مصاحبه با اقای علی عابدینی رتبه ۹۴ ارشد مدیریت اجرایی ۹۵

مصاحبه با رتبه های برتر مدیریت اجرایی 95 - رتبه برترها

با عرض تبریک و تشکر بابت اینکه سایت رتبه برترها رو برای مصاحبه انتخاب کردید لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

من علی عابدینی هستم، سه ماه و نیم برای کنکور وقت داشتم و این درصد ها رو کسب کردم:

زبان ۵٫۵۶ جیمت ۳۲٫۵ دانش مسائل روز ۳۶ نظریه های عمومی مدیریت ۵۷ زبان فارسی ۵۲ معدل موثر ۱۵٫۴۸

 

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

رشته مهندسی برق گرایش کنترل دانشگاه صنعتی قم معدل ۱۴٫۴۱

 

وضعیت دوره ی کارشناسی شما به چه صورت بود ایا در این دوره دانشجوی موفقی بودید ؟

نسبتا خوب بودم و تونستم یه مقاله هم بدم منتها رشته مهندسی رو دوست نداشتم و از ابتدا به اشتباه اومدم رشته ریاضی و به دنبالش رشته فنی…

 

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

فقط در آزمون های ماهان شرکت میکردم و ۷۰ درصد از این نتیجه که کسب کردم رو مدیون آزمون ها هستم باتوجه به زمان کمی که داشتم آزمون ها منو مجبور میکردن که خودمو برسونم به مباحث و از طرفی هم استرس نداشته باشم. متاسفانه من به کتاب دکتر مقیمی اهمیت نمیدادم و فکر میکردم که مث پارسال نهایتا ۳-۴ تست از کتاب دکتر مقیمی بیاد و این کتاب رو نخوندم … برای همین تو آزمون های نسبتا اولیه ماهان که هر آزمون از یک کتاب تو درس تئوری سوال ازش مطرح میشد رتبه هام ۷ و ۹ و ۱۰ بود اما آزمون هایی که از کتاب دکتر مقیمی هم سوال میومد چون ماهان خیلی زیاد رو کتاب دکتر مقیمی مانور میداد که درصد تئوریم افت میکرد و ربته ام ۱۱۳ و ۱۱۴ و ۱۱۷ میشد.

 

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

۳۱ دی آخرین امتحان کارشناسیم رو دادم و از یک بهمن برای کنکور خوندم که هفته های ابتدایی هفته ای ۳۵ ساعت در ادامه هفته ای ۴۰ و در نهایت هفته ای ۵۰ و ۶۰ ساعت

 

ایا دانشگاه خاصی برای قبولی مورد نظرتون بود ؟ قبل و بعد از کنکور حدس چه رتبه ای رو داشتید ؟

خیلی دوست داشتم یکی از دانشگاه های شهر تهران قبول بشم بعد از کنکور هم بخاطر اینکه سوالات بسیار زیادی از کتاب دکتر مقیمی اومده بود اصلا حس خوبی نداشتم!

 

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟

تهران روزانه و شبانه – بهشتی روزانه و شبانه – علامه روزانه و شبانه – پردیس فارابی تهران روزانه و شبانه – علم و صنعت روزانه و شبانه – فردوسی مشهد روزانه – دانشگاه مازندران روزانه

 

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

برای تئوری مدیریت کتاب جامع مدیریت آقای پرچ که هر فصلش خلاصه بسیار خوبی از یکی از کتاب های تئوی مدیریت هست که از شش فصل کتاب دو فصل منابع انسانی دکتر سعادت و تجزیه و تحلیل سیستم های دکتر رضاییان لازم نیست غیر از یکی دو درسش بقیه شون خونده بشن. اما چهار فصل دیگه باید کامل همه درساش خونده بشن که پایان هر درس تست هم داره . البته که کتاب تست پرچ هم عالیه و بعد از مطالعه کامل کتاب قبلی لازمه.

برای دانش مسائل روز کتاب آقای آرمان اشراقی انتشارات نگاه دانش که البته باید قوانین جدید رو از اینترنت گرفت و کنارش خوند اما خلاصه و مفیده کتابش . اون کتاب هم اولویت فصل هاش رو نویسنده تو مقدمه کتاب کامل توضیح داده

برای جیمت کتاب آقای عرفانیان انتشارات نگاه دانش که فصل های کتاب به ترتیب اهمیت شون تو کنکور چیده شده و کتاب کاملیه

برای ادبیات هم کتاب آقای علیزاده انتشارات نگاه دانش

برای زبان انگلیسی هم چون من وقت نداشتم لغت حفظ کنم براش فقط گرامر هرچی از گذشته بلد بودم میزدم که فقط صفر نباشه درصدم.

و برای دو هفته آخر کتاب مجموعه سوالات کنکور اجرایی ۲۰ سال اخیر انتشارات نگاه دانش که برای کنکور گرفتن از خودم استفاده میکردم و ۸ سال اخیر رو زدم.

 

سخن پایانی

برای خوندن باید برنامه داشت که آدم زمان رو به چنگ خودش بیاره . اگر برنامه نبود من واقعا خودمو میباختم اما تو سه ماه تونستم به رتبه ۹۴ برسم. رتبه خیلی خوبی نیست اگه وقت داشتم کتاب دکتر مقیمی رو میخوندم و یا رو زبان میتونستم وقت بذارم خیلی بهتر میشدم اما دیگه کاری نمیتونم برای اگر ها بکنم فقط خواستم اینا رو اینجا بگم که تو سه ماه میشه رتبه زیر صد آورد پس اگه بیشتر وقت بذارین قطعا میتونید رتبه خیلی بهتری هم بیارید.

>>> توجه <<<

برای مشاوره کنکور ارشد مدیریت کسب و کار سال ۹۷ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.