مصاحبه با اقای امیرحسن جوادی رتبه ۱۸ ارشد روانشناسی ۹۵

کنکور ارشد روانشناسی 95

با عرض تبریک و تشکر بابت اینکه سایت رتبه برترها رو برای مصاحبه انتخاب کردید لطفا خودتان را معرفی کنید و درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید ؟

امیرحسن جوادی هستم متولد ۷۱٫

رتبه من در گرایش روانشناسی عمومی ۱۸ و در گرایش بالینی ۲۵ شد.

زبان: ۶۰

آمار: ۶۵

علم النفس: ۵۶

مرضی: ۵۳

رشد: ۶۱

بالینی: ۷۰

عمومی: ۵۳

فیزیولوژی: ۵۵

 

رشته و دانشگاه شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید ؟

من در دانشگاه اصفهان مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک خوندم و معدلم هم ۱۳٫۹۱

 

وضعیت دوره ی کارشناسی شما به چه صورت بود ایا در این دوره دانشجوی موفقی بودید ؟

دانشجوی موفق که نمیشه گفت. دانشجوی متوسطی بودم. از پس درس ها بر میومدم ولی هیچ وقت یه دانشجوی عالی نبودم.

 

ایا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشته اید ؟ ( تقریبا چه رتبه هایی در کنکور ازمایشی کسب میکردید ؟ ) چقدر این کلاس ها و ازمون ها را موثر میدانید ؟

من فقط چهار تا از آزمون های سنجش رو دادم. آزمون دوره نیمه اول که ۱۲ شدم. آزمون های جامع رو هم به ترتیب ۲۲ ، ۴ و ۲ شدم. سوالات سنجش خوب بود و کلا به نظرم آزمون یه دید کلی به آدم میده که میتونه بفهمه الان کجای کاره. فارغ از این مسائل تحلیل دقیق و درست آزمون مهم تر از خود آزمون دادنه.

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید ؟

تقریبا از مهر ماه به صورت جدی شروع کردم حدودا هفته ای دو الی سه روز مطالعه داشتم از اونجائیکه من سه روز در هفته سر کار میرفتم در نتیجه بیش از این فرصت درس خوندن نداشتم. به غیر از آذز و دی که به خاطر امتحانات دانشگاه تقریبا چیزی نخوندم این روند تا اسفند ادامه داشت. از اوایل اسفند ساعت مطالعه ام رو بیشتر کردم و کارم رو هم کم کردم. از اول فروردین تا کنکور تقریبا هر روز ۷-۸ ساعت میخوندم. در کل برای کنکور چیزی حدود ۷۰۰ ساعت خوندم.

 

ایا دانشگاه خاصی برای قبولی مورد نظرتون بود ؟ قبل و بعد از کنکور حدس چه رتبه ای رو داشتید ؟

بله، دوست داشتم یا شهید بهشتی قبول بشم یا دانشگاه تهران. قبل کنکور حدسم این بود که طرفای ۳۰ میشم اما بعد کنکور حدسم زیر ۱۰ بود.

به ترتیب کدام دانشگاه و گرایش را انتخاب کردید ؟

۱-روزانه بالینی تهران

۲-روزانه بالینی بهشتی

۳-شبانه بالینی تهران

۴-شبانه بالینی بهشتی

۵-روزانه عمومی تهران

۶-روزانه عمومی بهشتی

منابع مورد استفاده ی شما برای هر یک از دروس چه بودند و چه توصیه ای در نحوه ی مطالعه ی انها برای داوطلبان دارید ؟

زبان: برای زبان تقریبا کاری نکردم چون وقت نداشتم و زبانم خوب بود. فقط یک دور کنکورهای سالهای قبل رو زدم.

علم النفس : مدرسان و کتاب دکتر کجباف

رشد: قسمتهای مهم لارا برک رو خوندم و با کتاب نشر ساد دوره کردم.

مرضی: برای مرضی هم جلد یک و دو گنجی رو خوندم و با کتاب نشر ساد دوره کردم. به نظرم برای مرضی کتاب گنجی رو باید خوند ولی نباید به همین اکتفا کرد.

استثنائی: برای استثنائی هم کتاب گنجی رو خوندم و وقت بیش از حد گذاشتم که به نظر خودم بی مورد بود و فکر میکنم کتاب میلانی فر کافیه.

بالینی: در مورد درس بالینی من خیلی دیر شروع کردم چون وقتی خوندن برای کنکور رو شروع کردم قصدم عمومی بود ولی از اسفند تصمیم گرفتم برای بالینی هم بخونم و چون زمانم کم بود نتونستم منبع بخونم .کتاب مدسان رو خوندم  و یک قسمت هایی هم از کتاب پوران پژوهش. کتاب پوران پژوهش متنش از کتاب مدرسان کامل تره اما پاسخ سوالات آخر فصلش خیلی غلط داره.

عمومی: برای عمومی ۴ ۵ فصل اول هیلگارد رو خوندم. وقتی دیدم وقت کم دارم کتاب نشر ساد رو خوندم که به نظرم کتاب بدی نبود.

 فیزیولوژِی و انگیزش: برای فیزیولوژی اشتباه ام این بود که منبع نخوندم و به کتاب دکتر پیری اکتفا کردم که اصلا کافی نبود و فقط برای دوره خوب بود. کتاب دکتر پیری برای انگیزش کافیه نسبتا ولی برای فیزیولوژی به نظرم خوندن منبع کار مناسب تریه.

آمار و روش تحقیق: برای این دو درس هم فقط کتاب مدرسان رو خوندم و به نظرم کافیه برای این درس.

 

 

سخن پایانی 

در پایان فقط میخواستم به دوستانی که می خوان برای مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی رو انتخاب کنن بگم کمی با خودشون مکس کنن. به نظرم هر کسی باید بتونه هر چه زودتر فیلد مناسب خودش رو پیدا کنه تا هرچه بیشتر بتونه مفید باشه و از این مهم تر از کاری که داره میکنه لذت ببره این کار در نگاه اول ساده به نظر میاد اما کار اونجائی سخت میشه که نمی تونی تشخیص بدی ارزش گذاری های محیط که مثلا میگه پزشکی خوبه داره روت تاثیر میزاره یا واقعا خودت این رشته رو دوست داری. تفکیک این ها از هم سخت و واجبه. من در این مورد برای خودم یک معیار دارم . به نظرم راه آدم راهیه که فقط انتهای مسیر براش جذاب نیست بلکه خود مسیر هم براش جذاب. یعنی اگر اسم روانشناس بودن برامون جذابه راه رو اشتباه اومدیم و اگر مسیر روانشناس شدن برامون جذاب این یعنی مسیر درست. یه چیزی هم چون زیاد در اطرافم دیدم میخوام هشدار بدم اونم اینه که من خیلی میشنوم از علاقه مندان به روانشناسی که میگن ما حالمون خوب نیست میخوایم روانشناسی بخونیم حالمون خوب شه. اگر به نظرمون با مسئله ی روانی ای درگیریم راهش پیش روانشناس رفتن نه روانشاس شدن

 

مارو در صفحه ی اینستاگرام با هشتگ #رتبه_برترها دنبال کنید

8 thoughts on “مصاحبه با اقای امیرحسن جوادی رتبه ۱۸ ارشد روانشناسی ۹۵

  1. سلام آقای جوادی خوب هستید؟ سوالی دو هفته پیش مطرح کردم جوابی نگرفتم ممنون میشم عنایت بفرمایید

    1. سلام دوست عزیز مصاحبه ها برای دیدن عموم منتشر شده و اقای جوادی در سایت نیستن که ببینن و جواب بدن دوست عزیز

  2. سلام آقای جوادی با عرض تبریک خواستم بدونم اینکه در خیلی از سایت ها زده شده افراد با کارشناسی غیرمرتبط روانشناسی و ارشد روانشناسی از نظر موقعیت شغلی دچار مشکل میشند تا چه اندازه صحت داره؟ آیا توانایی حرف اول را در پیدا کردن این حرفه میزنه ؟ و اینکه آیا خود شما با توجه به اینکه زحمت زیادی را در این راه متقبل شدید از موضوعات و حواشی نظیر اینکه ممکنه با مدرک کارشناسی غیرمرتبط آینده ای از نظر هیات علمی شدن و یا جواز کار با مدرک غیرمرتبط نداشته باشید آگاه بودید ؟ ببخشید اگر این سوال رو نتونستم جور دیگه مطرح کنم چون خودم هم تمایل به ادامه تحصیل در رشته روانشناسی با مدرک غیرمرتبط دارم و علاقه زیادی به این رشته دارم خواستم ببینم آیا باید در مورد این موضوع وسواسی به خرج داد یا خیر؟ خیلی ممنون از پاسختون انشالا همیشه سربلند باشید.

  3. تبریک میگم بهتون
    نکته جالب و عجیب در مورد شما اینه که ، شما در یک رشته غیرمرتبط با رشته کارشناسی خود درس خوندین و قبول شدید، یعنی دروس روانشناسی را قبلا نخوانده بودین و تو ۵ ماه همچین رتبه ای خیلی عالی هست کمی هم عجیب!

  4. سلام خسته نباشید ببخشید اقای جوادی واسه درس بالینی لطف کنید راهنمایی کنید شما دقیقا چ منبع وکمک اموزشی خونده بودید ک درصد ۷۰ جواب دادین کلا کدوم منبع و کمک درسی بخونیم میشه بالای ۷۰ درصد جواب داد ؟ ممنون

  5. سلام اقای جوادی
    تبریک بابت قبولیتون
    ایا خوندن کتاب های مدرسان شریف برای کنکور کفایت میکنه؟

    1. سلام فاطمه خانم….ممنونم بابت تبریکتون
      بستگی شما هدفتون چی باشه…اگر هدف خوندن ارشد در یکی از دانشگاه های تهرانه من نظرم اینه که ریسک نخوندن منابع مخصوصا در دروس اصلی مثل رشد و آسیب بالاست. ولی چیزی که به نظرم از همه اینها مهمتره نحوه خوندنتون. درست خوندن، دقیق خوندن، خلاصه نویس صحیح و مرور نظام مند از خود کتاب به نظرم مهم تره.

  6. درود و صد تبریک به اقای جوادی.امیدوارم تو کنکور دکتری هم موفق شوید.جمله اخرتون عالی بود.درمان شویم نه درمانگر…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.