مصاحبه با آقای مجید هوشنگی رتبه ۸ ارشد مدیریت اجرایی ۹۵

مجید هوشنگی رتبه 8 مدیریت اجرایی

با عرض تبریک و تشکر بابت اینکه سایت رتبه برترها رو برای مصاحبه انتخاب کردید لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

با سلام. مجید هوشنگی هستم. خدا را شاکرم که توانستم رتبه ۸ رشته مدیریت اجرایی را کسب کنم. تئوری مدیریت ۷۳، دانش ۶۸،جیمت ۴۸، زبان فارسی ۴۸ و زبان صفر.

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

من فارغ التحصیل رشته مهندسی مواد و متالورژی از دانشگاه علم و صنعت ایران هستم با معدل ۱۳٫۵۲

وضعیت دوره ی کارشناسی شما به چه صورت بود ایا در این دوره دانشجوی موفقی بودید ؟

در دو سال ابتدایی  خیر ولی از اواسط دانشگاه همه تلاشم را کردم تا کسری هایم را جبران کنم.

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

بله. در ۹ آزمون موسسه پژوهش شرکت کردم.(رتبه هایم به ترتیب ۱۲، ۱۲، ۱۴، ۳، ۴، ۲، ۲، ۴، ۳٫)همچنین در کلاس های دانش مسائل روز دکتر مدرسی، نکته و تست ۱۶ ساعته استاد پرچ و کلاس کتاب دکتر مقیمی استاد پورشفیع شرکت نمودم. هر سه کلاس تاثیر مثبتی بر من داشت و همینجا از سه استاد عزیزم تشکر میکنم . کلاس دانش مسائل روز جدا از مباحث و نکات کنکوری به دانش عمومی من بسیار افزود.آزمونها نیز در برنامه ریزی درسی و تشخیص نقاط ضعف و قوت بسیار موثر بود و همچنین محکی بود برای سنجش جایگاه میان سایر دوستان.

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

خرداد و تیر ۹۴ به صورت روزنامه وار با منابع تئوری مدیریت آشنا شدم و بعد از جابجایی زمان کنکور، تقریبا دو ماه درس خواندن را رها کردم. از مهرماه مطالعه را از سر گرفتم و تقریبا از آبان با برنامه های آزمونهای پژوهش پیش رفتم. مبنای مطالعات بر اساس حجم بود و ساعت دقیقی برای مطالعه نداشتم.

ایا دانشگاه خاصی برای قبولی مورد نظرتون بود ؟ قبل و بعد از کنکور حدس چه رتبه ای رو داشتید ؟

هدفگذاریم بر روی قبولی در واحدهای روزانه دانشگاه های تهران بود.قبل از کنکور به رتبه زیر ۲۰ فکر میکردم ولی بعد از کنکور تا زمانی که کلید سنجش بیاید خیلی نا امید بودم.بعد از آن با مشورت با دوستان احتمال کسب رتبه زیر ۲۰ را خیلی میدادم ولی تک رقمی را کمتر.

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟

دانشگاه تهران روزانه – دانشگاه تهران شبانه

 

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

  • تئوری مدیریت: [easy-notify id=2399]
    • منابع اصلی (رفتار رضاییان، مبانی سازمان و مدیریت رضاییان، مدیریت عمومی الوانی و تئوری سازمان رابینز)یک بار به صورت روزنامه وار برای آشنایی مطالعه کردم و سعی میکردم با استفاده از تست های تالیفی سایت مدیر، اونها رو تثبیت کنم. با شروع آزمون هااز کتاب جامع مدیریت پرچ به عنوان منبع اصلی استفاده کردم چرا که دربرگیرنده همه مباحث به صورت خلاصه و مفید بود. و با نزدیک شدن به کنکور از دو کتاب تست های طبقه بندی شده و طبقه بندی نشده استاد پرچ استفاده کردم.
    • بزرگترین مشکل ،مطالعه کتاب دکتر مقیمی بود که با شرکت در کلاس استاد پورشفیع آشنایی خوبی با آن به دست آوردم و در تعطیلات نوروز مباحث را تکمیل کردم و همچنین از تست های تالیفی و خط به خط استاد پورشفیع برای تثبیت استفاده کردم. البته سه فصل مهم همزمان با آزمون های آزمایشی پوشش داده شد.
  • دانش مسائل روز:
    • در ابتدا مباحث حسابداری و اقتصاد را از کتاب آرمان اشراقی خواندم اما بعد با شرکت در کلاس های دکتر مدرسی تمامی تمرکز مطالعه ام بر روی جزوات ایشان بود.
  • ادبیات:
    • کتاب علیزاده و بخشی از کتاب زینلی
  • GMAT:
    • کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی دکتر عرفانیان
  • زبان:
    • در این زمینه اجازه نظر دادن ندارم.

سخن پایانی

به کسانی که قصد دارند قدم در این راه بگذارند خیلی رک بگویم که راه دشواری پیش رویشان است و باید برای رسیدن به هدفشان بجنگند.میزان رقابت در مدیریت اجرایی خیلی بالاست و نیاز به تلاش و روحیه زیادی دارد. من تا بهمن ماه سرباز بودم و وقت محدودی برای مطالعه داشتم و مشکلاتی هم در این مسیر برایم پیش آمد ولی تمرکزم رااز دست ندادم و به کمک تلاش، توکل به خدا، دعای نزدیکانم و از همه مهمتر حمایت و برنامه ریزی دقیق درسی که همسرم برایم داشت، خداروشکر توانستم مزد زحماتم را بگیرم.در آخر جا دارد از تمامی همکاران عزیزم در مرکز ۴ صنایع حدید که چه در دوران سربازیم و چه در هنگام اشتغالم در آنجا از من حمایت و پشتیبانی کردند کمال تشکر را داشته باشم و به عنوان نماینده ای از آن جمع از مهندس کریمیانپور مدیر عزیزم و مهندس باباخانی نام ببرم.از خانواده عزیزم و خانواده محترم همسرم که همیشه مشوقم بودند و در شرایط سخت یاری ام کردند بسیار سپاسگزارم. از دوستان عزیزم مهندسان محمد رشید نسب، سجاد بالکانه و مجید اورعی که در این مدت رفیق، همراه و حامی من بودند و حق هر سه رتبه های تک رقمی بود، مهندس محمد مرادی عزیز رتبه ۱۶ سال ۹۴، که به دلیل شباهت شرایطمان انگیزه زیادی به من داد، بسیار ممنونم.همچنین از کلیه افرادی که در این راه مشوق من بوده اند و من را از دعای بی دریغشان محروم نکردند و به دلیل تعدد مجال بردن نام انها نیست، از همین جا سپاسگزاری می نمایم.

کاملترین جزوه تئوری مدیریت رتبه برترها

>>> توجه <<<

برای مشاوره کنکور ارشد مدیریت کسب و کار سال ۹۷ کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.