درسنامه مقدماتی ۱

In The Name of God
 The Most Compassionate, The Most Merciful

سلام دوستای عزیزم. حالتون چه طوره؟ امیدوارم هر جا که هستید حالتون خیلی خوب باشه و هیچ وقت لبخند از صورتتون پاک نشه.

در این درس نامه سعی دارم قبل از وارد شدن به ابعاد تخصصی یادگیری زبان انگلیسی برای کنکور ارشد سال بعد، یکی از مهمترین نکات ابتدایی رو بیان کنم.

 

One of the the most fundamental prerequisites of English learning: A Valid Dictionary

استفاده از یک دیشکنری معتبر( و بازم تاکید میکنم معتبر) برای یادگیری زبان انگلیسی کاملا ضروری هست. یک دیکشنری خوب کمک شایانی به تعمیق مطالب آموخته شده میکنه و در جایگاه یک منبع قابل اتکا و متقن، سوالاتتون رو پاسخ خواهد داد.
یادگیری اصولی، علمی و کاربردی زبان انگلیسی برای هر منظور و هدفی( چه مکالمه، چه آمادگی برای کنکور و…) قطعا و یقیناً نیازمند یک دیکشنری معتبر هست.
نکته بسیار مهم: دیکشنری ها باید و باید و باید انگلیسی به انگلیسی باشند! اگر تا الان عادت به استفاده از دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی نکردید، از حالا به بعد عادت بکنید.
اصلا از این موضوع نترسید که” من نمی تونم بفهمم! خیلی سخته تعریف یک کلمه ای رو به صورت انگلیسی یاد بگیرم!” من تضمین میکنم که میتونید به راحتی از یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. البته ابتدای این مسیر کمی سخت هست ولی اگر استقامت به خرج بدید، به راحتی عادت می کنید.

راحته!!!به همین سادگی

میخوام بهتون نشون بدم فهم توضیح انگلیسی یک کلمه چه قدر کار راحتی میتونه باشه و خیلی ها بی دلیل ازش میترسن!!!

مثلا به این کلمه ترسناک و نخراشیده و نتراشیده توجه کنید: !!!Vicissitudes
وقتی در دیشکنری کلمه رو سرچ میکنید توضیح میده:
The continuous changes and problems that affect a situation or someone’s life

Example: The vicissitudes of married life

خب حالا شما قضاوت کنید آیا فهمیدن معنای این کلمه کار خیلی مشکلی هست؟!!! بهتون تبریک میگم چون مطمئن هستم تونستید معناش رو متوجه بشید.
الان به صورت اصولی و علمی هم معنای یک کلمه رو یاد گرفتید و هم همزمان از هزاران منفعت دیگه- که شاید در ابتدا خودتون متوجه نشید_ سود بردید.
خواهید دید استفاده از این روش جهت یادگیری زبان چه معجزه ای می کنه!!!

 

 

معرفی یک دیشکنری کاربردی، معتبر و کارگشا

 

 

Longman, Dictionary of Contemporary English

زبان ارشد - سینا بهرامی - رتبه برترها

– این دیکشنری، که خودم و تقریباً اکثر کسایی که به صورت حرفه ای با انگلیسی سر و کار دارن ازش استفاده می کنند، یکی از  بهترین و راحت الاستفاده ترین دیکشنری های موجود هست.

– نکته قابل توجه این هست که این دیکشنری یکی از منابع معتبر محسوب میشه و خیالتون ازش کاملا راحت هست.
– البته دیکشنری های معتبر دیگه هم وجود داره ولی من این دیکشنری رو پیشنهاد میکنم چون استفاده از اون نسبت به بقیه راحت تر هست هم و فهم و کار با این دیکشنری ب نیاز به دانش زبانی خیلی بالایی نداره.
اما این دو دیکشنری هم بسیار خوب و معتبر هستند:

  • Merriam Webster(کامل ترین و تخصصی ترین دیکشنری و آمریکایی)
  • Oxford Dictionary of English

– این برنامه قابلیت نصب رو بر روی کامپیوتر و سیستم عامل آندروید
و آی ا اس داره. به راحتی میتونید دانلودش کنید.
-البته نسخه کامپوتری این برنامه( نسخه ۵ یا ۶ ) از نسخه موبایلی، کامل تر و جامع تر هست. توصیه میکنم این نرم افزار رو هم بر روی کامپیوتر و هم بر روی گوشی موبایلتون نصب کنید.

– نکته مهم: در صورتی که از نرم افزاز آندرویدی اون استفاده میکنید، برای تلفظ لغات- که خیلی خیلی مهمه- یا باید به اینترنت وصل باشید و یا فایل صوتی رو دانلود کنید که حتما این کار رو بکنید. یادتون باشه دونستن تلفظ کلمه( حداقل به صورت نسبی) نقش بسیار بسیار مهمی در فراگیری کلمه و استفاده به موقع و صحیح از اون داره.

محسنات برجسته این برنامه

  • تلفظ لغات و جملات مربوط
  • توضیح و توصیف کلمات با زبانی قابل فهم
  • ریشه شناسی
  • کاربرد شناسی
  • بیان مترادف و متضاد
  • توضیح کاربردی نکات گرامری
  • پیکره زبانی قابل توجه
  • راحتی در استفاده

 

سوال: آیا دیکشنری های دیگری که در بازار هست( مانند فست دیک و گوگل ترنزلیت) معتبر هست؟
پاسخ: هرگز و هرگز و هرگز!!! استفاده از این دیکشنری ها به عنوان منبع نه تنها یادگیریتون رو خیلی سطحی میکنه، بلکه در خیلی اوقات هم اطلاعات کاملا غلطی در اختیار شما میذاره.

سخن آخر
حتما قبل از شروع کردن یادگیری انگلیسی برای کنکور ارشد( یا هر زمینه دیگری) این دیکشنری رو نصب کنید. بازم تاکید فراوان میکنم حتما همین الان نصبش کنید.
ان شا الله قرار هست خیلی خیلی با این دیشکنری کار کنید و عمق یادگیری تون رو افزایش بدید.

در مطالب و درسنامه های بعدی نکاتی رو عرض میکنم که کار با دیکشنری رو تسهیل خواهد کرد.پس منتظر باشید و حتما پست های بعدی رو بخونید.

امیدوارم امسال بتونید بهترین نتیجه رو از زبان انگلیسی بگیرید و راهنمایی های من تاثیر گذار باشه.
اگر هم سؤالی داشتید زیر همین پست بپرسید. با کمال میل پاسخگو هستم…

… منتظر پست های بعدی باشید …

سینا بهرامی

2 thoughts on “درسنامه مقدماتی ۱

  1. درود و سپاس فراوان
    من برای کنکور ارشد بازرگانی می خوام شرکت کنم اما از زبان خیلی می ترسم چون وضعیت خوبی ندارم و حتا می خوام حذفش کنم اما ضریب سه داره و مایلم بتونم درصد معقولی ازش بگیرم. لطفن بگید چه باید کرد چطور خوند. خیلی نیاز به راهنمایی دارم و اینکه چطور تکنیک های زبان برای کنکور رو یاد بگیرم.حتمن باید برم کلاس?ممنونم از راهنماییهاتون

    1. سلام آبشار، دوست عزیز.
      خواهش میکنم ایمیلتون رو بذارید و بفرستید به سایت تا بتونم راهنمایی کنم. ایملتون مستقیما ثبت نمیشه بنابراین کسی اون رو نمیبینه.
      به علت طولانی بودن توضیح ابعاد این قضیه، امکان درجش در قسمت نظرات ممکن نیست. فقط این رو خدمتون عرض کنم اصلا نترسید و مطمئن باشید با پشت کار میتونید درصد قابل قبولی رو کسب کنید. فعلا شما این دیکشنری رو دانلود و نصبش کنید تا از طریق ایمیلتون توصیه های من رو ببینید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.