مصاحبه با خانم خدیجه خراقانی رتبه ۷ ارشد مامایی ۹۵

رتبه 7 ارشد مامایی خدیجه خراقانی

با عرض تبریک و تشکر بابت اینکه سایت رتبه برترها رو برای مصاحبه انتخاب کردید لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

سلام خدمت همه داوطلبین عزیز کنکور ارشد پیراپزشکی، خدیجه خراقانی هستم فارغ التحصيل رشته کارشناسی مامایی  از دانشگاه آزاد کرج.

رتبه ۷ مامایی و۴۶ مشاوره در مامایی آزمون ارشد بهداشت ۹۵-۹۶

درصدهام :

بارداری وزایمان وبیماریهای زنان  ۷۸/۳۳  با ضریب۴

نوزادان و مراقبتهای مربوطه ۵۲/۶۷  با ضریب ۲

بهداشت مادر و کودک و تنظیم خانواده ۴۷/۳۷ با ضریب ۲

داخلی و جراحی ۵۳/۵۵  با ضریب ۱

جنین ۴۵ با ضریب ۱

زبان ۴۵  با ضریب ۲

 

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

کارشناسی مامایی رو درسال ۸۶ وبا معدل ۱۶/۶۰ فارغ التحصیل شدم.

وضعیت دوره ی کارشناسی شما به چه صورت بود ایا در این دوره دانشجوی موفقی بودید ؟

در دوره کارشناسی با وجود داشتن یه بچه و همزمان شاغل بودن ، واقعا وقت کافی برای درس خوندن نداشتم ولی تمام تلاشم رو میکردم.فکر میکنم موفق بودم.

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

مردادماه سال گذشته در آزمونهای آزمایشی موسسه گلبان شرکت کردم و تقریبا در ۲۱ مرحله آزمون آزمایشی که هر دو هغته یکبار به صورت آنلاین برگزار میشد شرکت کردم و تقریبا در اکثر موارد رتبه اول آزمونها رو داشتم.وهیچ کلاس حضوری شرکت نکردم و فقط درس زبان رو با آقای سعید زارعی (مدرس زبان پزشکی و تافل ومترجم کتب پزشکی) از طریق تلگرام  کار کردم.به نظرم برنامه ریزی که برای درس خوندن داشتم خیلی خوب بود و هیچ وقت از برنامم عقب نموندم.و گاهی هم جلو می افتادم.هفته اول فصلهایی از دروس مشخص شده در آزمونها رو میخوندم و هفته بعد دوبار اونها رو دوره میکردم.

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

از مرداد ماه تقریبا با ۳ ساعت در روز شروع کردم و در پاییز به ۶ ساعت و در زمستان به ۸ ساعت رسونده و تا زمان کنکور این ساعات رو حفظ کردم.و واقعا برام سخت بود هم مادر دو بچه وهم عصرها سرکار بودم و به جرات میگم که ۶ ماه مونده به کنکور در شبانه روز۳-۴ ساعت بیشتر خواب نداشتم و مسئولیت هام  زیاد بود و باید به اونها هم میرسیدم.وهمیشه از خدا می خواستم هر روز قویتر از روز قبل بشم تا بتونم از عهده وظایفم بربیام.

ایا دانشگاه خاصی برای قبولی مورد نظرتون بود ؟ قبل و بعد از کنکور حدس چه رتبه ای رو داشتید ؟

بله ، من از همون مرداد ماه که شروع کردم هدفم فقط دانشگاه تهران بود و لحظه ای غیر از این رو تصور نکردم.و می دونستم با شرایطی که من دارم باید تلاش زیادی بکنم تا از عهده اون بربیام .قبل کنکور فقط رتبه زیر ۵ مدنظرم بود ولی بعد کنکور حدسم بین ۱۰ تا۲۰ بود ،چون واقعا سوالات سخت بود ، اکثرا در قالب کیس مطرح شده بودند و نیاز به درک مفاهیم درسها بود و با حفظ نکات نمیشد از عهده اون براومد .و اصلا باورم نمیشد که  رتبم تک رقمی بشه.

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟

اولویت انتخاب رشته ام به ترتیب تهران ، شهید بهشتی و ایران بود.

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید؟

درس بارداری و زایمان  و درس داخلی جراحی رو از کتابهای رفرنس یعنی از کتاب بارداری و زایمان سه جلدی ویلیامز خوندم (حداقل ۵-۶ بار )و برای درس نوزادان کتاب نوزادان انتشارات گلبان و بقیه دروس رو از درسنامه گلبان و زبان رو با تدریس استاد زارعی در گروه تلگرامی که از ۵۰۴ و مدیسن بود و هر روز نکته تستی کار می کردند.دوستان توجه داشته باشند که من بهترین درصد هام برای درسهایی بود که از کتابهای اصلی و رفرنس خوندم و با جزوه زیاد موافق نیستم.

سخن پایانی 

توصیه خاص که ندارم و کوچکتر از اونی ام که بخوام توصیه ای داشته باشم.فقط یاد و توکل به خدا و تلاش و تلاش و بازهم تلاش ، واینکه وقت طلاست و نباید بیهوده سپری بشه و از ثانیه به ثانیه اون باید استفاده بهینه داشت.

و دلم میخواد یه تشکر ویژه از اعضای خانوادم داشته باشم که بسیار در این مسیر حمایتم کردند…

*** مشاوره کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ با رتبه های برتر ( کلیک کنید ) ***

 

2 thoughts on “مصاحبه با خانم خدیجه خراقانی رتبه ۷ ارشد مامایی ۹۵

  1. با سلام لطفا ادرس تلگرام آقای سعید زارعی (مدرس زبان پزشکی و تافل ومترجم کتب پزشکی) رو درج بفرمایید . خانم من درصد هاش نزدیک به ایشون هست . بجز زبان. واین باعث شد که امسال نتیجه دلخواه و مطلوب رو کسب نکنه از چه طریق میشه با خانم خراقانی تماس داشت برای راهنمایی بیشتر . در صورت امکان جواب رو ایمیل بفرمایید
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.