مصاحبه با آقای محمدحسین حاجی نژاد رتبه ۳۹ ارشد مهندسی صنایع ۹۴

محمدحسین حاجی نژاد رتبه ۳۹ ارشد مهندسی صنایع 94 - رتبه برترها

 

با عرض تبریک و تشکر بابت همکاری با رتبه برترها لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

باسلام و عرض احترام. بنده محمدحسین حاجی نژاد هستم رتبه ۳۹ رشته مهندسی صنایع-گرایش بهینه سازی سیستم در کنکور ارشد سال ۱۳۹۴.

زبان :۱۰درصد

تحقیق در عملیات:۹۳.۳

آمار و احتمال:۴۳.۳

دروس تخصصی:۲۴

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

رشته مهندسی صنایع-گرایش تولید صنعتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و با معدل ۱۶.۸۵

در زمان کارشناسی وضعیت تحصیلی شما به چه صورت بود ایا در این دوره موفق بودید ؟

من ۳ ترم اول کارشناسی واقعا شرایط خوبی نداشتم و البته کمی به خاطر جذاب نبودن دروس و کمی هم سهل انگاری خودم معدل ۱۳-۱۴ بودم.اما از ترم ۴ وضعیت تغییر کرد و معمولا معدلم بالای ۱۸ می شد در هر ترم.من تو دوره کارشناسی همه کار کردم،  یعنی درس خوندن،  کاردانشجویی، فعالیت در انجمن ها و تشکل های دانشجویی و تفریح و … و به نظر خودم موفق بودم چون سعی کردم تک بعدی نباشم و در کنار تحصیل به تجربیات اجرایی بپردازم.

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

بله من از کلاس های تحقیق در عملیات (دکتر مرتضی قمی ) ،  آمار و احتمال (دکترایوزیان) و آزمون های آزمایشی موسسه پژوهش استفاده کردم و در ۶ آزمون از ۸ آزمون میانگین رتبه ۴۵۰ و در یک آزمون رتبه ۹۵۰ و در یک آزمون رتبه ۱۳۷ کسب کردم. به نظر من اگر آزمون و کلاس هوشمندانه انتخاب شه خیلی میتونه موثر باشه.صرف کلاس رفتن (و همه کلاس ها رو رفتن ) دردی دوا نمیکنه و بچها میتونن تو دروسی که احساس ضعف می کنن یا ارزش بالایی تو کنکور داره کلاس برن.

 

 

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

تقریبا من از تیرماه شروع کردم (زمان ما کنکور بهمن بود) . راستش من به این جمله زیاد اعتقاد ندارم . به نظرم بچها نباید با میانگین خوندن خودشون رو گول بزنن . به نظر من مطالعه باید موثر باشه یعنی یه روز ۲ ساعت اما موثر و یه روز دیگه شاید ۱۳-۱۴ ساعت (البته برای همین سبک مطالعه هم برنامه داشته باشن) . اما به طور کلی اگر بخوام بگم از تیر ماه با روزی ۳-۴ ساعت شروع کردم و هر ماه یه ساعت اضافه کردم تا بهمن به روزی ۹ الی ۱۰ ساعت رسید.

قبل و بعد از جلسه ی کنکور چه رتبه ای برای خود متصور بودید ؟

من دوست داشتم رتبه زیر ۱۰۰ کسب کنم اما هیچوقت تو آزمون های آزمایشی میسر نمیشد. ولی به این جمله که میگه تا آخرین لحظه برای هدفت تلاش کن اعتقاد دارم و هیچوقت ناامید نشدم.از جلسه که بیرون اومدم به دوستام گفتم یا زیر ۱۰۰ میشم یا بالای ۱۰۰۰  که خداروشکر اولی میسر شد.

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟ ( اگر در حال حاضر هر یک از این انتخاب ها را قبول شده اید نام دانشگاه و گرایش ان را ذکر کنید )

گرایش بهینه سازی سیستم – دانشگاه صنعتی شریف – روزانه

گرایش بهینه سازی سیستم – دانشگاه تهران – روزانه

گرایش بهینه سازی سیستم – دانشگاه صنعتی امیرکبیر – روزانه ( قبولی )

 

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

زبان: زیاد نخوندم چون زبانم قوی نبود و صرفا ماه آخر آزمون های سال های پیش رو میزدم.

تحقیق درعملیات: جزوات و تست های دکتر مرتضی قمی

آماواحتمال: جزوات و کتاب و تست های دکترایوزیان

دروس تخصصی: جزوات دانشگاهی اساتید تهران جنوب ( چون باهاشون راحت بودم و سرعتم رو تو مطالعه بالا می برد ) و تست هم کتاب های موسسه پژوهش مخصوصا کنترل پروژه دکتر سبزه پرور و طرح ریزی و موجودی عبدالله زاده و نیکوفکر.

سخن پایانی

به نظرم بچها نباید کنکور و کارشناسی ارشد رو به شکل یه هدف ببینن ، دانشگاه یه مسیر هست برای رسیدن به موفقیت ،  به جز بچهایی که اهداف آکادمیک دارن و آیندشون رو فعالیت در زمینه های پژوهشی میبینن ، سایرین حتما یه برنامه دیگه برای کار اجرایی و کسب تجربه داشته باشن. البته اینا که گفتم برای قبل یا بعد از دوران کنکور هست . تو دوران کنکور با تمرکز به هدفشون که قبولی دانشگاه سراسری هست فکر کنن و متناسب با اون عمل کنن. هیچوقت هیچوقت و هیچوقت ناامید نشن و بدونن تو هر لحظه که خسته میشن افراد دیگه ای هم هستن که اون شرایط رو دارن و اگر بلند شن و به خودشون بیان میتونن با سرعت ازشون فاصله بگیرن.

در انتها هم آرزو می­کنم برای هرکس بهترین اتفاق ممکن رخ بده چه با قبولی تو کنکور و چه بدون قبولی تو کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.