ویژه:مصاحبه با خانم مژده خوشنویس رتبه ۱ ارشد مدیریت اجرایی ۹۳

مژده خوشنویس رتبه 1 ارشد مدیریت اجرایی 93 - رتبه برترها

با سلام , خانوم خوشنویس خیلی ممنون که وقتتون رو در اختیار تیم رتبه برترها گذاشتین بعد از تجربه تقریبا دو سال تحصیل در رشته مدیریت اجرایی و کسب تجارب ارزشمنده شما در این رشته ترجیح دادیم مصاحبه اختصاصی با شما داشته باشیم.

لطفا خودتان را معرفی کنید و دانشگاه و رشته ی دوران کارشناسی خودتون رو ذکر کنید ؟

با عرض سلام و خسته نباشید به دست اندرکاران سایت رتبه برترها و با آرزوی موفقیت برای تمام مخاطبان این سایت، مژده خوشنویس هستم. در کنکور ۹۳ رتبه ۱ مدیریت اجرایی و ۲ مدیریت شهری رو کسب کردم. درصدها:

نظریه‌های عمومی مدیریت ۹۲٫۲۲ درصد

زبان فارسی ۵۴٫۶۷

زبان ۵۱٫۱۱

دانش مسائل روز ۵۱٫۱۱

جی مت ۲۹٫۱۷

رشته و دانشگاه دوران کارشناسی : مدیریت بانکداری دانشگاه علوم اقتصادی

 

ایا در کلاس های امادگی کنکور موسسات شرکت میکردین ؟ ازمون های ازمایشی چطور ؟

خیر در هیچ کلاسی شرکت نکردم.

 

چه منابعی رو برای دروس مختلف مطالعه  کردین؟

نظریه‌های عمومی مدیریت: مبانی سازمان و مدیریت رضاییان، مدیریت عمومی الوانی، تئوری سازمان رابینز، مبانی مدیریت رفتار سازمانی رضاییان، مدیریت منابع انسانی سعادت، تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم رضاییان، ۲۰۰۰ تست مدیریت

[easy-notify id=2399]

دانش مسائل روز: دانش مسائل روز اشراقی و بهروز و درگاهی، دانش مسائل روز مسیح خواه

زبان فارسی: زبان و ادبیات فارسی زینلی، و زبان فارسی رشته مدیریت اجرایی علیزاده

جی مت: استعداد و آمادگی تحصیلی  (جی مت) عرفانیان

زبان عمومی و تخصصی: ۱۱۰۰ واژه بارونز، واژه‌های ضروری برای تافل بارونز، ۵۰۴ واژه ضروری، زبان تخصصی اشراقی، زبان عمومی اشراقی، لغات تخصصی و متون درک مطلب مدیریت ونوس و پرچ

 

قبل و بعد کنکور حدس میزدین چه رتبه ای را کسب کنید ؟

قبل از کنکور حدس من رتبه دو رقمی بود اما بعد از کنکور از کسب رتبه تک رقمی مطمئن شدم.

 

  • نزدیک به دوسال از حضورتون در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران میگذره که به گفته ی خیلی ها قوی ترین دانشکده مدیریت ایران هست و به عقیده ی خیلی ها دانشگاه های برند تهران فرق خیلی زیادی باهم ندارن ( بخصوص در این رشته ) . نظر شما چیه در مورد دانشکده و اساتید و بخصوص رشته ی مدیریت اجرایی  ؟

با توجه به اینکه برای کار پژوهشی خودم به چندین دانشگاه برتر در تهران رفتم و از نزدیک سیستم آموزشی اونها رو دیدم به عقیده من تفاوت زیادی بین دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌ها وجود دارد.

جوّ دانشکده مدیریت دانشگاه تهران یک جوّ رقابتیه که باعث تشویق دانشجویان به کارهای تحقیقاتی بیشتر می‌شه و همینطور که می‌دونید آمار فعالیت‌های علمی و پژوهشی در این دانشکده بسیار بالاست. اساتید هم بسیار مشوق هستن و دانشجویان رو به نوشتن مقاله و کارهای علمی تشویق می‌کنن، به طور مداوم با دانشجوها در ارتباطن، و برای دانشجوها وقت و ارزش می‌گذارن. به عقیده من، اساتید این دانشکده در موفقیت و پیشرفت من در حین تحصیل در مقطع ارشد نقش به سزایی داشتن.

  • تحصیل در رشته مدیریت اجرایی در دانشگاه تهران چه مقدار در موقعیت های شغلی شما تاثیر گذار بود  و در کل بازار کار تا چه حد به این رشته اقبال نشون میده؟

خیلی زیاد. همونطور که آگاهید رشته مدیریت اجرایی به دو گرایش استراتژیک و بازاریابی تقسیم می‌شه. تا جایی که من می‌دونم گرایش بازاریابی، بازار کار بهتری داره.

  • آیا قصد ادامه تحصیل دارین و در کل  وضعیت ادامه تحصیل در این رشته رو چگونه ارزیابی میکنید؟

بله. با توجه به استقبال عده زیادی از دانشجویان خصوصاً دانشجویان مهندسی از این رشته، ادامه تحصیل در این رشته روند صعودی داره.

 

در پایان هر حرف نا گفته ای که فکر میکنید میتونه برای مخاطبین پشت کنکوری ما و همچنین دانشجویان جدید الورود، کمک کننده و راه گشا باشه بیان کنید

اول از همه چیز باید ببینید که نوع حافظه و روش یادگیریتون به چه شکله که بر این اساس باید برای منابعی که قراره مطالعه کنید برنامه ریزی کنید. مثلاً روش من این هستش که برای خودم برنامه ریزی می‌کنم که اول باید فقط مدیریت بخونم و وقتی کل کتاب‌های مدیریت تموم شد برم زبان بخونم به علاوه در عرض ۲ روز باید کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای رو تموم کنم به همین دلیل ۲ ماهه کل منابع کنکور رو خوندم و دوره کردم.

دوم اینکه هیچ درسی رو نباید رها کنید و از هر درس باید حداقل در حد میانگین بخونید.

امیدوارم که تونسته باشم بخشی از سؤالات داوطلبان را پاسخ داده باشم. در صورتی که سوالی باشد که بتونم پاسخگوی آن باشم، در خدمت دوستان هستم.

به امید موفقیت برای تمام عزیران.

کاملترین جزوه تئوری مدیریت رتبه برترها

برای دانلود جزوه دانش مسائل روز رتبه برترها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.