

۱-دانشگاه تهران

۲-دانشگاه شهید بهشتی

۳-دانشگاه علامه طباطبایی

۴-پردیس فارابی دانشگاه تهران(قم)-(قبولی)

۵-دانشگاه علم و صنعت

البته دوستان اطلاع دارند که ظرفیت پذیرش رشته اجرایی در سالی که ما کنکور دادیم به شدت کاهش پیدا کرد.با این تفاسیر می دانستم که سه انتخاب اول را (که بالاتر اشاره شد)قبول نمی شوم.مایل به تحصیل در دوره شبانه هم نبودم(شبانه علامه قبول می شدم).بنا براین تردید اصلی من بین پردیس فار ابی و علم وصنعت بود که با توجه به مشاوره ای که از دو استاد گرفتم پردیس فارابی را انتخاب کردم . چرا که پردیس در مدیریت قوی تر از علم و صنعت است.البته سکونتم در قم در این انتخاب بی تآثیر نبود. 

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

اولآ می خواهم نکته ای را خدمت دوستان یادآور شوم. [easy-notify id=2399]

خود من در زمان کنکور ، مصاحبه های رتبه های برتر را مطالعه کردم که اتفاقآ مفید هم بود و این کار را توصیه می کنم . منتهی معتقدم که صحبت های بنده و سایر د وستانی که موفق به کسب رتبه های برتر شدند وحی منزل نیست . به ویژه در مورد سبک مطالعه . به طور خلاصه این جمله را فراموش نکنید : آدم ها با هم تفاوت دارند و سرانجام این خود شما هستید که باید با عزمی راسخ ، موفقیت خود را رقم بزنید.

اما از جمع بندی مصاحبه رتبه های برتر سال های گذشته می توان به کد های خوبی رسید.در مورد منابع سبک من این بود که در یکی دو ماه ابتدایی،به مطالعه کتاب های مرجع مدیریت مثل مدیریت عمومی دکتر الوانی ، تئوری سازمان رابینز ، مبانی سازمان و مدیریت دکتر رضائیان و رفتار سازمانی دکتر رضائیان  پرداختم و همزمان با مطالعه خلاصه برداری هم انجام دادم . چرا که یک حس مشترک پس از مطالعه به سراغ اکثر داوطلبان می آید که با مرور خلاصه ها می توان این نگرانی را به ویژه به لحاظ روحی برطرف کرد.

در فاز دوم به مطالعه کتاب های ماهان پرداختم.البته از کتاب GMATمدرسان شریف و کتاب زبان تخصصی مدیریت نوشته شده توسط سید محمد رضا ناصرزاده و یاشار دهدشتی استفاده کردم . برای دانش مسائل روز هم به کتاب ماهان بسنده کردم که اگر این کار را نمی کردم شاید بهتر بود.البته تست های دانش مسائل روز کنکور دشوار بودند.

سخن پایانی

مایلم با همه دوستان عزیزم خیلی راحت و صمیمی صحبت کنم.

اولآ می خواهم همه دوستانی که در حال مطالعه این مطالب هستند را دعوت به آرامش کنم(البته اگر استرس دارند!)

زمانی هم بنده و سایر داوطلبان موفق کنکور جای شما نشسته بودیم . خودتان به خودتان انگیزه بدهید و اگر واقعآ می خواهید موفق شوید بهانه را کنار بگذارید . با این کار ، قبولی در رشته مدیریت اجرایی بسیار آسان می شود . همین الان اکثر هم کلاسی های من دارای مدرک لیسانس غیرمرتبط هستند اما موفق به کسب رتبه های برتر شده اند.. بنابراین با قدری تمرکز ، آرامش و امید موفقیت در دستان شما خواهد بود . مجددآ تآکید می کنم آزمون های آزمایشی را فراموش نکنید .

و من یتوکل علی الله فهو حسبه…

در تمام مراحل زندگی موفق ، پیروز و باروحیه باشید

کاملترین جزوه تئوری مدیریت رتبه برترها

برای دانلود جزوه دانش مسائل روز رتبه برترها کلیک کنید

نظرات درباره: “مصاحبه با آقای مسعود ایمانی پناه رتبه ۳۶ ارشد مدیریت اجرایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.