مصاحبه با آقای جمشید حیدری رتبه ۱۴ ارشد رشته مهندسی شیمی گرایش HSE سال ۹۶

جمشید حیدری رتبه 14 ارشد رشته مهندسی شیمی

با عرض تبریک و تشکر بابت اینکه سایت رتبه برترها رو برای مصاحبه انتخاب کردید لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

جمشید حیدری هستم رتبه ۱۴ کنکور کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی گرایش HSE

زبان:۶٫۶۷   ریاضیات مهندسی:۲۳٫۳۳   حرارت و سیالات :۲٫۲۲    انتقال جرم و عملیات واحد: ۰  دروس تخصصی ۱: ۲۳٫۳۳    دروس تخصصی ۲: ۶۷٫۳۳

 

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

کارشناسی مهندسی بهداشت محیط از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با معدل ۱۵:۵۰

وضعیت دوره ی کارشناسی شما به چه صورت بود ایا در این دوره دانشجوی موفقی بودید ؟

تقریبا دانشجوی متوسط رو به بالایی بودم و اغلب درسها رو با نمره های بالا پاس کردم. لازم  به ذکر هست که ترم سوم کارشناسی به دلیل تداخل با تمرین و مسابقات رشته ورزشی که دنبال میکردم معدل کل دوره کارشناسیم رو پایین آورد.

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

من نمیتونم بگم که این کلاسها مفید هستن یا نه.چون تا الآن تو هیچ کدومشون شرکت نکردم. نه اینکه دوست نداشته باشم شرکت کنم، هزینه این کلاسها بالاست و من ترجیح میدم خودم بخونم.

 

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

از سه ماه مانده به کنکور شروع کردم.البته با توجه به شاغل بودنم اوایل مطالعاتم بعضی وقت‌ها به کمتر از یک ساعت می‌رسید.ولی یک ماه آخر روزها محل کار بودم و کمی مطالعه می‌کردم و شب تقریبا دو الی سه ساعت در میخوندم.

 

ایا دانشگاه خاصی برای قبولی مورد نظرتون بود ؟ قبل و بعد از کنکور حدس چه رتبه ای رو داشتید ؟

با توجه به شغلی که دارم علاقه داشتم در دانشگاه صنعت نفت ادامه تحصیل بدم. وهدفم اونجا بود. رضایت کامل از درس خوندن خودم نداشتم و رتبه چهل تا پنجاه رو پیش بینی می‌کردم.

 

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟

علیرغم میل شخصیم و به سفارش مشاوران و دوستان با تجربه، اولویت اول رو دانشگاه امیرکبیر، دوم صنعت نفت آبادان، سوم امیرکبیر نوبت دوم ، اولویت چهارم دانشگاه محیط زیست کرج، اولویت پنجم دانشگاه سمنان

 

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

برای درسهای غیر تخصصی شامل ریاضی و مکانیک سیالات و حرارت و انتقال جرم و عملیات واحد کتاب‌های پوران پژوهش مناسب هستند البته خودم وقت نشد خوب مطالعه شون کنم. برای دروس تخصصی جزوه های دست نویس و جمع آوری شده از قسمت های مختلف مطالعه کردم که به دلیل مشخص نبودن نویسنده اصلیشون نمیتونم بگم که چجوری میشه تهیه کرد. ولی اگر کسی مایل به دریافتشون باشه با کمال میل در اختیار دوستان قرار میدم.

 

سخن پایانی 

سخن آخر اینه که خواستن توانستن است.با اینکه قریب به شش سال از فراغت از تحصیل در دوره کارشناسی من میگذره با یه تصمیم تونستم قبول بشم. قبول شدن توی کنکور ارشد مثل بقیه کنکورها چهار گام داره.گام اول تصمیم جدی برای قبول شدنه، یعنی به خودت این اطمینان رو بدی که من امسال باید قبول شم، گام دوم مشاوره از افراد با تجربه و جمع آوری کتب و جزوه هاست.که خوشبختانه دوستای خوبی در این زمینه داشتم. گام سوم درس خوندن معقول، یعنی نه اونقدر بخونی که همچی رو با هم قاطی کنی و فکر کنی سوالات نکته انحرافی دارن و نه اونقدر کم که نفهمی سوالات چی میگن. و گام چهارم خواب راحت قبل کنکور و تمرکز حواس و سه ساعت کنکور خوب!!!

اینستاگرام من: jamshid_h88

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.